Test & Review·Verzorging & vertroetelen

Voor droog en beschadigd haar || Andrélon Keratine Repair

andrelon 4 Je hebt de nieuwe reclame misschien al voorbij zien komen op televisie, er ligt namelijk een nieuwe lijn van Andrélon in de schappen. Deze complete lijn staat in het teken van Keratine die beschadigd en droog haar kan herstellen. Dit klinkt mij als muziek in de oren aangezien ik met mijn lange (droge) lokken best wat verzorging kan gebruiken. Ik ben al tijden fan van het 1-minuut masker (vooral die uit de Oil & Care ‘Marokkaanse arganolie’ lijn) en ben erg benieuwd naar deze Keratine Repair producten, benieuwd naar mijn mening? Kijk vooral verder… andrelon 3 Keratine Repair shampoo 300ml, €4,39
Deze shampoo reinigt je haar en herstelt beschadigingen aan het haaroppervlak. Er is een mix van essentiële bouwstoffen aan toegevoegd zodat je haar zacht en glanzend wordt. De shampoo schuimt lekker en ruikt heel herkenbaar naar ‘Andrélon’. Mijn vette haar is in no-time weer lekker fris. Hoewel mijn haar na een wasbeurt al wat zachter aanvoelt heb ik toch de neiging om een conditioner of masker te gebruiken, ik merk dat mijn droge haar (met name de punten) dat nodig hebben.

Keratine Repair intensieve conditioner 300ml, €4,59
Deze conditioner voedt het haar van wortel tot punt en een mix van essentiële oliën zorgen ervoor dat je haar lekker zacht en makkelijk doorkambaar is na het douchen. Persoonlijk breng ik de conditioner alleen aan de onderkant van mijn haar aan en niet bij de wortel, daar is mijn haar namelijk het droogste. De conditioner is wat dunner van structuur dan de meeste conditioners, maar hij doet prima zijn werk. Ik laat een conditioner of haarmasker altijd lekker intrekken voor ik het uitspoel en dat geeft mij gelijk de tijd om allerlei andere douche-zaakjes te zoen, zoals lekker soppen met een heerlijke douchegel, benen scheren, tanden poetsen en dat soort noodzaken!Andrelon 2 Keratine Repair iedere dag 1-minuut masker 180ml, €4,99
Het 1-minuut masker is geschikt voor elke dag (zoals de naam het al zegt) en kan afwisselend met de conditioner gebruikt worden. De unieke dubbele werking zorgt ervoor dat je haar van zowel de binnen- als de buitenkant intensief wordt verzorgd en zich herstelt. Het liefste gebruik ik gewoon elke wasbeurt dit masker, net als alle andere 1-minuut maskers ben ik wéér weg van dit product. Het is gewoon een lekker masker en ik merk dat mijn haar super zacht, licht en glanzend wordt van dit product. I like…

Keratine Repair anti-klit spray 250ml, €4,99
Droog en beschadigd haar heeft de neiging sneller te gaan klitten in de punten en daar is dit product heel fijn voor. Na het douchen heb ik dit product niet nodig, omdat mijn haar al super zacht is van het masker of de conditioner. Maar op een ‘tussendag’ (ik was mijn haar om de dag) kan het wel eens zo zijn dat mijn haar wat moeilijker doorkambaar is, dan is dit product erg fijn! Door de spray-dop kun je het product makkelijk over je haar verdelen en kam je het zo door. Andrelon 1Keratine Repair serum-oil 75ml, €7,99
Zonder en serum voor mijn haar kan ik al tijden niet meer! In mijn ideale haar-routine was ik ’s avonds mijn haar, gebruik ik een fijn haarmasker en laat ik het ’s nachts in een knotje opdrogen. ‘S ochtends haal ik mijn nog iets klamme haar uit de knot en heb ik mooie krullen. De iets pluizige punten haal ik door mijn handen waar ik 1 of 2 pompjes serum op heb aangebracht en mijn haar is weer krullend, glanzend en vooral níet pluizig!

Wel moet je oppassen dat je niet teveel van de olie aanbrengt, anders oogt je haar wèl vet en dat is zonde!

Keratine Repair intensief herstellende crème 200ml, €4,59
Deze leave-in crème breng je aan op vochtig of droog haar en geeft extra verzorging en bescherming. Het zou je haar beschermen en niet verzwaren. Het werkt prima, maar ik gebruik persoonlijk liever de Keratine Repair Serum om mijn haar een boost te geven. Ik denk dat dit product ideaal is voor dames (of heren natuurlijk) met flink wat (droge) krullen, mijn vriendin Miranda gebruikt het dagelijks om haar wilde coupe te temmen!

Ik vind het een hele fijne lijn, net zo fijn als de Marokkaanse Arganolie lijn! Dat zijn wat mij betreft toch wel de 2 Andrélon toppers. Vooral het 1-minuut masker en het serum vind ik erg fijn en de producten zijn gemakkelijk te krijgen, ik zag ze zelfs laatst liggen bij de Jumbo om de hoek! Ook zijn de producten vaak in de Actie, waardoor ze nòg aantrekkelijker zijn.

Wat is jouw favoriete Andrélon product uit het hele assortiment?

-x- Ilja

5 gedachten over “Voor droog en beschadigd haar || Andrélon Keratine Repair

  1. Eerder de Argan producten gebruikt van Andrelon, deze producten zijn ook een uitkomst bij ouder wordend grijs haar, je haar voelt heerlijk zacht na het gebruik van deze producten.
    Gister heb ik de nieuwe haarlijn met keratine gebruikt, wat een heerlijke producten,
    En ook nog betaalbaar ook!
    Een echte must voor droog haar, maar ook voor ouder wordend grijs haar!
    Ik ben reuze blij met deze haarlijn.

    Like

Geef een reactie

