Gastartikelen·Nailpolish & Nailart·Test & Review

Marjoleins Gastblog || Bourjois Nail Art

Bourjois heeft weer wat nieuwe dingen uitgebracht, namelijk leuke kleurtjes voor de lente en een nail-art kit! Twee dingen waar ik geen nee tegen zeg en dus heb ik beiden uitgeprobeerd voor Ilja. Vandaag de swatches en mijn poging tot het maken van leuke nail-arts met het setje!

De nieuwe collectie met nagellakjes heet Rendez-vous a Paris en bevat in totaal 8 kleurtjes. Ik heb er zelf drie: BCBeigé, Amande Défilé en Peach and Love. Drie snoepige kleurtjes die me eigenlijk wel een beetje aan macarons doen denken! Al kan dat natuurlijk ook komen door de naam van de collectie, haha.

BCBeigé is zoals de naam al zegt een neutrale, beige tint. Best mooi! Amande Défilé is een licht mintgroen kleurtje en gezien het feit dat mint ook dit voorjaar weer hip lijkt te worden, zeker een welkom kleurtje. Peach and Love is niet perzikkleurig maar gewoon snoeperig roze. Alle drie de lakjes dekten bij mij niet heel goed, ze hadden elk 3 laagjes nodig. Ze lakken wel gewoon prima!

En toen was het tijd voor het nail-art kitje.. Bourjois belooft dat nail-art met dit setje super makkelijk moet zijn, maar ik kan je alvast verklappen dat dat wel tegen viel ;). In het setje vind je een velletje met zwarte stickertjes, een velletje met grijze stickers die je als vormpjes kunt gebruiken en een rolletje zilverkleurig tape. Oh en het is ontwikkeld in samenwerking met mijn favo nagellakblogger, Pshiiit!

Eerst waagde ik een poging over de mintgroene kleur. Op m’n pink maakte ik een sterretje met zo’n grijs vormpje en zette ik er nog wat stipjes naast met roze. Op m’n ringvinger plakte ik een sticker van een zwaluw (die ik best groot vind), en bij m’n middelvinger ging ik all out met een driehoekje (waar ik zo’n grijs vormpje voor gebruikte), het tape en een sticker. Op m’n wijsvinger plakte ik over de mintgroene lak een aantal stukjes van het striping tape, waarna ik er overheen lakte met beige en daarna het tape ervan afhaalde! Wat me op viel is dat de grijze vormpjes best prima werkten, maar je wel echt op het juiste moment het eraf moet trekken. Trek je het te vroeg eraf dan loopt de nagellak uit, en wacht je er te lang mee dan trek je de nagellak mee. De zwarte stickers vond ik ook wel prima, al zie je zelfs met topcoat erover nog het randje van de stickers.

Ook over roze maakte ik wat nail-arts. Op m’n pink plakte ik een sterretje en op m’n ringvinger lakte ik eerst de helft beige, om hier daarna een stukje striping tape over te plakken. Bij m’n middelvinger ging ik wederom voor een driehoekje maar nu midden op m’n nagel, en ik zette nog wat random stipjes erom. Op m’n wijsvingernagel trok ik een baan met een donkere nagellak en plakte ik hier ook van dat tape langs. En bij m’n duim maakte ik een sparkly driehoekje! Het tape vind ik trouwens niet zo geslaagd, dit laat namelijk vrij snel los (ook met topcoat erover).

Hmm, ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Ik vind de kleurtjes super schattig maar de dekking had wel iets beter gekund! De kit is wel leuk om mee te fröbelen, maar ik kan niet zeggen dat het er echt super makkelijk door wordt. De zwarte stickertjes vind ik wel heel leuk, en die zijn natuurlijk niet zo moeilijk om op te plakken! De nagellakken kosten €8,49 per stuk en de kit kost €7,99. Bourjois vind je onder andere bij Etos, Douglas en Ici Paris XL!

-x- Marjolein
www.marjolean.nl

24 gedachten over “Marjoleins Gastblog || Bourjois Nail Art

Geef een reactie

