Huis & Inrichting·Personal stuff

Persoonlijk || Update “eigen huisje”

8 Het is vandaag precies èèn maand geleden dat we de sleutel hebben gekregen van ons huis en het grote circus van verhuizen en verbouwen begonnen is. De afgelopen 4 weken bestond uit verhuizen, bouwmarkten, sjouwen, opruimen, verven, slopen, behangen en nog veel meer van die gezellige klusjes. Het was in eerste instantie ons doel om alleen de slaapkamer helemaal naar onze zin te maken, maar tussen neus en lippen door hebben we in die korte tijd ook heel de woonkamer geverfd en opgefrist!

Ik had jullie nog wat foto’s beloofd, van de verbouwing en de ‘voor’ en ‘na’ foto’s. Dus als je nieuwsgierig bent naar hoe ons huisje er inmiddels uit ziet… Kijk vooral verder!5Als je begint met slopen, hakken, behang trekken e.d. vraag je je af of het ooit nog goed komt! Gelukkig zijn Casper en ik een goed team, zijn we zelfs nog een beetje handig (is gebleken) en hebben we ook nog goede adviezen gekregen van lieve familieleden.

Ik kan blijkbaar heel netjes behangen, tsja daar kom je pas achter als je het probeert natuurlijk, en Casper was toch ook wel heel handig met elektriciteit!13 12 11 Inmiddels zijn we een ster in het bouwen van kasten, dressoirs, nachtkastjes en alle andere dingen met een handleiding en 45.950 schroefjes! We hebben de kasten samen in een middagje in elkaar gezet, voordat het bed zou komen. Een hele goede zet, anders konden we ze nooit meer omhoog kantelen.

Voor hem is het opeens een zee van ruimte… namelijk ‘een hele kast voor zichzelf’! Voor mij is het even inschikken…. namelijk ‘maar één kast voor mezelf’9 1 2Zo is de slaapkamer uiteindelijk geworden. Licht, wit en rustig met een accentmuur van gekleurde koffers. We wilde geen kamer die helemaal wit zou zijn, vandaar de accentmuur achter het bed. We waren direct weg van het behang en hebben de rest van de kamer rustig gehouden. Wit behang, witte kasten, wit dressoir en grijs eiken laminaat.

Omdat we beide erg lang zijn (+- 1.85m) hebben we gekozen voor een extra lange boxspring van 1.60×2.20m en daar hebben we dan weer de gordijnen bij uitgekozen.

Verder nog wat kleine prulletjes, zoals de koffertjes van Xenos op het dressoir, plankjes van Action aan de muur met onze favoriete luchtjes en van die kaarsen die je met een afstandsbediening in verschillende kleuren aan kunt zetten.

15 Ohja, nog even een foto van hoe de kamer was voordat we gingen verbouwen. De ‘Voor’ foto dus. Herken je het nog terug?7 14

Ook de tuin (OH JEAH ik heb voor het eerst een tuin!) hebben we al een beetje gezellig gemaakt door allemaal bloemen en plantjes weg te zetten en een heel handig oppottafeltje van Formido neer te zetten. Verder vond ik het leuk om verschillende lantarentjes op te hangen. We hebben met het lekkere weer van de afgelopen weken al lekker gebruik gemaakt van ons tuintje en ik kan niet wachten om voor het eerst de BBQ (die we voor onze verjaardag krijgen) te gebruiken!417 3 Hier zie je de woonkamer en een stukje van de keuken. Natuurlijk is deze nog lang niet helemaal af, zit er gewoon de oude keuken nog in en moeten we héél het plaffond ooit nog doen…. Maar we hebben het wel al opgefrist, gezellig ingericht en leefbaar gemaakt.

Alle muren zijn gewit (wat ECHT heel hard nodig was na 50 jaar roken), de schouw is van geel naar een warme kleur gegaan, er staat een grote buffetkast met al ons glaswerk en mijn Blond Amsterdam verzameling, we hebben 2 barkrukken gefixt en hebben onze collectie kookboeken uitgestald.

Verder vind ik het leuk dat er in huis een combinatie is van oud & nieuw, wit & hout, zoet & stoer, zijn spulletjes en mijn spulletjes. Gewoon gezellig…10Oh en om niet te vergeten…. Ik heb EIN-DE-LIJK een bad! En ik kan je vertellen dat ik héél de Lente collectie van Lush al geprobeerd heb, ghehehe!

Ik ben benieuwd wat jullie van de ‘voor’ en ‘na’ van de slaapkamer vinden en ik hoop dat jullie het leuk vonden om even mee te kijken achter de schermen.

-x- Ilja

17 gedachten over “Persoonlijk || Update “eigen huisje”

  1. Wauw, vooral de slaapkamer is mooi geworden. Ik vind het veel rustiger en ruimtelijker uitzien. Al dat bruine jakkie bah!
    Haha dat kan ik best geloven als er rokende mensen voor jullie in het huis hebben gezeten. Wat een werk is dan al dat witten.
    Wordt echt een leuk huis!

    Like

  2. wat ziet dat er heel erg super huiselijk uit zeg .
    En heerlijk knus en een open haart ik ben daar gek op.
    Heel veel plezier hoop dat ik je weer ziet en de elf fantasy fair in kasteel de haar.

    Like

  3. Ziet er al heel huiselijk en gezellig uit! Mooi hoor! En wat fijn dat jij wel goed kunt behangen.. ik kan dat helemaal niet. Daar kwam ik dus anderhalf jaar geleden achter toen ik onze slaapkamer ging behangen. Ik zit nu al anderhalf jaar tegen een bobbelmuur aan te kijken! 🙄 Wat leuk dat jouw vriend Casper heet! Zo heet mijn zoon namelijk ook 😀

    Like

  4. Hahaha oh my! Ik had de before foto van de slaapkamer niet gezien! Brr dat behang! ! Jullie hebben er echt iets moois van gemaakt! Kom graag snel weer een “helpen” a.k.a. ijsjes eten 😉

    Like

  5. Ik vind jullie slaapkamer prachtig geworden. Wauw, wat een lekkere frisse kamer in vergelijking met eerst. Dat koffertjes behang is ook erg leuk. De woonkamer en keuken zien er ook al sfeervol uit maar snap dat jullie hier nog ’t een en ander aan willen veranderen. Ik denk dat je met een nieuwe vloer ook al een heel andere sfeer creëert in de woonkamer.

    Like

  6. Wat is jullie slaapkamer mooi geworden zeg! Echt een hele verbetering! De rest ziet er ook gezellig uit 🙂 Het kost wat tijd, klussen, maar daar krijg je wel wat moois voor terug!

    Like

Geef een reactie

