DIY & Tutorials·Nailpolish & Nailart

Nailart Tip || Houtlijm is mijn nieuwe beste vriend!

3 Ik ben dol op nailart, al heb ik er nu nauwelijks tijd voor. Ik ben een hele tijd helemaal weg geweest van Nailart Stamping, je weet wel, van die stempels op je nagels van o.a. Konad. Het mooiste vind ik de zwarte stempelpatronen, maar de verschrikkelijke rommel hield mij altijd tegen (lees – zwarte vingers). Op Instagram zie ik regelmatig mini filmpjes voorbij komen van héél gave nailarts en mij viel op dat er vaak een laagje lijm werd aangebracht en na het ‘nailarten’ gewoon werd weggehaald… Dat is dus houtlijm en het werkt geweldig!

4Het enige wat je hoeft te doen is met een klein kwastje wat houtlijm aanbrengen rondom je nagel die je wilt gaan versieren. Dit hoeft niet héél dik, maar doe het ook niet al te dun. Anders is het in 1x verwijderen van de lijm nogal lastig. Omdat ik zelf kortere nagels heb, doe ik het ook op het topje, gewoon voor de zekerheid. Laat het even drogen totdat je het aan kunt raken zonder plakken…2Je kunt nu gewoon veilig stempelen, ombre-nagels maken met een sponsje of andere rommelige dingen! 1Als je klaar bent, haal je gewoon het lijmrestje weg met een pincetje en hoef je nog maar minimaal schoon te maken. Zelf gebruik ik hier een kwastje met nagellakremover voor. Dit scheelt zo ontzettend veel werk!

Als je bang bent dat je vingers uitdrogen van de lijm, doe je na het nailarten gewoon lekker een laagje handcréme op.

Hier nog even een kleine demonstratie van het verwijderen van de lijm… Ja het is zó simpel!

-x- Ilja

19 gedachten over “Nailart Tip || Houtlijm is mijn nieuwe beste vriend!

      1. Echt ’s doen is helemaal mijn favoriet voor stempelen! Houtlijm is net als lippenbalsem vooral bij watermarblen van je nagels juist weer geweldig 😉

        Like

Plaats een reactie