Overige onderwerpen

Nieuw Speelgoed || Mini Macro lens voor telefoon

5 Fotograferen blijft een hobby van mij en een goede macro lens voor mijn spiegelreflex camera staat zeker op mijn lijstje… Helaas zijn die héél duur en gaat het klussen, inrichten van ons huisje en dingen als boodschappen doen voor. Nu had ik al een geinig Fish eye lensje gevonden bij Hema voor slechts €4,- maar kreeg ik van mijn lieve vriend nog een leuk setje dat hij gevonden had via Ebay. Het is een setje van een Macro- Fish eye- & Wide angle Lensje voor op je mobiele telefoon. En OH wat is dat toch leuk speelgoed! 4

Dit is zo’n setje (bron foto), welke op de meeste mobiele telefoons wel past. Ik heb zelf een Samsung s4 en dat gaat prima. Het is geen fantastische oplossing, maar het werkt best goed. De lensjes zelf zijn van goede kwaliteit en zijn makkelijk op elkaar te schroeven. De foto’s die ik heb gemaakt zijn allemaal gemaakt met het Macro lensje. Ik moet bijna in de bloem gaan zitten om hem scherp te krijgen, dus geschikt voor beestjes en dingen die bewegen is het lensje niet. Je kunt hem verder niet scherp stellen, je moet gewoon naar voren en naar achteren gaan tot dat je het scherp in beeld hebt. Erg lastig vind ik zelf om het beeld stil te houden, ik ben echt een drama met bibberhandjes!

Toch heb ik, al zeg ik het zelf, best mooie plaatjes geschoten met het lensje. Geen Spiegelreflex-kwaliteit, maar zeker leuk voor nog geen €8,-

Wij hebben hem bij deze verkoper vandaan. €7,63 en gratis verzenden, verkrijgbaar in verschillende kleuren.1 2 3Whaaaaaaaaaaa ik wil een echte Macro lens! 😉

-x- Ilja

15 gedachten over “Nieuw Speelgoed || Mini Macro lens voor telefoon

Geef een reactie

