Bakken met Ilja·Overige onderwerpen

Bakken voor Valentijn|| Tulband, cupcakes en Parmezaan Hartjes

val6Ik kan inmiddels weer een klein beetje uit de voeten na 4 weken rust en liggen (rugklachten, zenuw klem, heleboel pijnstillende medicijnen en vooral héél vervelend) Daarom besloot ik vanmiddag om wat leuks te bakken voor Valentijnsdag. S’middags komt er een lieve vriendin van mij langs en s’avonds ben ik lekker samen met Casper. Genoeg redenen om wat lekkers te maken! Ik heb een grote tulband, 6 rozen cupcakes, 6 kleine tulbandjes en een trommeltje met hartige bladerdeeg hartjes. Hieronder zie je geen uitgebreide recepten, maar vooral foto’s. Alles was zo simpel, maar wel erg lekker…val12 val11Ik ben begonnen met 2 pakken boeren cakemix, heel simpel. De ene heb ik roze gekleurd met voedselkleurstof en dat heb ik op de bodem gedaan van de grote tulband en de kleine tulbandjes. De 2e cakemix heb ik wit gelaten en de rest van de kleintjes opgevuld, de rest heb ik cacao poeder bijgedaan en de grote tulband mee aangevuld. Aangezien ik nog chocolade cakemix overhad, heb ik gewoon nog 6 cupcake papiertjes gevuld. De tulband moet je namelijk niet te vol doen, dan loopt hij heel erg over en krijg je een grote bobbel op de bovenkant. val8Toen ben ik witte chocolade gaan smelten en roosjes gaan maken van fondant. Dit heb ik gedaan met Jumbo fondant en een siliconen rozen vormpje van Ebay. Dit werkt ideaal! Je kunt zulke roosjes ook op voorraad maken door ze in te vriezen. val5 val3De chocolade cupcakes heb ik besmeerd met witte gesmolten chocolade (2/3e laten smelten, 1/3e koud erdoor roeren) en daarop heb ik de fondant roosjes geplakt. Ik heb er nog wat witte chocolade krullen van de Albert Heijn opgedaan en wat eetbare glitters. val4 val10De mini tulbandjes heb ik verder niets mee gedaan, deze zijn gewoon wit met roze.val7Ook de grote tulband heb ik versierd met gesmolten chocolade, roosjes, chocoladekrullen en eetbare glitters. Ben dol op baksels versieren, glitters en bloemen maakt alles beter! De grote tulband is half roze en half chocolade cake. val9 val1 val val2De bladerdeeghapjes zag ik vanmorgen voorbij komen in mijn Bloglovin’ lijst bij Laura’s Bakery en leken me erg lekker. Ze zijn super simpel te maken met bladerdeeg, parmezaanse kaas, een geklutst eitje en wat kruiden. Ik heb er zelf dan ook nog wat sesamzaadjes en peper en zout aan toegevoegd, jummy!

Ik ga er weer even bij liggen voordat ik de rommel op ga ruimen, maar ben erg happy met het resultaat van de Valentijns hapjes.

Maak jij nog iets lekkers met Valentijnsdag?

-x- Ilja

8 gedachten over “Bakken voor Valentijn|| Tulband, cupcakes en Parmezaan Hartjes

Geef een reactie

