Gastartikelen·Nailpolish & Nailart

Marjoleins Gastblog || China Glaze – A Sunsational Neon Summer

Zomer.. Zon.. Neon! Dat moet vast de gedachtegang zijn geweest van China Glaze bij het bedenken van de zomercollectie van 2013. Het resultaat is dan ook de Sunsational collectie vol met felle neonlakjes. Zes crème en zes jelly nagellakjes, die ik jullie vandaag ga laten zien!

Ik ga beginnen met de zes crème lakken, die zoals je kunt zien lekker fel zijn! Van elk kleurtje heb ik 2 laagjes op. Ik moet zeggen dat ik ze wel erg dikkig/”krijt” achtig vond en dat ze daardoor niet altijd even lekker lakten!

Highlight of My Summer is een fel, mintgroen kleurtje. Van alle crèmes lakte deze het minst fijn helaas, en dat zie je ook wel aan de swatch! Sun of A Peach lakte beter, en is een lekker fel peachy oranje kleurtje. Beide kleuren vond ik bij mijn huid niet zo mooi staan, maar Sun of A Peach vind ik wel leuk!

Bottoms Up is een bubblegum pink kleurtje, lekker fel roze dus! Too Yacht to Handle is minstens net zo fel en wordt door China Glaze omschreven als een tealblauw kleurtje. Beide kleuren vind ik leuk!

De laatste twee crèmes zijn That’s Shore Bright en Neon & On & On. Paars is niet zo mijn ding, maar ik verwacht dat dit kleurtje ook wel genoeg fans zal hebben! Neon & On & On vind ik juist wel heel tof, dit is een vrij lichte roze kleur.

Verder zitten er nog 6 jelly lakjes in de collectie, die ongeveer dezelfde kleuren zijn als de crèmes. Ik zal alvast zeggen dat ik echt geen fan van jelly ben, want deze kleurtjes dekken doorgaans echt niet bij mij! Op de foto’s heb ik van elk nagellakje 2 laagjes op.

Keeping It Teal is turquoise en Shell-O vrij warm roze. Zoals je kunt zien dekken ze helaas niet best!

Heat Index & Isle See You Later, roze en blauw. Vooral de blauwe dekt echt niet goed, misschien nog wel het minst van alle jelly lakken!

En als laatste Are You Jelly en You Drive Me Coconuts. Deze twee kleurtjes dekken het minst slecht en zou je op zich met 3-4 laagjes nog wel dekkend kunnen krijgen.

Ik besloot de jelly’s nog aan te brengen over wit om te kijken of ze op die manier wel mooi zouden zijn, maar dit beviel me ook niet echt. Hoewel de kleurtjes zo wel lekker knallen, kun je toch beter voor de vergelijkbare crème kleur gaan!

Al met al ben ik dus helaas niet super enthousiast over de collectie. De crèmes lakken wat lastig maar de kleurtjes vind ik alsnog wel leuk, de jelly’s zijn gewoon not my cup of tea. Ik denk dat ze nog wel leuk kunnen zijn als je geen witte (of onopvallende) nagelrandjes hebt, maar bij mij vind ik geen succes. Jammer! Mijn aanraders zijn denk ik Sun of a Peach, Bottoms Up, Too Yacht to Handle en Neon & On & On. De Sunsational collectie in inmiddels al te koop, onder andere via PrettyPolish, Enchantra en op eBay (prijzen rond de €5-€8)!

-x- Marjolein
www.marjolean.nl

40 gedachten over “Marjoleins Gastblog || China Glaze – A Sunsational Neon Summer

  1. Ik vind de creme lakken heel mooi. wel jammer van de mintkleur maar de rest is super. Jelly is volgens mij ook bedoelt om niet dekkend te zijn, maar ik houd er ook niet van. Doe mij maar een mooie dekking.

    Like

  2. Ahw wat zonde dat de jelly lakjes niet goed dekken. 😦 Nu ogen ze zelfs viezig! De crèmelakjes vind ik overigens wel prachtig op je nagels hoor! Dat feloranje kun je hartstikke goed hebben! ;D

    Like

  3. Kleine tip voor de jelly lakjes : Ze zijn ideaal voor gradiënt nagels zonder een sponsje te hoeven gebruiken. Je lakt eerst bijna de hele nagel. Dan lak je nog eens, maar je stopt een stukje verder van de nagelriem. Dan lak je nog eens, en je stopt nog eens stuk verder van de nagelriem enzovoort (ik hoop dat de uitleg duidelijk is?)

    Like

  4. Keepin it teal heb ik zelf ook en ik vond hem echt heel erg tegenvallen. Had ik nou maar de gewone crème gekocht haha! Neon&on&on moet ik nog proberen, maar hij ziet er mooi uit op jouw nagels!

    Like

  5. Ben echt wel een fan van china glaze, maar deze lakjes vind ik niks, wil er een stel aanschaffen eind van de maand, maar dan ga ik voor de nieuwe kleuren die zijn echt super gaaf en heel erg mooi

    Like

Geef een reactie

