Bakken met Ilja

Bakken met Ilja || Stippentaart

In de laatste winactie vroeg ik jullie wat jullie de leukste artikeltjes vinden hier op Beautypolish. De ‘Bakken met Ilja‘ kwam vaak voorbij, leuk om te horen! Aangezien ik donderdagavond een taart heb gemaakt, heb ik deze even voor jullie vastgelegd op de foto. Het is een stippentaart geworden, als bedankje voor iemand (in plaats van een bloemetje). Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te zien!

Mijn moeder heeft het bakwerk gedaan, zo gaat het eigenlijk altijd haha! Mama bakt, ik versier…Het is een een simpele taart van Moskovischbeslag, het recept komt van Rudolph *lees het hier*

Met deze taarten ‘zaag’ kun je gemakkelijk 3 gelijke delen snijden. Zeker als je dunne laagjes wil, die niet scheef zijn, is dat erg handig! Natuurlijk kan het ook met een mes, maar zo netjes wordt het bij mij dan niet haha!

3 mooie laagjes!

De onderste laag heb ik met een lekker laagje aardbeien jam besmeerd.

De 2e laag heb ik besmeerd met een laagje botercrème, met daardoor wat citroenrasp. De botercrème is gemaakt met een mix van een taartenwinkel.

De buitenkant en de bovenkant heb ik met een heel dun laagje ingesmeerd, als plaklaagje voor de marsepein.

Ik heb de marsepein goed dun uitgerold en over de taart gedrapeerd. Door van boven naar beneden te strijken, krijg je geen vouwen. Het werkt echt! Hierboven heb ik de rechterkant al gedaan.

Met gekleurd rolfondant, marsepein en kleine suiker stipjes ben ik aan het versieren gegaan. Met eetbare lijm (van de taartewinkel) heb ik ze vastgeplakt op het marsepein. De stippentaart heb ik uit het ‘Taarten Decoreren’ blad, maar dan met andere kleuren.

Haha rommel op tafel!

En dat is het resultaat van mijn stippentaart, ik vind hem erg vrolijk geworden!

33 gedachten over “Bakken met Ilja || Stippentaart

  1. Oh, dit vind ik echt heel erg bijzonder om te zien! Ook erg leuk, haha. Ik vind dat in 3 lagen zien heel erg tof, en dan dat het zo op elkaar word gestapeld. Leuk om te zien Ilja, haha! Moet je zeker vaker doen, zo’n foto-artikel. 🙂

    Like

  2. Ik zie dat je botercrème maakt met een mix uit de winkel… Maar is dat niet vreselijk duur? In principe is het gewoon 110 g roomboter, 60 ml melk, 1 theelepel vanille-extract en een halve kilo poedersuiker! Veel succes ermee de volgende keer 🙂

    Like

  3. Ziet er leuk uit! Ik maak ook altijd gewoon zelf botercreme.. 250gr poedersuiker en 125gr boter en dan flink (lees: heel lang) mixen met 2 eetlepels warm water en vanille essence! Ohja en je kunt fondant en marsepein gewoon aan elkaar plakken met wat water 🙂

    Like

  4. Leuk! vraagje ik heb marsepein en rolfondant. Het fondant was zo vervelend
    bleef constant plakken overal aan en was ontzetten moeilijk
    om mee te werken (pakje jumbo). Marsepein gaat daarin tegen wel
    goed, welk fondant heb jij?

    Like

Geef een reactie

