Test & Review·Verzorging & vertroetelen

Klaar voor de zomer! || Goed Smeren & Sprayen…

21-3Hoewel het weer op het moment hopeloos is, is het nu toch officieel zomer! We hebben al wat heerlijke dagen achter de rug en ik ben al fanatiek aan het smeren & sprayen geweest. Jezelf beschermen tegen de zon is toch iets dat elk jaar weer terug komt en de producten en merken waar je uit kunt kiezen zijn eindeloos! Vorig jaar schreef ik ook een artikel met verschillende zonbeschermende producten, waarin je kunt lezen hoe je bepaald welke factor je nodig hebt. Ik laat een aantal verschillende producten zien, allemaal om ons te beschermen tegen de schadelijke UV stralen. Kijk je mee? 20-319-2Kruidvat Solait Long Lasting SPF 30 (200 ml)

De SoLait lijn van Kruidvat bestaat al langer en ook deze komen steeds met nieuwe producten. Deze Longlasting zonnebrandcrème is goed betaalbaar (zeker met al die leuke acties op het moment!) voor €9,95.  De zon is op haar sterkst tussen 12.00 uur en 15:00 uur en het is belangrijk je goed en vooral regelmatig in te smeren tegen die schadelijke UV stralen.

De Kruidvat Solait Long Lasting SPF 30 High Zonnebrand Lotion is verrijkt met aloë vera en vitamine E die je huid hydrateren en ervoor zorgen dat je huid zacht aanvoelt. De crème zit in een knijptube, wat op zich prima werkt. Het is hygiënisch en je kunt heel de verpakking leegmaken (door hem op het einde open te knippen). Toch heb ik liever een sprayflacon, dit vind ik makkelijker werken.

Kruidvat Solait Aftersun in the Shower (250 ml)

Naast de gewone aftersun is er nu ook de Aftersun in the Shower. Net als de Boylotions die je in de douche kunt gebruiken! De Kruidvat Solait In Shower Aftersun Lotion bevat het huidverzorgende ingrediënt panthenol en het verfrissende komkommer-extract. De lotion is ook verrijkt met moringa-olie die je huid zacht en soepel maakt. Reinig je huid met een douchegel en spoel je af. Breng de aftersun lotion tijdens het douchen aan en spoel deze na een paar seconden af. Droog je vervolgens af. Je hoeft na gebruik geen andere aftersun of bodymilk meer aan te brengen.

Dit is lekker om je huid een boost te geven na een dagje in de zon, lekker verzorgend en verfrissend. Echter zou ik als je echt verbrand bent gewoon een goede aftersun nemen die op de huid blijft zitten ná het douchen. Je zult merken dat je huid deze snel opneemt en je hem meerdere keren aan kunt brengen. Deze Aftersun voor in de douche kost €5,99Nivea 18-2Sun SPF 30 Protect & Bronze Zonnebrand Olie (200 ml)

Ook altijd heel fijn in gebruik zijn de Sun producten van Nivea. Alleen de geur van deze zonnebrand olie doet mij al aan vakantie en zon denken, heerlijk! De olie smeert prettig uit en laat een mooie glans achter. Ik heb echter wel het idee dat ik persoonlijk meer baat heb bij een zonnebrandcrème dan bij een olie, het voelt altijd alsof ik aan het bakken ben haha.

De olie plakt niet, trekt snel in en door de Pro-Melanine maakt je huid meer Melanine aan die ervoor kan zorgen dat je langer bruin blijft en sneller bruin kan worden. Het is dus geen zonnebrand olie met een zelfbruiner! Deze olie zit wel een een handige spray-flacon, met hobbeltjes in de verpakking zodat je hem ook met glibberige handen nog vast kunt houden! (makkelijker is om eerst overal te sprayen en dan pas in te smeren) Prijs €17,99

Nivea Aftersun Bronze (200 ml)

Gelukkig verbrand ik tegenwoordig niet meer zo snel, omdat ik er goed rekening mee hou. Er zijn wat zonnesteken, blaren en pakken yoghurt & komkommerschijfjes doorheen gegaan toen ik jonger was!

Toch gebruik ik niet alleen een aftersun als ik verbrand ben, maar ook als ik mijn huid aan een dag zon heb blootgesteld. De zon droogt enorm uit en een aftersun kan de huid weer oppeppen! Ik denk dat je het kunt vergelijken met hoofdpijn krijgen als je te lang niet drinkt, je huid heeft ook vocht nodig na een dag zon.

Deze Aftersun Bronze is een prima aftersun waar ook het Pro-Melanine extract aan toe is gevoegd, om langer te genieten van je bruine kleurtje. Nu duurt het bij mij eeuwen voor ik eens bruin word helaas! Hij heeft verder geen verkoelend effect, trekt snel in en voelt het meeste als een normale bodylotion, prima. Prijs €10,49

16-2Eucerin Sun Spray SPF 50 (200 ml)

Eucerin is een prettig merk, wat ik ken van de Apotheek. Voor de bleke huidjes, kinderen en de oudere (dunne) huid is een hoge factor zeker een must. Deze Sun Spray heeft factor 50 met een zeer hoge UV-bescherming en celbescherming. Hij is waterbestendig en zit, net als Nivea, in een handige sprayflacon met inkepingen in de fles (voor glibberige handjes).  €19,99

Eucerin heeft een uitgebreide lijn, waarbij de zonnebrandcrème voor een acné gevoelige huid mij het meest opviel. Dit zie je niet zo heel vaak, maar hier heb ik toch zeker wel last van op mijn gezicht in de zomer. Ik smeer mijn gezicht altijd in, maar zonnebrandcrème is toch wat vettig op mijn gezicht, ik ben benieuwd naar deze variant.

Er zijn speciale zonnebrandmiddelen voor verschillende huidtypes (normaal, droog, vet, gevoelig voor acne) en voor het gezicht en het lichaam. Er zijn producten die specifiek bedoeld zijn voor baby’s, kinderen en volwassenen. Er zijn zelfs zonnebrandmiddelen die geschikt zijn voor huidaandoeningen zoals zonneallergie, acne of een huid die gevoelig is voor acne, en atopische dermatitis.

13-212-2 Lancaster Sun Beauty Hair 125 ml

Naast je huid kan je haar wel wat extra bescherming gebruik bij een volle dag zon. Denk aan een dagje strand, fietsen in de volle zon en uiteraard op vakantie. Deze haarspray biedt bescherming met UVA, UVB en infrarood. Je haar kan flink uitdrogen door de zon, zeker in combinatie met water (strand, zwembad).

De spray zit in een doorzichtige flacon en je ziet de vloeistof/olie gescheiden zitten. De sprayflacon werkt gemakkelijk, na het schudden breng ik het aan door heel mijn haar (aanzet tot punten). Het voelt wel iets vettig aan, maar ik heb het idee dat hierdoor mijn haar juist goed beschermd is. Het voelt aan het einde van de dag niet droog of broos, maar gewoon zacht en glanzend.

Ik gebruik dit product zeker niet elke dag, maar op dagen weg (zoals dagje Zeeland), strand, openluchtzwembad e.d. is het zeker een fijn product. Sun Beauty Hair Multi-Protective Hair Spray €35,50

15-214-2Collistar Moisturizing restoring after sun body balm in the shower (250 ml)

Net als de aftersun hierboven van Kruidvat, kun je deze Collistar aftersun body balm gebruiken in de douche. En ohhhh wat ruikt deze lekker! Ik kreeg hem mee op het Mooi PR event afgelopen Lente en alleen voor de geur zou je hem al gebruiken.

Ultra-snel, praktisch en effectief: dit is de ‘express’ versie van de bestseller After Sun Balm Moisturizing Restructuring. Een echte regenererende behandeling die in enkele seconden *hydrateert en de huid zacht en soepel houdt *een rode huid en het gevoel van een oververhitte huid vermindert *het lichaam koelt en zorgt dat deze fris en aangenaam voelt. Bij dagelijks gebruik blijft de bruine teint langer behouden

Ook deze voelt prettig aan in de douche, gewoon na een dagje zon als oppepper voor je huid. Ben je echt verbrand, voelt je huid pijnlijk aan? Dan zou ik toch gewoon na het douchen de normale aftersun aanbrengen, meerdere malen zelfs. Prijs €19,99.

47Lancaster Tan Maximizer Instant Colling Mist After Sun (125 ml)

Dit is een heerlijk product als je huid nog warm aanvoelt na die lange dag in de zon, als je huid wat rood gekleurd is of gewoon flink verbrand. De cooling mist valt als een zachte nevel over je huid heen en verkoeld heerlijk. Ik bewaar dit soort producten ook altijd in de koelkast voor extra verkoeling. De spray wordt snel opgenomen in de huid en voelt zacht aan. Bij dagelijks gebruik zou het er ook voor moeten zorgen dat je kleurtje langer blijft hangen, nice. Prijs €36.11

Het is dus weer een mooie mix van budget producten tot de duurdere merken. In elke prijsklasse kun je fijne producten vinden. Let vooral op wat voor jou werkt! Welke factor gebruik je? Welke structuur vind je fijn?

Wat is jouw favoriete zonnebeschermingsproduct?

-x- Ilja

Dit artikel bevat één of meerdere producten die door een merk/bedrijf zijn opgestuurd.

6 gedachten over “Klaar voor de zomer! || Goed Smeren & Sprayen…

  1. Dat ziet er goed uit en wat een fijne tips om op zoek te gaan naar de juiste zonnebrandcrémes etc..
    Ik zal eens snel naar de parfumerie winkels gaan en drogisterijen wat ze in de aanbieding hebben om weer een heleboel te kopen.
    Want voordat het allemaal uitverkocht is.
    Ik kan namelijk ook verbranden met mijn geteinte huid.
    Fijn artikel.

    Like

    1. Jazeker! Het is ook heel belangrijk om de getinte huid te beschermen, ook die kan flink verbranden en droogt net zo goed uit. Ook jouw huidje zal vast blij zijn met een laagje aftersun na een zonnige dag 🙂 Houd de aanbiedingen goed in de gaten, overal zijn ze aan het stunten op het moment.. van 1+1 gratis tot 50% korting 🙂

      Like

Geef een reactie

