Overige onderwerpen·Personal stuff

Persoonlijk || Druk druk druk achter de schermen!

bl boven1Poeh ik weet even niet precies waar ik moet beginnen, er is weer zoveel gebeurd achter de schermen! Allemaal heeft het zéér weinig te maken met bloggen, maar een persoonlijk stukje wordt meestal wel gewaardeerd. We zijn weer aan het klussen geslagen (volgende project), mijn vriendinnetje Madelon is geëmigreerd naar Engeland (ja die van de Comics), ik heb al een aantal weken flinke rugklachten waardoor ik niet mocht zitten, tillen, bukken en vooral moest liggen en niets doen (vooral dat niet zitten en moeten liggen is lastig!), we zijn een paar daagjes naar Drente geweest en ga zo maar door… Nieuwsgierig? Lees vooral verder.blog 9 blog 5Na een poosje sparen konden we eindelijk weer aan een nieuw project in ons huisje beginnen. Boven waren de grote slaapkamer en de logeerkamer al helemaal klaar en naar ons zin, maar stond de 3e kamer “leeg” (met andere woorden – vol gestapeld met alle rommel waar we nog geen plek voor hadden). In een aantal weekenden hebben we de kamer leeggeruimd, gestript van vloerbedekking en behang, hebben we de kozijnen geschuurd en geverfd en zijn we begonnen aan het échte werk. Samen hebben we een wit plafon in de kamer gelegd, samen met een nieuw behangetje en een nieuwe laminaatvloer. Gelukkig kunnen we alles zelf en dat gaat heel goed!blog 10 We hebben bijna heel de inrichting bij Ikea gehaald, op de 2 stoelen van Woonboulevard Poortvliet na. De aankleding komt van o.a. Intratuin, Xenos en Action. blog 6

-voor-blog 1 -na-

Hier zie je een duidelijke ‘voor’ en ‘na’ foto van onze 3e kamer, de hobby/computer kamer. De bovenste foto is hoe de kamer oorspronkelijk was van de vorige bewoonster en onder zie je hoe wij de kamer samen opgeknapt en ingericht hebben. Met een vitrinekast, hoekbureau en andere meubeltjes van Ikea. We hebben gekozen voor één accentmuur en de rest rustig wit, het zijn brieven en postkaarten. Eindelijk hebben we weer lekker een plekje waar ik kan bloggen, foto’s maken, knutselen, naaien en andere creatieve dingen! Heerlijk!blog 11 Ondertussen zijn er wel nog een heleboel leuke blogdingetjes binnengekomen, waar binnenkort zeker meer te lezen is hier op Beautypolish. Ook dingen van Lush, Rimmel, Mac, Sally Hanssen en andere fijne dingen!blog 4 Omdat mijn huid op het moment om te huilen is, ben ik begonnen aan een nieuwe huid-routine. Naja eigenlijk had ik de afgelopen weken niet echt een routine, door alle drukte. Het wordt tijd dat ik weer wat tijd aan mijn huid e.d. besteed, hopelijk werpt het snel haar vruchten af. Ik ben bezig met producten van Marbert, Paula’s Choice en het apparaatje van BrAun. Mocht ik er erg blij mee zijn, komt er binnenkort nog een review van. blog 2 blog 12 Verder heb ik druk met ander huishoudelijk geneuzel, zoals koken! Het hebben van een eigen huisje bevalt ontzettend goed en het koken, proberen van recepten e.d. is ontzettend leuk! Casper is een hele dankbare eter en vindt alles wat ik maak eigenlijk wel erg lekker, erg leuk om voor zo’n blij- ei te koken. Hierboven zie je verse appelmoes ‘in the making’ en de Sushi tafel die Casper en ik samen hadden gemaakt voor mijn moeder en oma. Het was genoeg voor 10 mensen, maar het was erg lekker!blog 14 blog 13 Ik vind het erg leuk om ons huisje gezellig te maken met kaarsjes, maar ook met thema dingetjes. Met Pasen, Hefst, Sinterklaas en Kerst e.d… Nu vind je overal Herfstversiering, porseleinen poempoentjes, herfstblaadjes en een ‘Herftstukje’. Deze is inmiddels beschimmeld en ligt ergens onder in de groenbak, maar hij was erg leuk!blog 3 blog 15 blog 16Ook probeer ik af en toe te ontspannen, al neem ik daar nog niet echt veel tijd voor, en dan vind ik het leuk om te kleuren en te tekenen. Ik schreef al eens eerder een artikeltje over ‘kleuren voor volwassenen’ en kwam nu bij Action de zeer betaalbare kleurboeken tegen. Er zijn 4 soorten en kosten slechts €0,99 per stuk.

Hoe gaat het verder?

Verder moet ik nog steeds erg rustig aan doen met mijn rug en heeft het klussen niet echt geholpen. Hoewel ik niet veel getild en gebukt heb, heb ik weinig rust genomen (plat liggen) en dat merk ik nu. Gelukkig heb ik nog een paar daagjes vrij voordat ik weer aan het werk moet.

Voorlopig zijn we weer even klaar met klussen, eerst weer verder sparen voor een nieuw project! Boven zijn de 3 kamers klaar en de woonkamer is gezellig en leefbaar. De lijst met klussen is echter nog lang genoeg… Nieuwe keuken, nieuwe badkamer, de hal, de trap, bijkeuken, wc en plafon in de woonkamer moeten allemaal nog gedaan worden. Als dat klaar is zijn de kozijnen aan de beurt en gaat de tuin nog op de schop. Plannen genoeg dus haha!

Tussen al het klussen, werken en het huishouden doen we nog wel leuke dingen hoor! We zijn 3 daagjes  naar Drente geweest, waar we zijn wezen shoppen in Hoogeveen, naar de Dierentuin in Emmen geweest zijn en een dagje (lees 1 uur en 45 minuten, gaaaaap + regen en kou) in Slagharen.

Nu kunnen we lekker genieten van onze fijne hobbykamer en heb ik een mooi plekje om weer wat meer te kunnen bloggen. Ik kan nu weer bij mijn fotospullen en bij mijn blogkast. Alles is inmiddels uitgepakt en kan ik weer aan de slag!

-x- Ilja

7 gedachten over “Persoonlijk || Druk druk druk achter de schermen!

Geef een reactie

