Overige onderwerpen·Test & Review·Verzorging & vertroetelen

Kiehl’s || Magic Elixer

Al een paar weken gebruik ik Kiehl’s Magic Elixer braaf voor het wassen van mijn haar. De kruidige mix van rozemarijn, avocado, saffloer olie en Aloe Vera moeten zorgen voor een gezondere hoofdhuid en gezonder haar. Ik testte het voor jullie!

Kiehl’s benaderingswijze voor huidverzorging begint bij een gezonde huidbarrière. Gezond haar begint bij een gelijkaardige aanpak – gezonde hoofdhuid, een onontbeerbaar element van de huidbarrière. Kiehl’s expertise in functie van de huidbarrière leidde tot de ontwikkeling van deze unieke multifunctionele olie die vuil en overtollige vetten helpt afbreken en verwijderen terwijl het de hoofdhuid versterkt en hydrateert.

Haar en hoofdhuid goed verzorgen is enorm belangrijk. Veel mensen hebben vaak het gevoel dat hun haar met de jaren matter, dunner en zwakker lijkt. Veel mensen focussen te veel op het behandelen en herstellen van het haar met topische oplossingen, terwijl haarproblemen en oplossingen vaak aan de basis gevonden kunnen worden, in het bijzonder bij de hoofdhuid. Een gezonde, evenwichtige hoofdhuid voedt de wortels om de haarkwaliteit te verbeteren en een gezonde haargroei te stimuleren.

Als ik dat zo lees klinkt het heel logisch! Mooie roots, daar komen uiteindelijk toch weer de nieuwe haartjes vandaan!

De verpakking vind ik zelf erg prettig in gebruik. Door het handige tuutje kun je de zeer vloeibare olie goed doseren. Het uiterlijk van de fles vind ik een beetje apothekersachtig, lekker strak en geen frutseltjes.

Met lang haar kan het best lastig zijn om overal goed te komen met de olie, maar het tuutje maakt dat erg makkelijk! Hiermee trek je namelijk gemakkelijk een paar strepen direct op de hoofdhuid, om deze vervolgens met je vingertoppen in te masseren. Erg handig!

Het maximale resultaat behaal je door de elixer 10 minuutjes in te laten trekken en die tijd gebruik ik voor een lekker maskertje, precies genoeg tijd! Ik gebruik de olie nu 2x in de week en dat is ook gelijk een mooi ritme voor een maskertje.

Na de 10 minuten ga ik gewoon lekker onder de douche staan en was ik, net als altijd, gewoon mijn haar. Na het wassen is het verder niet vettig, maar voelt het gewoon lekker schoon.

Wat vind ik ervan?

Ik ben erg te spreken over het Magic Elixer, dit omdat ik ècht verschil merk. Ik had namelijk al een poosje last van wat droge schilfertjes op mijn hoofdhuid en dat zorgt soms voor wat irritatie/jeuk. Door de olie 2x per week op mijn hoofdhuid te masseren zijn deze schilfertjes langzaam weggegaan.

Nu denk ik dat de plotselinge ‘aandacht’ voor mijn hoofdhuid sowieso al een grote rol heeft gespeeld, samen met de formule van Kiehl’s. Hiervoor masseerde ik natuurlijk niet 2x per week mijn hoofdhuid met een elixer, dus dat is sowieso al een vooruitgang. Het is licht van gewicht, niet vettig en het trekt snel in.

De kruidige geur vind ik erg lekker en het product is erg zuinig in gebruik. Voor de prijs van €21,50 (125 ml) denk ik dat je er een héle poos mee kunt doen! Je gebruikt het immers niet elke dag en je hebt maar een klein beetje nodig.

Je kunt Kiehl’s Magic Elixer vinden bij de Kiehl’s verkooppunten (in Amsterdam) en online in de webshop.

Besteed jij ook aandacht aan je hoofdhuid?
Hoe doe je dat dan?!

19 gedachten over “Kiehl’s || Magic Elixer

  1. Ik vind Kiehls persoonlijk wat overrated en duur. Als je wat drogere hoofdhuid hebt, is idd inmasseren met olie prima, maar dat kun je ook doen met een eigen mengseltje. Kokosolie is al genoemd, maar wat harder en daardoor goed voor haarpuntjes, en wat moeilijker voor hoofdhuid

    Like

    1. Kokosolie vind ik inderdaad heerlijk voor in mijn punten, als snel maskertje. Maar op mijn hoofdhuid vind ik olie te vet, mijn haar is dan echt sneller zwaar en vettig. Dat heb ik met deze elixer niet 🙂 Maar dat is voor iedereen misschien weer anders! Fijn dat het voor jou werkt 🙂

      Like

  2. Ik vind hem zelf ook echt heel erg prettig en merk ook verschil aan mijn hoofdhuid die vaak nogal ‘strak’ aan voelt met roos etc. (vooral in stressperiodes). Dat is met dit product een heel stuk minder geworden!

    Like

  3. Dat klinkt erg goed zeg! Ik ben alleen altijd bang dat ik door dit soort spul altijd vet haar krijg ofzo haha :’) Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, maar toch koop / gebruik ik het dan niet.

    Like

  4. Lijkt mij wel heel fijn deze elixer. Zelf doe ik eigenlijk niks extra’s voor mijn hoofdhuid. Ik zou het eigenlijk wel moeten doen, want ik heb zelf ook last van schilfertjes wat toch af en toe wel heel erg kan jeuken.

    Like

Geef een reactie

