Nailpolish & Nailart·Test & Review

Pink Gellac || LED-lamp & Baby Pink

4 Heel lang geleden schreef ik al eens over het zelf aanbrengen van Gel Nagellak met behulp van een lamp. Ik was heel enthousiast, maar het afhalen van de lak vond ik verschrikkelijk. Zo vervelend, dat ik al mijn kleurtjes, lakjes en lampen aan Marjolein had gegeven. Nu, bijna 2 jaar later, begin ik het toch te missen… Zeker met mijn werk, waarbij ik minstens 20x per dag met mijn handen in het sop zit, geen enkele nagellak blijft lang zitten. Op dat moment kreeg ik een berichtje van Pink Gellac binnen, of ik hun producten wilde proberen. Wat een goede timing! Ik laat je hieronder de producten zien, het stappenplan en vertel je meer over mijn ervaring met de Pink Gellac producten. 10.JPGHier zie je de producten van Pink Gellac. Ik heb gekozen voor de LED lamp, deze is lekker compact en sneller dan de UV lamp. Ik heb een primer, base2, shine & 4 mooie roze kleuren ontvangen. Daarbij ook de Pink Cleanser en Pink Remover welke je nodig hebt in het proces.

9.jpgIn dit artikel zie je Ibiza Pink voorbij komen (een neon roze kleur, gaaf!) en Baby Pink (zacht baby roze). Ik begin met het licht opschuren van mijn nagels, zodat de lak beter hecht.

6 Mijn nagels maak ik schoon met de Cleaner, zodat deze vet-vrij zijn. Ik breng een dun laagje primer aan en laat het drogen aan de lucht.5

*Toevoeging* Het laagje primer breng je niet over de gehele nagel aan, maar slechts aan de nagelrand (dus alleen het witte gedeelte). Hierdoor is de nagellak vervolgens ook veel gemakkelijker te verwijderen. Heel fijn!

4

Een laagje Base2 moet 15 seconden onder de lamp

2.jpg

3Ik heb 1 laagje Baby Pink aangebracht, deze 60 seconden onder de lamp gehouden en dit nog 1x herhaald. Ik vind 2 dunne laagjes mooier dan 1 dikke, dat brengt makkelijker aan.

Tot slot heb ik 1 laagje van de Shine (topcoat) aangebracht en deze nog 60 seconden onder de lamp gehouden. De restjes poets je af met de Cleaner, anders voelen je nagels plakkerig aan. 1.jpg

Wat vind ik ervan?

Ik moet zeggen dat ik héél tevreden ben over de houdbaarheid van de Pink Gellac! Hierboven zie je mijn nagels net gelakt en daaronder na 9 & 10 dagen. En in die 10 dagen heb ik gewoon gewerkt, gesopt, geklust en geverfd. Wel vind ik het héél moeilijk om eraf te blijven, niet aan de randjes te pulken enzo…

Echter vind ik het nog steeds verschrikkelijk om de nagellak eraf te halen, maar de houdbaarheid van de lak zorgt ervoor dat ik het toch elke keer weer pak! Je kunt het eraf halen met van die speciale nagelwrappers met remover, maar ook een strookje aluminium folie met een half wattenschijfje erin voldoet prima.

*Toevoeging* Het laagje primer breng je niet over de gehele nagel aan, maar slechts aan de nagelrand (dus alleen het witte gedeelte). Hierdoor is de nagellak vervolgens ook veel gemakkelijker te verwijderen. Heel fijn!

De LED lamp is lekker snel en het zit er best snel op. De kleuren zijn erg mooi en op de website van Pink Gellac zijn er nog véél meer! Ik ben vooral dol op roze, koraal en rode tinten op het moment en daar zijn er genoeg van.

Er zijn verschillende sets te krijgen met of zonder lamp, losse lakjes (waarvan de actie 2+1 geldig is) en verzenden is gratis boven de €65,-. Losse lakjes kosten €14,95 voor 15ml.

8.jpgBelle vond het ook zéér interessant!

Heb jij nog tips voor aanbrengen & verwijderen van Gellac?

-x- Ilja

Dit artikel bevat één of meerdere producten die door een merk/bedrijf zijn opgestuurd.

17 gedachten over “Pink Gellac || LED-lamp & Baby Pink

  1. Het eraf halen lijkt me zeker een klus, maar wel onwijs fijn dat ‘ie zo goed blijft zitten. Ik mag helaas op mijn werk geen nagellak op dus voor mij is dat tegenwoordig helaas niet meer zo belangrijk.

    Like

  2. Ik heb vndg de nageltjes van mijn ma gedaan maar wel buiten mijn base en mijn shine borsteltje zijn helemaal hard geworden en iedere keer mooi afgesloten . weet iemand hier iets meer over ?

    Like

    1. Ik heb hetzelfde gehad als jij.
      Mijn eerste x buiten op het balkon mijn dochters nagels gedaan, want dáár had ik goed licht…
      De UV lamp is het zelfde licht als zonlicht..
      Heel logisch als je er ff over nadenkt…maarja, dát deed ik te laat…
      Dus de kwastjes zijn keihard en niet bruikbaar meer.
      Ik heb nieuwe kwastjes en kan weer heerlijk lakken

      Like

    2. @mieke
      In de zon zit natuurlijk uv. Hetzelfde effect als met de lamp, dus het wordt hard! Pink gellac heeft een super klantenservice! Even bellen en ze sturen nieuwe kwastjes op.

      Like

    3. Ik ben er zeer tevreDen over en doe dan ook geregeld mijn nagels met de gelnagellak. Bij mij blijft het precies 7 dagen zitten en dan laat het los. Terwijl als ik het bij andere doe wel echt 10 dagen mooi zit en dat het er dan nog moeilijk af gaat ook! Zo oneerlijk. Ik vijl mijn nagels en gebruik ook de primer. Iemand extra tips?

      Like

  3. Ik heb bijna alle kleuren etc gekocht.
    Erg mooi moet ik zeggen, alleen blijft het bij weinig mensen langer dan een week zitten.
    Bij mezelf laat het al los na 1 dag met primer eronder?
    Doe alles zoals het hoort, enig idee waar dit aan ligt?

    Like

    1. De eerste keer bleef het bij mij ook maar een week zitten maar nu begint het beter te gaan. Het langste dat ik heb gehad was 3 weken maar meestal ben ik hem na 2 weken al beu en kies ik een ander kleurtje. Misschien leg je je laagjes te dik?

      Like

    2. Bij mij op het werk heeft bijna iedereen een set gekocht. Van de 10 personen zijn er 2 waarbij het niet blijft zitten. Dit heeft te maken met de natuurlijke vetheid van de nagels waardoor de lak niet goed kan hechten. Als het zelfs met de primer niet langer blijft zitten dan kan het zijn dat jouw nagels van nature iets vettiger zijn dan “standaard”. Hier kun je niks aan doen, maar de lak zal niet lang blijven zitten. De cleaner is er ook voor om vettigheid te verwijderen voordat je gaat lakken. Heb je deze ook gebruikt? Bij de overige 8 personen van mijn team blijft de lak zeker 2 weken mooi, bij mij zelfs nog iets langer.

      Like

  4. beste Ilja, zelf gebruik ik nu de gellac van Madam Glam, die zijn super! en zijn ook makkelijker te verwijderen ook al moet dat nog steeds met aceton en alu folie. Er is een gel-off product van Elliona uit Australië http://youtu.be/35OQO9vJ_FQ helaas is dat nog steeds niet in Nederland verkrijgbaar, maar misschien ( ik hoop het zó) dat Pink Gellak hier iets mee gaat doen????

    Like

  5. Hoi! Ik vond het eraf halen ook altijd verschrikkelijk! Maar tegenwoordig laat ik mijn strookje aluminiumfolie met wattenschijfje altijd 5 minuten langer zitten. Daarna kan ik de lak zo van mijn nagels afhalen, heel gemakkelijk! Of het echt goed is voor je nagels weet ik niet, na een paar weken gebruik, bouw ik altijd een aantal weken in zonder de gellak om mn nagels wat rust te geven. Werkt vooralsnog hartstikke goed!

    Like

Geef een reactie

