DIY & Tutorials·Sieraden & Accessoires

DIY Sieraden || Minty Green & Key to my Heart

1Bijna 3 jaar geleden maakte ik een tutorial van 3 vrolijke armbandjes, deze werd heel goed ontvangen en wat veel leuke comments!) Het lijkt me leuk om zo nu en dan weer een DIY foto-tutorial voor jullie te maken en ik begin vandaag met 2 sieraden. Ik heb een bolletjesketting gemaakt “Key to my Heart” en een stevige waxkoord armband “Minty Green Glass”. Kijk verder voor de stap-voor-stap foto’s en het eindresultaat. 21 18Alle spulletjes heb ik uitgezocht bij Kralenwinkel-online, de volgende dag waren ze al binnen! Hieronder laat ik zien wat ik per projectje gebruikt heb.

Minty Green Glass – Waxkoord armband

17

  • Mintgroen 5mm waxkoord
  • Mintgroene, roomwitte en doorzichtige Marble Glaskralen met een groot gat (voor het 5mm waxkoord)
  • 2x Veterklem goud 9x13mm
  • Sleutelhanger 37x16mm goud (als sluiting)
  • DQ Fiësta kralen goud “Rondell Flower’ met groot gat (voor het 5mm waxkoord)
  • Platbektangetje om de veterklemmen te sluiten

16 15

  • Meet het waxkoord af om je pols, houd rekening met de lussen voor de sluiting
  • De sluiting (sleutelhanger) hang je aan het koord
  • De veterklem past om beide strengen heen, je kunt hem nu voorzichtig dichtknijpen en rondvormen

19 14

  • Doe zoveel kralen eraan die je mooi vindt, ik heb gekozen voor 3 verschillende kleuren
  • Nu kun je aan het einde weer een lus maken met de veterklem, dit is de sluiting

13 12Klaar is je armband!

The Key to my Hear – Bolletjes ketting

11

  • Bolletjesketting 2.4mm dikte (komt in 5 meter)
  • Bolletjesketting connecters goud
  • KoKo Cabochon setting voor 15mm steentjes in goud
  • Obeads in crystal AB (die kleintjes)
  • Roze Acryl roosje
  • Kettelstiftje goud
  • Cabochon rose gold (die plastic steentjes)
  • DQ bedel Heart Key in goud 18x41x5mm
  • Kleine ringetjes goud
  • 2 platbektangetjes
  • 1 rondbektangetje
  • lijm

10

  • Begin met de lengte van de bolletjesketting af te knippen die je zelf mooi vindt, ik vind zelf een lange ketting á 90 cm erg mooi. Hierboven zie je een bolletjesketting connector, hierin leg je het uiteinde van de ketting en knijp je hem dicht.

9 8 76

  • Vervolgens ga ik de KoKo Cabochon setting klaarmaken. Ik heb gekozen voor een rosé gouden Cabochon en deze heb ik vastgeplakt met een klein beetje knutsellijm (bij gebrek aan sieradenlijm) Neem geen secondenlijm, dit droogt mat op en dat is erg lelijk op je glimmende sieraden.
  • Als hij eenmaal zit maak je de 2 uiteinden vast met 2 ringetjes aan de KoKo Cabochon.
  • Het onderste ringetje is nog open, hier komt de Sleutel aan te hangen

54 3 2

  • De ketting is bijna klaar, kies een plek uit om het ‘tussenstukje’ te maken met het roosje en de kraaltjes.
  • Je knipt de bolletjesketting nogmaals door en maakt er 2 bolletjeskettting connectors aan vast, hier komt straks met 2 ringetjes je roosje aan te zitten.
  • Aan het kettelstiftje rijg je kraaltjes die je mooi vindt, ik heb gekozen voor Crystal AB kraaltjes en een roze Acryl roosje.
  • Met de rondbektang maak je aan het einde ook een oogje en met 2 ringetjes maak je de ketting weer aan elkaar.

20De ketting is nu af!

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de sieraden en de DIY Tutorial vinden?!
Voor herhaling vatbaar? 1 of 2 items tegelijk?

-x- Ilja

Dit artikel bevat één of meerdere producten die door een merk/bedrijf zijn opgestuurd.

19 gedachten over “DIY Sieraden || Minty Green & Key to my Heart

Geef een reactie

