Test & Review·Verzorging & vertroetelen

Dove || Vernieuwde Douchecrèmes

5Dove heeft voor mij als kind altijd luxe betekend. Ik kocht het van mijn eigen zakgeld voor moederdag, om haar eens flink te verwennen. Dove ligt al járen in de schappen en is steeds bezig met vernieuwing en verbetering van de producten. Totaal zijn er 15 verschillende varianten douchecrèmes in de categorieën ‘Purely Pampering , Go Fresh & Deeply Nourishing’. Er zijn 2 totaal nieuwe producten en de rest is vernieuwd (dat zie je aan de sticker). Lees hieronder meer, ééntje is er sowieso favoriet!

Een lekker schuimende douchegel vind ik zelf altijd heel prettig, helaas gaat dat vaak gepaard met heftige ingrediënten die de huid trekkend achterlaten. De R&D experts van Dove zijn erin geslaagd de mildheid van Dove te vergrotenen de kwaliteit van het schuim te verbeteren. De producten bevatten nog steeds het NutriumMoisture, wat een mix is van glycerine, strearinezuur en zonnebloemolie die ervoor zorgen dat de lipidebeschadiging voorkomen wordt en de huid kan herstellen.

De 3 die ik hieronder laat zijn zijn de: Dove Gentle Exfoliating Nourishing Body Wash (€3,59), Dove Deeply Nourishing Body Wash (€3,59) en Dove Go Fresh Mandarijn & Tiarebloem (€3,59).8 3 Dove Go Fresh Mandarijn & Tiarebloem trekt mij direct het meeste qua geur. Ik ben dol op de Go Fresh lijn, ook de deodorant vind ik heerlijk. Toch is het niet mijn favoriet, al had ik dat stiekem wel verwacht. De geur is lekker fris, en bloemig. Dit is de minst romige van de 3, iets meer vloeibaar en natuurlijk oranje!7 2Dan mijn onverwachtse favoriet, de Dove Deeply Nourishing Body Wash. Hij is zo romig en zacht, geeft goed schuim af en ruikt heel lekker zepig. Dit is de meest verzorgende van de 3.6 4Tot slot zie je hier de Dove Gentle Exfoliating Nourishing Body Wash. Deze bevat heel subtiele scubdeeltjes (geen plastic gelukkig) en is mild in gebruik. Dit is niet een uitgebreide bodyscrub die je wekelijks gebruikt om eens flink te scrubben, je voelt ze niet echt heel goed. De geur is fris en zepig, echt een Dove geur. Deze kun je makkelijk dagelijks gebruiken, heel mild.1Hier nog even een foto van de verschillende substanties naast elkaar. Je ziet heel goed de dikte van de verschillend douche gels. Ik vind de geur van de Dove Go Fresh Mandarijn & Tiarebloem het lekkerste, maar de werking van de Dove Gentle Exfoliating Nourishing Body Wash  het prettigst.

Tot slot: De nieuwe Dove-fles bevat 15% minder plastic dan de vorige verpakking. Dove gebruikt wereldwijd nu 275 ton minder plastic, dat is genoeg om 5 miljoen flessen te maken! Goed nieuws!

Heb jij een favoriet product van Dove?

-x- Ilja

Dit artikel bevat één of meerdere producten die door een merk/bedrijf zijn opgestuurd.

7 gedachten over “Dove || Vernieuwde Douchecrèmes

  1. Zelf vind ik Dove toch ook wel een luxe uitstraling hebben en eigenlijk ruiken ze ook altijd heerlijk, ik ben wel erg nieuwsgierig naar de mandarijn variant die je hier hebt besproken…hij lijkt mij heerlijk ruiken…

    Like

Geef een reactie

