Test & Review·Verzorging & vertroetelen

Heerlijk! || Nieuwe geuren voor Hem & Haar

46Nommz! Wat zijn er weer heerlijke nieuwe geuren binnengekomen. Ik laat vandaag 6 nieuwe geuren zien, waarvan er 2 voor ‘hem’ zijn. Ik ben héél erg te spreken over de budgettoppers van Kruidvat, welke slechts €7,99 kosten! Maar ook de nieuwe geuren van Calvin Klein, Hugo Boss en Davidoff zijn erg lekker. Lees hieronder meer over de geuren, geurnoten, prijzen e.d. 39Kruidvat The Master Perfumer – Deze lijn bestaat al langer bij Kruidvat, een lijn met geuren voor Hem & Haar en bijpassende tasverstuivers. Nieuw in het schap zijn No39 Absolute Iris en No17 White Leather, een geur voor de dames en een geur voor de heren.

Eerst was ik een beetje sceptisch, want is een geur voor €7,99 nou echt wat? Maar als je kijkt dat er geen hoge kosten zijn voor reclames, modellen, speciale doosjes en spectaculaire flesjes… Ja het kan! De geuren hebben mij héél erg verrast en ik heb zelfs de tasverstuiver gekocht voor onderweg (ideaal!)

42No39 Absolute Iris – 50 ml – €7,99

Het doosje is wit met paarse versiering, best elegant. De flacon zelf is simpel, maar niet cheap. Het is van zwaar glas met een versiering aan de achterkant, zodat je deze door het glas aan de voorkant kunt zien. Absolute Iris is een mooie dupe van La Vie Est Belle van Lâncome, hele leuke bijkomstigheid aangezien dit een heerlijke geur is! De geur zelf is in het begin lekker fris en eindigt warm en sensueel met geurnoten van Iris, Jasmijn, Oranjebloesem,  Muskus en Patchouli. Hij blijft goed hangen voor een Eau de Toilette en ik raad je aan zeker even te gaan snuffelen bij het Kruidvat!

40No17 White Leather – 100 ml – €7,99

Ook White Leather komt in een elegant doosje en een simpele glazen flacon. Echter door de stalen dop vind ik hem gelijk stoer en doet hij niet onder aan bijvoorbeeld de strakke flesjes van Silver Shadow – Davidoff.

White Leather is een elegante mix van leder, wierook en vetiverolie. Het is echt zo’n zwijmelgeur die ik heerlijk vind voor een man! Ik ben niet zo’n fan van die Axe-achtige geuren, doe mij maar een geur als deze.. Zwoel, ruikend naar houtsoorten, musk en leder.

43 37Calvin Klein – Eternity Summer

De flacon doet mij denken aan een zonsondergang in de blauwe zee, echt een zomerflacon dus! Als je hem op een bepaalde manier houdt, zie je dat de bovenkant heel mooi koraalroze is en overloopt in paars/blauw aan de onderkant.

De geur zelf is licht, fris en zomers met een warme ondertoon waar ik altijd veel van hou. Het is een Eau de Parfum en hij blijft lekker hangen gedurende de dag. Ik vind het wel echt een geur voor overdag, s’ avonds draag ik liever een iets zwaardere geur. Hij is perfect voor de dag, mede door de heerlijk frisse tinten van de peer en pioenroos. Dit maakt hem toch wel speciaal!

Topnoten: groene peer, mandarijn, watermeloen
Hartnoten: roze pioenrozen, waterlelie, blauwe hyacint
Basisnoten: witte amber, muskus, sandelhout

Calvin Klein Eternity Summer Eau de Parfum bevat 100 ml en kost €60,55.

36 Calvin Klein – CK one Summer

Ook van Calvin Klein is deze frisse zomergeur, ook een speciale zomer editie. Ik ben dol op speciale edities! De flacon zelf vind ik heel speciaal, net alsof je over het strand loopt… Mooie blauwe kleuren met ribbeltjes in het glas, net de golven in de zee! De geur zelf is super fris, bijna unisex.

topnoten: limoen en citroenschil, jeneverbes, ijskoude watermeloen
hartnoten: gemberwortel en gember, steranijs, waterige komkommer
basisnoten: muskus, amberhout, patchoulie

De gember, citrus en komkommer maken deze geur echt zomerfris. Doordat er weinig vrouwlijke zoete geuren in het parfum zitten vind ik hem ook prima geschikt voor mannen. Het is gewoon een zomergeur, heerlijk voor een dagje strand. Ik zal hem niet dagelijks dragen, ik hou zelf meer van zoete en warme geuren. Maar voor de afwisseling op een warme dag is het heerlijk!

€27,95 voor 100ml

4138 Hugo Boss – Bottled Intense

Ook Casper was helemaal blij toen er weer een nieuwe geur voor de mannen binnen kwam, Hij is inmiddels een liefhebber van fijne parfums en heeft er al heel wat verzameld op zijn nachtkastje. Bottled Intense is een speciale geur, die je zeker zou herkennen tussen de vele ‘standaard mannengeuren’. De kruidige geurnoten die het een ‘pittig’ luchtje maken zie je hieronder.

Topnoten: appel, oranjebloesem en bergamot
Hartnoten: geranium, kaneel en kruidnagel
Basisnoten: sandelhout, ceder, vetiver en vanille

De basisnoten vind ik zelf erg lekker in een mannengeur en de kruidnagel, kaneel en bloesem maken hem spicy!

Hugo Boss Bottled Intense kost €64,95 voor 100 ml.

4535 Davidoff Cool Water – Summer Seas.

Cool water is natuurlijk al bekend, de Summer Seas is een zomervariatie op die geur. De flacon is vrijwel hetzelfde, maar de overloop van blauw naar zeegroen is toch wel heel mooi.

De dames variant is een heldere en uitgesproken vrouwelijke, bloemige, fruitige geur. Verfijnd verenigt de frisse, verleidelijke aquatische noot van meloen zich met een zacht, verfijnd boeket van lelietjes-van-dalen. Deze onweerstaanbare geurcombinatie wordt afgerond met een rijk en sensueel spoor van iriswortel.

Het is inderdaad een heerlijk frisse geur, maar heeft naast alleen frisheid ook zoete en bloemige noten. Erg lekker! Zeker een geur voor overdag en hij blijft ook nog eens goed hangen.

Prijs: 100 ml – €36,-

34

 

Welke nieuwe geur is jouw favoriet op het moment?

-x- Ilja

Dit artikel bevat één of meerdere producten die door een merk/bedrijf zijn opgestuurd.

6 gedachten over “Heerlijk! || Nieuwe geuren voor Hem & Haar

Geef een reactie

