Make-up & Looks·Test & Review

Essence || Lash Princess, Brows & Easy liner

ess 11Naast alle prachtige high-end make-upjes gaat mijn hart ook sneller slaan van een goede budget topper! Mijn every-day make-up bakje is zéér gevarieerd aan merken en prijzen en dat vind ik alleen maar leuk. Vandaag heb ik 3 nieuwe producten getest van Essence en deze laat ik hieronder zien in een look. Ik heb getest: Essence Lash Princess False Lash effect mascara, Essence how to make brows wow make-up box en de Essence easy 2 use Eyeliner pen. ess 13 ess 15 ess 14 ess 5Om te beginnen zie je hier de ‘How to make brows wow’ box.

De “how to make brows wow” kit bevat alles wat je nodig hebt om je wenkbrauwen supercool vorm te geven: drie verschillende wenkbrauwpoeders – voor blondines, brunettes en zwart haar – een highlighter poeder, een kwastje en een minipincet. Inclusief spiegel en stylingkaart met instructies voor de mooiste wenkbrauwen.
Consumentenadviesprijs: €5,99.

Ik zal even positief beginnen door te zeggen dat alle poeders super goed gepigmenteerd zijn, de verpakking erg schattig is en de spiegel lekker groot is. Helaas is het kwastje slecht met een hoofdletter S en is het pincetje heel moeilijk te gebruiken, je hebt er veel kracht voor nodig. Verder is het geen makkelijke verpakking voor ‘on the go’ of in je make-up tasje en zie ik het nut niet zo van 3 kleuren poeder.

Ik zou graag een klein, compact doosje zien met de kleuren apart. Love blondes is een hele goede kleur voor mij en met een goed kwastje ideaal voor elke dag.

ess 6 ess12Dan de nieuwe mascara met de prachtige verpakking, i love it!

Essence lash princess false lash effect mascara. Koninklijke zus! Dit is een geweldige nieuwe aanvulling op de lash princess mascara familie. Het bijzonder gevormde cobraborsteltje biedt superlange wimpers en dramatisch volume met valse-wimper-effect! Net zoals haar zusje wordt de mascara gepresenteerd in een prachtige avondjurk – deze keer in zwart-mint. Prinsessence deluxe!
Consumentenadviesprijs: €3,39.

Dit is het zusje van een eerdere roze variant van de mascara. Zelf heb ik deze niet geprobeerd, dus ik deel mijn ervaring zonder te vergelijken met de andere variant. De verpakking is zwart met mint groen, hartjes en een korset. Heel schattig en helemaal mijn ding, het rubber is trouwens ook handig voor grip.

Het borsteltje is prima, al heb ik liever een borsteltje van plastic (dat separeert wat beter voor mijn gevoel). Hij geeft inderdaad dramatisch volume in 1x aanbrengen en het is oppassen dat het geen spinnenpoten worden, een wimperkammetje kan geen kwaad. De mascara blijft bij mij gewoon de hele dag prima zitten en is zeker niet slecht voor de budget prijs.

ess 10 ess9ess 8Tot slot iets waar ik iets minder enthousiast over ben, de Easy 2 use eyeliner pen.

Essence easy 2 use eyeliner pen. De naam zegt het: superprecieze eyeliner stijlen zijn kinderspel met de nieuwe easy 2 use eyeliner pen. Of je voor subtiel of expressief gaat – dankzij de innovatieve tip zijn alle individuele eyeliner looks supergemakkelijk, zelfs voor newbies! Verkrijgbaar in zwart.
Consumentenadviesprijs: €2,89.

Nou…. echt, ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik kan er echt helemaal niets mee! Easy 2 use is voor mij niet het geval en ik kan toch redelijk omgaan met een lijntje al zeg ik het zelf. Nu ben ik gewend aan vloeibare eyeliners en van die vilten pennetjes met redelijk veel pigment.

Met deze pen kreeg ik het al bijna niet voor elkaar om een zwart streepje te zetten op mijn hand, laat staan een mooie wing. Nu is het met redelijk geduld wel gelukt, maar ik bleef het lijntje steeds maar ‘wegvegen’ met het kwastje. Hij is zeker niet zwart en intens genoeg naar mijn smaak. Nu snap ik wel dat het voor de newbies misschien makkelijker is om te oefenen, omdat het niet mega zwart en vloeibaar is, dus je kunt minder makkelijk een knoeiboel maken.

Misschien doe ik iets helemaal verkeerd, maar dit is absoluut niet mijn type eyeliner. Geef mij maar een intens zwarte, het liefst vloeibaar met een vilten tip!

ess 4Niets op mijn ogen

ess 3Love blondes in mijn wenkbrauwen

ess 2‘Easy 2 use’ lijntje op mijn oog

ess 1En een laagje Princess mascara

rimmel 12Ook bij deze look draag ik de 3 producten van Essence.

Alles bij elkaar is mijn mening verdeeld. De mascara vind ik prima in gebruik en vooral erg leuk om naar te kijken, de kleur voor mijn wenkbrauwen past mooi bij mijn haar, maar de ‘tools’ in het doosje zijn niet fijn en de ‘easy 2 use’ eyeliner vind ik helemaal niet easy! De verpakkingen en de prijzen zijn in ieder geval leuk, ik houd het voorlopig even bij de mascara. Ik kan niet wachten om een andere eyeliner te gaan proberen van Essence, een mega zwarte, vloeibare, waterproof met een vilten tipje… iemand tips?ess 7

Wat vind jij van deze producten?

Heb je al nieuwe producten van Essence gespot, waar ben je nog nieuwsgierig naar?

-x-  Ilja

18 gedachten over “Essence || Lash Princess, Brows & Easy liner

  1. hoi!

    Ben ik dus niet de engste die het easy to Use eyeliner penseel niet zo best vind,
    Ik kon er ook met geen mogelijkheid een lijntje mee op mijn ogen krijgen jaa naar een half uur werk en heel wat frustratie. Terwijl dit normaal toch vrij snel en makkelijk gaat bij de vloeibare eyeliners :)!

    Leuke blog heb je!

    Liefs natasja

    Like

  2. Ik heb de roze variant van die prinsessenmascara, ik vind hem echt heel goed. De vorm van het borsteltje is iets anders, ik denk dat je daarmee gemakkelijker de haartjes aan de zijkanten kan meenemen. De blauwe heb ik niet getest x

    Like

  3. Wat leuk, zo’n 3 in één review! Jammer dat de eyeliner niet zo bevalt, ik wilde ‘m ook gaan proberen. Ik heb vandaag toevallig een artikel gepubliceerd over een toppertje van Essence wanneer het om eyeliner gaat!

    Like

  4. Ik heb de eyeliner en vind hem echt niet fijn. Hij geeft maar heel weinig kleur af en ik dacht nog dat ik misschien een misbakseltje had, maar blijkbaar is de eyeliner gewoon niets. Heel jammer, want het dunne puntje sprak me heel erg aan!

    Like

Geef een reactie

