Uncategorized

Creatief || Diamond Painting

5-head

Regelmatig probeer ik tijd te maken om lekker creatief bezig te zijn. De ene keer leer ik mijzelf haken en maak ik een cactus, de andere keer ga ik helemaal op in een kleurboek voor volwassenen. Nu ben ik beland in de wereld van Diamond Painting en ik vind het enorm zen.

Het heeft iets weg van borduren, ministek en kleuren op nummer in één. Een mooie plaat, rhinestones en nummertjes/cijfertjes. Een goed recept om lekker je hoofd leeg te maken en helemaal op te gaan in de mooie glimmertjes.

4

Het is volgens mij nog een vrij nieuwe en ‘upcomming’ hobby in Nederland, maar als je op #Diamondpainting zoekt kom je al héél veel moois tegen op social media.

Ik heb mijn eerste plaat gekocht op AliExpress (bij deze verkoper) voor slechts €2,77. Hierbij zit deze My Little Pony plaat, een groen bakje voor de steentjes, alle benodigde rhinestones (rond), een pick-up pen en een vierkantje met was/lijm.

Alles komt flink opgevouwen binnen, dus ik heb de prent eerst een nacht onder een stapel boeken gelegd.

6

Dit is een prent met ‘gedeeltelijke’ ronde rhinestones. Dus niet heel het vierkant is bedekt met steentjes…

Dit is wel iets waar je goed op moet letten. Er zijn veel platen met maar een paar items die je in moet vullen met steentjes. Hoe groter (duurder) hoe gedetailleerder de plaat vaak is. Zo kun je ook zoeken op vierkante rhinestones, zodat je geen loze ruimtes tussen de steentjes hebt.

3

2

Het is heel simpel eigenlijk.

  • Je begint met het sorteren van de kleurtjes, ik vind het makkelijk om alles netjes uit te stallen (niet vergeten welke kleur, welk nummer is!)
  • In het bakje kun je wat steentjes van 1 kleur doen, door wat te schudden vallen ze goed op hun plek
  • Breng wat van de lijm/was aan op de pick-up pen, hiermee kun je straks gemakkelijk de steentjes oppakken
  • Je haalt een stukje plastic weg, hier ga je beginnen  met de steentjes aanbrengen
  • Met de pick-up pen pik je een steentje op en druk je op het goede cijfertje/lettertje
  • Even een beetje extra aandrukken en klaar ben je!

Ik vind het persoonlijk het makkelijkst om eerst 1 kleur in zijn geheel aan te brengen op een stukje dat ik vrij heb gemaakt van plastic. Dit werkt het snelst.

7

youtube

Mini filmpje Diamond Painting op YouTube

Kende jij het Diamond Painting al?
Heb je nog leuke tips voor mij, goede verkopers of andere leuke crea-bea dingen?

Liefs Ilja

5 gedachten over “Creatief || Diamond Painting

    1. Daar gaat het uiteindelijk om, met de kleurplaten voor volwassenen of een puzzel doe ik uiteindelijk ook niets. Hoewel ik deze nog best leuk zou vinden om in te lijsten of maak er een grote kaart van om iemand op te vrolijken 😊

      Like

Geef een reactie

