Overige onderwerpen·Test & Review·Verzorging & vertroetelen

Andrélon || Oil & Care ‘Marokkaanse arganolie’

Ik heb niet 1 merk shampoo & conditioner standaard in mijn douche staan. Wel heb ik zo mijn voorkeuren! De producten van John Frieda zijn zeker favoriet, maar zijn aardig aan de prijs. Toen ik de Andrélon Oil & Care-producten probeerde was ik super blij verrast! Hetzelfde fijne effect, voor minder dan de helft van de prijs! Score!

Gelijk sloeg ik 3 extra tubes van de ‘1-minuut masker’ in (deze waren 2+1 gratis bij Kruidvat) en toen ik thuis kwam stond er een grote persdoos van Andrélon te wachten. Het testen kon beginnen!

Andrélon Oil & Care: Speciaal voor vrouwen met alle vormen van droog of pluizig haar biedt Andrélon vier heerlijke verzorging-producten met voedende olïen, die je haar tot in de puntjes verzorgen. De Shampoo en Conditioner verzorgen je haar dagelijks zonder dat het zwaar wordt of vet aanvoelt.

  • Oil & Care Shampoo | 300ml €3,29
  • Oil & Care Conditioner |300ml €3,39

De Shampoo en Conditioner verzorgen je haar dagelijks zonder dat het zwaar wordt of vet aanvoelt. Het resultaat zou zacht en soepel haar moeten zijn en dat klopt helemaal! Van de shampoo heb je maar een klein beetje nodig, ook met mijn lange haar. Het schuimt lekker en ik krijg er verder geen droge hoofdhuid of schilfertjes van. De conditioner is fijn in gebruik, je voelt dat de olie je haar voedt. Wel gebruik ik met mijn droge haar liever het 1-minuut Masker, dat is nòg voedender!

  • Oil & Care 1-minuut Masker | 180ml €3,99
  • Oil & Care Anti-klit spray | 250ml €3,39

Een van mijn favoriete producten uit deze Oil & Care lijn is het 1-minuut Masker, wat een heerlijk product! Ik heb vrij droge punten en dat zorgt ervoor dat het soms best moeilijk doorkambaar is na het douchen. Als ik dit masker gebruik, voelt mijn haar heerlijk zacht en is het goed doorkambaar! Het glanst en voelt ook soepel aan, heel fijn. Ik laat het vaak wel iets langer zitten, omdat ik mij ondertussen lekker uitgebreid douche, mijn tanden poets en mijn gezicht nog even scrub…

De Anti-klit spray heb ik eigenlijk bijna niet meer nodig na het gebruik van het masker, maar omdat nat haar veel kwetsbaarder is dan droog haar wil ik niet te hard met mijn borstel door mijn haar hoeven gaan. Een paar sprays zijn voldoende om mijn haar zacht te makken, daardoor ook gemakkelijk doorkambaar.

  • Kroescontrol Crème | 200ml €3,39
  • Kroescontrol Serum-Oil | 75ml €5,99

De leave-on crème met sheaboter en olijfolie is speciaal ontwikkeld om droog en kroeshaar intensief te voeden en verstevigen. Het is gemakkelijk te verdelen en trekt redelijk snel in, maar het is te zwaar voor mijn haar. Ik denk dat dit voor kroeshaar heel fijn spul is!

De Serum-Oil is daarentegen echt een uitkomst voor mijn droge punten! Het zit in een handige pompflacon, waarbij 1 á 2 pompjes voldoende zijn voor mijn lange haar. Je kunt het op verschillende manieren gebruiken, zoals vaak met een serum/olie. Gebruik het na het stylen als finishing touch, voor het stylen van je haar ter bescherming of als extra verzorging voor de droge uiteinden van je haar.

Ik gebruik de producten nu al een week of 2 en ben erg tevreden! Hierboven zie je dat de combinatie van de Shampoo, het 1-minuut Masker en de Serum-Oil zorgen voor mooie glanzende lokken. Ik breng tussen de 2 wasbeurten door graag nog een pompje van het serum aan, dat zorgt weer voor een kleine oppepper!

De producten zijn goed betaalbaar en verdwijnen voorlopig zeker niet uit mijn douche!

De Andrélon Oil & Care producten zijn vanaf nu verkrijgbaar bij alle drogisterijen en de grotere supermarkten.  De kroescontrol producten (de Leave-in cream en het Serum ) zijn in 2012 exclusief verkrijgbaar bij Kruidvat. Vanaf 2013 zullen deze twee producten ook verkrijgbaar zijn bij andere drogisterijen en grotere supermarkten.

34 gedachten over “Andrélon || Oil & Care ‘Marokkaanse arganolie’

  1. Ik heb er al wat over gelezen, en dat was ook positief! Ik ben wel benieuwd naar de producten, ze lijken me érg fijn en ik ben benieuwd hoe ze werken. Hihi. Je haar ziet er goed uit op de laatste foto, mooi glanzend!

    Like

  2. Ik heb zelf ook een aantal producten, behalve de shampoo & conditioner dat past niet bij mijn haar, en zomg, zóooo fijn! Mijn haar is echt minder pluizig en veel gladder en shinier en gezonder en luvvvv it!

    Like

  3. wat heb je toch een prachtig haar!

    eigenlijk heb ik met mijn korte lokken geen conditioner of masker nodig maar sinds het een minuten masker in de douche staat ben ik om. wat een verschil! mijn haar is lekker zacht, geen klitten en glimt als een kastanje.

    Like

  4. Koop in ieder geval nooit die troep van de groupon. Ze hebben vaak van die aanbiedingen voor arganolie en pretenderen pure arganolie met certificaat te verkopen. Oplichters die groupon! Koop je arganolie alleen van een betrouwbaar merk en als het onder de 20 euro voor 100 ml kost dan moet je er altijd van uit gaan dat het nep is. De olie van groupon wordt in bulk opgekocht in jerrycans. Behalve dat er van alles mee gebeurd kan zijn zonder dat zij het weten is het ook machinaal vervaardigde olie wat verhit wordt tot 145 graden. Dit is dus geen koudgeperste olie. Veel werkzame stoffen zijn verdwenen door dit proces. Alleen de hand- en koudgeperste methode levert vloeibaar goud op. Wanneer men het dus massaal en voor dergelijke prijzen aanbiedt, moet je ernstig twijfelen aan de kwaliteit van deze arganolie.

    Like

Geef een reactie

