Overige onderwerpen

Tag || I Love sleep-tag…

sleep Hoe laat ga je meestal naar bed?

Dat is gelijk al een vraag waar ik geen vast antwoord op kan geven en dat heeft vooral te maken met de wisselende diensten van mijn vriend Casper. Soms moet hij er onwijs vroeg uit en gaan we op tijd het bed in (rond een uur of 21:30 uur) en soms heeft hij late dienst, nachtdienst of kunnen we gewoon lekker uitslapen en dan wisselt het van 23.00 uur tot 04:00 uur. Héél wisselend! Maar mijn favorietje: Laat naar bed en lekker uitslapen zonder wekker haha!

Wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan?

Nog wat drinken voor het slapen gaan, even plassen voor ik naar boven ga (boven geen toilet), make-upjes eraf, douchen doe ik ook ’s avonds, crèmetje erop, tandjes poetsen (meestal onder de douche), nog even na kletsen in bed en dan hopen dat ik gelijk in slaap val.

Wat doe je als je niet kan slapen?

Het gebeurd regelmatig dat Casper al snel slaapt en ik nog niet kan slapen. Ik ga dan vaak nog op m’n telefoon kijken, Facebook, Instagram, Bloglovin of een spelletje. Heel slecht, maar het werkt wel.

9csave

Wat is je favoriete slaaphouding?

Ik slaap eigenlijk een beetje vreemd. Ik lig half op m’n buik en half op m’n zij met mijn rechter knie opgetrokken. Ik draai héél veel en wordt regelmatig wakker op m’n rug of zij.

Waarvoor mag je jou altijd wakker maken?

Je mag mij wakker maken als er echt iets aan de hand is, als je een nachtmerrie hebt of s’ nachts niet lekker wordt. Laat mij verder maar gewoon lekker slapen hoor, het goede nieuws e.d. hoor ik wel als ik lekker uitgeslapen heb. Ik ben namelijk zo dat ik dan blijf stuiteren en niet meer verder kan slapen!

Hoe laat gaat je wekker ‘s ochtends?

Met mijn huidige werk is dat heel relaxed, mijn wekker gaat nu 07:45! Dat is beter dan de 05:45 toen ik nog bij de Gemeente Rotterdam werkte, maar daar was het salaris weer 10x beter.

Snoozen of direct opstaan?

Snoozen. Ik kan ècht niet gelijk mijn benen naast bed gooien, helemaal niet als het buiten nog donker is. Ik zet mijn wekker om 07.45 en ga er om 08.00 uur pas uit (als het lukt, soms snooz ik nog 2x 5 minuutjes haha)

Slaap je uit in het weekend?

Het liefst wel, lekker geen wekker en uitslapen maar! Vaak hebben we wel afspraken, maar dan vind ik in het weekend 08:30 toch wel z’n vroegst hoor.

Welke rare dingen doe je in je slaap?

Kletsen… Ik schijn hele verhalen opgehangen te hebben toen ik nog wat jonger was (lees: vorig jaar nog). Huilend op bed met mijn voet in mijn hand (toen was ik 9 ofzo) zeggend dat mijn teen steeds in mijn oog zat. Verder ben ik een keer wakker geworden van een hard geluid en zei tegen Madelon (die toen bij mij sliep) ‘Zooo hoorde je dat???!’ waarop ze zei: ‘Ja doos, dat was je zelf!’. Ik viel in mijn slaap en zou een kreet gemaakt hebben, ik werd er zelf van wakker! haha.

Hoeveel kussens liggen er in je bed?

In totaal liggen er 4. Casper slaapt op 1 kussen (traagschuim kussen waar ik vorig jaar over schreef) en ik heb er 3. Wat moet je met 3 kussens zou je zeggen??? Ik heb er altijd 1 in mijn armen en 1 onder mijn knie, Told Ya! Ik slaap vreemd.

Wat heb je aan  in bed?

Ik draag meestal van die Pyjama-jurkjes (zoals Casper ze noemt) Van die slaapjurkjes van Hunkemuller e.d. Van die vrolijke printjes, bloemetjes, kant e.d. Vrouwelijk en toch comfi.

Slaap je met je sokken aan?

Nee, dat vind ik verschrikkelijk. Als ik koude voeten heb maak ik liever een kruik.

Hoe groot is jouw bed?

160 x 220. We zijn beide 1.86m en een extra lang bed was wel gewenst.

bed 1 bed

Als ik ’s ochtends wakker word, is het eerste wat ik doe…

Kijken op mijn telefoon of ik niets spannends gemist heb en dan plassen als een malle 😉

Droom je elke nacht?

Ja, eigenlijk altijd wel. Vaak héél vaag, van de hak op de tak en ook soms hele echte en enge dingen. Ik droom helaas nooit over potten met goud en glitterende eenhoorns.

Welke droom of nachtmerrie kan je je goed herinneren?

Ik droom regelmatig dat ik iets belangrijks heb (bruiloft, Elfia, Carnaval of een feest) en dat ik nergens mijn outfit kan vinden, ik geen trouwjurk kan vinden en alles kwijt ben. Hele drama’s joh!

En tot slot, de laatste vraag:

Wat is jouw grootste droom?

Mijn grootste droom is om in alle gezondheid, gelukkig samen (met Casper) héél oud te worden en dat samen met alle mensen die ik lief heb. Vooral gezondheid, ik zie zoveel nare dingen om mij heen… Gezondheid is zo belangrijk.

Na het beantwoorden van de vragen is het tijd om anderen te nomineren voor het invullen van de tag! Collega’s, vrienden, familie, bloggers: iedereen mag hem invullen! Ik ben zelf wel heel benieuwd naar jullie antwoorden! Slapen jullie ook zo vreemd als ik, heb jij ook 3 kussens nodig om te kunnen slapen, wat is jouw grootste droom?

Veel plezier met invullen!

-x- Ilja

De I Love Sleep-tag is in het leven geroepen door Energy+, bekend van Living Comfort. Wil je de tag op je eigen blog/website/social media invullen? Dat mag altijd! Graag wel met vermelding van de credits. Dit artikel is in samenwerking met Energy+.

11 gedachten over “Tag || I Love sleep-tag…

  1. Ik slaap altijd in een nachthemd,en heb ook 3 kussens,en een poes in bed,het liefst op mn boek als ik wil lezen,
    Geen dekbed voor mij.maar een laken en een dekentje.
    En dan draaien maar,gelukkig geen wekker!!

    Like

  2. Door de week ga ik vrij vroeg naar bed, rond 22.00 uur maar ja, wekkertje gaat om 06.00 uur.

    elke avond vaste prik. De badkamer rituelen en daarbij ruzie maken met poes abby wie er bij de kraan mag. Meestal wint zij.

    ik slaap net als jij maar dan plus 1, 2 of 3 poezen.

    Je mag mij alleen wakker maken als er iets ernstigs aan de hand is. De rest zie ik smorgens wel.

    uitslapen…. wat is dat?

    ik doe niks raars in mijn slaap, heb 3 kussens op bed en slaap in een oude mutsen nachthemd.

    Sokke? Nee, niet nodig met een elektrische deken.

    Ik sta om 06.00 uur gelijk naast mijn bed. Toiletbezoek en dan weer ruzie maken met mijn kranenmonsterpoes.

    Ik droom elke nacht. Vaak ben ik op vakantie. De poezen zijn mee en lopen steeds weg.

    mijn grootste droom is in goede gezondheid oud worden zodat ik heel veel tijd heb om met de mensen van wie ik hou door te brengen.

    Like

Geef een reactie

