Bakken met Ilja·Personal stuff

Persoonlijk || 26ste verjaardag! Look – Gifts – Cake

2 Afgelopen vrijdag, 9 mei, was het alweer 26 jaar geleden dat mijn moeder mij op deze wereld heeft gezet – na 72 uur, met veel pijn en moeite, thanks mom! –  Echt vieren heb ik mijn verjaardag nog niet gedaan, maar toch was het een erg leuke dag mèt cadeautjes, mèt taart en mèt een klein beetje visite! Benieuwd naar mijn zelfgemaakte taart, cadeautjes en b-day look? Kijk dan verder naar de foto’s.Verjaardag

Aangezien mijn vriend en ik niet ver uit elkaar jarig zijn, vieren we onze verjaardag samen. Een groot feest met onze beide families, vrienden èn ook gelijk de housewarming.

Voor ons beide verjaardagen bij elkaar zijn we flink verwend door mijn mama, opa, en oma. We hebben een mooie gasbarbecue gekregen met alles erop en eraan (inclusief grote gasfles en ál het gereedschap van zijn ouders).

Van mijn lieve vriend heb ik deze prachtige Swarovski oorbellen gekregen, welke hij zelf heeft uitgekozen. Volgens vriendin Madelon zijn het echte ‘Frozen – Elsa – Oorbellen’ en dat vind ik een hele goede!

Ilja

Mijn verjaardagslook heb ik verder rustig gehouden. Ik heb gebruik gemaakt van bruintinten uit het Naked palette van Urban Decay en draag mijn favoriete lipstick van Guerlain. Verder heb ik een strapless jurk aan van Asos, waar ik later wel een nep leren jasje over heb gedaan voor de kou (en het stond wat stoerder), heb ik mijn haar aan de voorkant licht gekruld en draag ik mijn nieuwe Swarovski oorbellen.10Dan de taart! Er zou niet heel veel visite komen vandaag (aangezien we het pas vieren aan het einde van deze maand) Maar toch kwamen mijn moeder, oma, opa, tante en schoonouders even op de koffie. Samen met mij en Casper maakt dat toch alweer 8 personen en dat vond ik een goede reden om mijn heerlijk oudbollige keuken in te duiken en hier voor het eerst een taart te bakken.

Nèt voor mijn verjaardag kwamen ook mijn leuke spulletjes van Rosti Mepal binnen, deze lime groene spulletjes passen perfect bij mijn groene werkblad. Heel gezellig! 9 Voor de taart heb ik gebruik gemaakt van mama’s recept.
– 200 gram bloem
– 200 gram suiker
– 200 gram vet (half boter, half olie)
– 1 volle tl bakpoeder
– snufje zout
– 2 eieren

Oven op 180 graden en 35 minuten in de oven (hetzelfde recept kun je gebruiken voor cupcakes, maar dan is het maar 25 minuten in de oven). De boter en suiker mixen tot het schuimig is en dan de eieren toevoegen en nogmaals goed mixen. In een andere kom mix je de andere inrediënten bij elkaar en daarna voeg je de 2 langzaam bij elkaar terwijl je mixt. (rustig aan, anders zit heel de keuken onder de bloem)

Daar is de beslagkom die ik heb staan van Rosti Mepal idaal voor, hier zit een spatdeksel op en door de anti-slip laag op de bodem blijft hij goed staan. Ze hebben trouwens naast leuke bakspullen ook heel gezellig servies! 7 Inbloemen tegen het aanbakken.5 De Botercreme voor op de taart heb ik gemaakt van 500 gram boter, 500 gram poedersuiker en rode voedselkleurstof. Later las ik ergens dat de hoevelheid suiker 2x zoveel mag zijn als de hoeveelheid boter en dat je het dunner kunt maken met wat water of melk. Maar voor mij werkte deze hoeveelheid prima. Het makkelijkste om de spuitzak te vullen vind ik door hem over een maatbeker te zetten en hem te vullen met een deegschraper.4 De taart heb ik gevuld met aardbeienjam en zelfgemaakte banketbakkersroom uit het cupcake boek van Rudolph van Veen.3 2 En dan spuiten maar met die botercreme! Hier heb ik heel de taart gewoon versierd met een soort rozen. Heel simpel, gewoon rondjes spuiten met een kartel spuitmondje. Eigenlijk vond ik hem hier het mooiste… gewoon alleen roze rozen! Natuurlijk is hij met de frambozen en witte chocolade harten ook gezellig, maar vooral lekkerder natuurlijk!1Zo dat is mijn eerste home made taart hier thuis en hij was erg lekker! Een groot nadeel van alles zelf maken is die mega afwas (cakebeslag, botercreme en banketbakkersroom. Daarnaast had ik ook nog verse appelmoes gemaakt en een ovenschotel van rodekool met appeltjes, gehakt en aardappelpuree haha) Dikke afwas dus!

Hopelijk vonden jullie het leuk om mijn outfit, cadeautjes en taart te zien.
Wat vinden jullie van mijn roze taartje?

-x- Ilja

12 gedachten over “Persoonlijk || 26ste verjaardag! Look – Gifts – Cake

  1. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat heb je mooie cadeaus gekregen! Volgend jaar een vaatwasser vragen dus, haha 😉 Afwas = niet leuk! De taart is wél heel erg mooi trouwens!

    Like

Geef een reactie

