Make-up & Looks·Test & Review

Yves Rocher || Youthful Glow Producten

6 Yves Rocher blijft voor mij altijd het merk met de mini lipstickjes, die je gratis kreeg bij elke bestelling. Mijn tante Mariska had deze mini lipsticks altijd in haar toilettas zitten en als ik bij haar logeerde als klein meisje, mocht ik mezelf altijd opmaken met deze mini’s! Yves Rocher is inmiddels goed met haar tijd meegegaan en heeft mooie producten in het assortiment. Nu is er een nieuwe lijn genaamd ‘Youthful Glow’, met daarin een foundation, concealer en een poeder. Ik heb ze voor jullie getest en schrijf hieronder wat ik van de producten vind. 2

Yves Rocher komt met drie producten uit de Youthful Glow lijn, namelijk:

  • Youthful Glow Foundation | €18,95
  • Radiant Youth Corrector Pen | €15,95
  • Youthful Glow Powder | €19,95

Als eerste zie je hier de swatches op mijn hand. Van boven naar beneden zie je de foundation, de concealer en het poeder. Zoals je ziet is de foundation wat te donker voor mijn huid, maar ik heb hem toch aangebracht op mijn gezicht om hem te proberen.3De Youthful Glow Foundation komt in een mooie glazen flacon met een rose gouden pompje. Er zit geen dop op de flacon, maar het is een draaisysteem. Dit vind ik zelf erg prettig! Wel vind ik een tube prettiger zodra je aan het einde bent van je product, deze kun je namelijk nog open knippen en dan verbaas je je hoeveel product er nog in zit!

Er zijn foundations met een Rose ondertoon en met een Beige ondertoon, dus voor de huidjes met een roze ondertoon of een wat meer gele ondertoon. Ook zit er één foundation met een Doré ondertoon in de collectie, voor de donkere huid.

Dit is de kleur Beige Rosé 200 welke iets te donker is op dit moment voor mijn huid. De foundation voelt heel zacht aan en geeft een lichte dekking en een mooie glans. Op dit moment is mijn huid redelijk rustig, maar hij is niet dekkend genoeg voor flink rode plekjes en acné. Daarvoor gebruik ik zelf nog een concealer op de plekjes waar nodig is. 4 De Radiant Youth Corrector Pen in 02 Roseis een lichte concealer die verkrijgbaar is in 3 verschillende kleuren, passend bij de 3 verschillende ondertonen bij de foundation. Hij is vrij vloeibaar en niet héél dekkend, ik vind hem erg geschikt voor onder de ogen doordat hij verhelderende pigmenten bevat. Voor acné en rode vlekjes vind ik hem zelf minder geschikt.

5Tot slot mijn favoriete product van de 3, namelijk de Youthful Glow Powder in 200 Teint Clair. Het is een lekker zacht poeder, wat redelijk dekking geeft, maar vooral een mooi mat effect geeft (zonder dof te worden) Ook het kwastje dat erbij zit is goed te gebruiken en heerlijk zacht. De spiegel in het rosé doosje is lekker groot en héél fijn om in mijn make-up tasje te hebben. Het poeder is verkrijgbaar in 4 kleuren: 100, 200, 300 en 400. Wel hoop ik dat hij lang mee zal gaan, zachte poeders willen nogal eens snel op gaan helaas.1

Links: geen make-up || Rechts: foundation, concealer en poeder van Yves

Op de foto is mijn huid redelijk rustig voor mijn doen. Je ziet hier en daar een vlekje en een puistje, maar echte ontstekingen zijn op dit moment gelukkig weg. De foundation is iets te donker, maar het poeder licht het geheel goed op. De concealer zorgt ervoor dat mijn kringen onder mijn ogen iets minder zichtbaar zijn en ik ben wat egaler van kleur. Natuurlijk heb ik nu wel nog een mooi blosje nodig, want dit ziet er een beetje pips uit!

De producten zijn fijn in gebruik en het poeder zou ik zeker opnieuw aanschaffen. Gelukkig zijn de producten van Yves Rocher regelmatig in de aanbieding en is er altijd wel een leuke actie, waardoor je bijna nooit het volledige bedrag af hoeft te rekenen.

-x- Ilja

7 gedachten over “Yves Rocher || Youthful Glow Producten

  1. Klinkt wel lekker, jammer dat de foundation toch echt een tint te donker is! Ik vind het poeder wel erg veelbelovend eruitzien :). De concealer ook, maar momenteel heb ik geen highlighting exemplaar nodig!

    Like

Geef een reactie

