Overige onderwerpen·Personal stuff

Vakantiefoto’s || Portugal

In de Herfstvakantie ben ik een heerlijk weekje weggeweest van Nederlandse bodem. Ik liep gewapend met een zonnebril, rugzak, camera en slippers door ’t mooie Portugal. Voor de verandering ben ik samen met mijn vader op vakantie geweest en dat was toch wel héél lang geleden dat wij met z’n tweetjes erop uit gingen, erg gezellig! Met 4 dagen prachtig weer en 2 dagen ‘om te huilen’ veel regen, hebben we er het beste van gemaakt… en dat is goed gelukt! Kijk verder voor meer vakantiefoto’s.

We vlogen ’s avonds vanaf Rotterdam en moesten via een grote trap omhoog het vliegtuig in. Gelijk even een fotootje gemaakt van het toestel!

Met de vliegtijden hebben helaas niet veel geluk gehad, waardoor we 2 hele dagen van de vakantie minder hadden. We vlogen vrijdagavond om 20.00 en kwamen om 01:45 in het huisje aan. De week erop vlogen we vrijdagochtend 07:50, wat ervoor zorgde dat we ’s ochtends al om 04:00 uur klaar moesten staan voor de Transferbus haha! *gaaaaap*

Albufeira – Oude centrum | zaterdag 20 oktober

De eerste dag in Portugal zijn we niet ver van ons huisje geweest, gewoon lekker even Albufeira verkennen en een boodschapje doen. Het was echt prachtig weer en hebben ook nog even over het strand gelopen. Echt een goed begin!

Terrasje pakken in ’t oude centrum van Albufeira, niet ver van ons huisje.

Het lijkt heerlijk om even pootje te baden, maar met de Noordelijke onderstoming is het brrrrrrrrrrr koud! Ook met 24 graden haha!

Genieten van de eerste dag prachtig weer, op ’t stand van Albufeira.

Stukje klimmen…

Een mix van héél veel toeristische winkeltjes, eethuisjes en andere winkels. Ik kwam een rij vol goedkope make-upjes tegen met héél veel pigment! Score! Ik nam 2 doosjes mee om te proberen.

Eiland Amona (via Faro en Olhão) | zondag 21 & dinsdag 23 oktober

Naar Amona zijn we 2x geweest i.v.m. het verschrikkelijke weer van zondag! Mijn vader verzameld schelpen (denk: schelpenkamer met duizendennnnn schelpen, netjes geordend in dozen met namen/stikkertjes/vlaggetjes) en dan is zo’n eiland een toffe plek om rond te hangen. Het weer werd helaas steeds slechter en toen we eenmaal op ’t strandje waren aangekomen na een minuut of 30 lopen, ging het HOZEN! Daar zit je dan, in the middle of nowhere hahaha! Nat tot aan m’n ondergoed moesten we wachten op de volgende boot (die komt ongeveer 4x per dag!)

Toen het dinsdag wél mooi weer was, besloten we dit avontuur nog eens over te doen. Gewapend met een vest, dichte schoenen en een paraplu gingen we wéér met het bootje naar Amona en deze keer was het heerlijk! Ik heb lekker foto’s kunnen maken en heb m’n vader geholpen met het zoeken van schelpen. Leuk!

‘T bootje dat tussen de eilanden vaart, zo’n 4x per dag.

Amona vanaf de boot

Huisje op ’t eiland

Prachtig huisje op Amona

De rust….

Schelpjes zoeken

Iehhhh een wandelende schelp 😉 Omdat het net eb was, liggen er heel veel levende beestjes op ’t strand. Dit heremietkreeftje wilde wel even voor jullie poseren.

Silves en Guia shopping center | maandag 22 oktober

Maandag was het weer prima te doen, zo’n 20 graden en een beetje bewolkt. We besloten om naar de oude stad Silves te gaan en daar de weg naar het oude Kasteel te beklimmen (sjonge jonge wat stijl!!!!)

Later in de middag zijn we nog even boodschapjes gaan doen in het Guia Shopping Center. Dat stelt echter niet heel veel voor als je gewend bent om in een stad als Rotterdam te shoppen, maar toch was het wel even leuk om rond te kijken.

De oude bussen op Faro, daar namen we de bus naar Silves

Lekker klimmen….

Er groeide van alles in de Kasteel tuin, waaronder deze sinaasappels

Maar ook citroenen, vijgen, olijven en amandelen… Deze vind je ook overal gewoon langs de weg!

Mooie rozen

Yoghurtjes heaven! Heel gangpad vol met verschillende yoghurtjes haha!

Quataira zigeunermarkt | woensdag 24 oktober

Woensdag is er in Quataira altijd de zigeunermarkt, hier was ik de laatste keer een jaar of 8 geleden nog geweest. De markt is inmiddels verplaatst en ik moet heel eerlijk zeggen dat de markt zelf niet meer zo leuk is als vroeger. Vroeger was het echt handwerkt, veel leer en andere zelfgemaakte dingen. Nu was het ‘real prada, real leather, €5,-!!’ haha!

Op de markt stuitte we op een kraampje met muntjes en een Engelsman. Hij woonde nu al jaren in Portugal en maakt deze prachtige hangers van oude munten. We hebben een poosje staan praten en ik heb vol bewondering naar zijn werk staan kijken, wat een geduld! Uiteindelijk heb ik ook 2 van zijn werkjes gekocht, erg leuk!

Albufeira en Shoppings! | donderdag 25 oktober

De laatste echte dag, aangezien de wekker vrijdagochtend op 03:45 stond, zijn we nog even naar Albufeira gegaan. Vandaag was het de 2e écht slechte dag, het regende namelijk pijpenstelen! We hebben nog wat souveniertjes gekocht voor het thuisfront en lekker nog een dikke Tosta de Mista gegeten (tosti).

Ik heb niet héél veel geshopt, maar het was ook geen shopvakantie (zoals Londen bijvoorbeeld). Verder heb ik nog een aantal souvenirtjes meegenomen voor m’n Mams, Oma, Madelon en Marjolein. Deze staan niet op de foto, aangezien die ik al heb weggegeven hihi.

Het uiltje is van glas en vond ik te schattig om te laten staan! Verder kocht ik 2 leuke sjaaltjes op de markt in Quataira, een kraaltjes haarding en een spiegeltje (vergeten op de foto te zetten)

Uitgesneden munten, bewerkt en ondergedompeld in zilver/goud.

Grote oorbellen!

En tot slot nog 2 doosjes budget oogschaduw, met héél veel pigment!

Het was een heerlijke vakantie, ik hoop dat jullie het leuk vonden om de foto’s te bekijken!

29 gedachten over “Vakantiefoto’s || Portugal

  1. Oke ieeeeh, die wandelende schelp. Dat is echt VIES. Ik trok gelijk een vies gezicht, haha ieeeks. Die rozen vind ik wel prachtig, die kleur, aaah geweldig. Ook al je sieraden vind ik leuk. Leuke foto’s, volgens mij heb je er echt van genoten. 🙂

    Like

  2. Haha ik moest lachen om ‘dit heremietkreeftje wilde wel even voor jullie poseren’.
    Hele mooie foto’s heb je gemaakt en leuke dingen heb je gekocht. Vooral die uitgesneden muntjes, die zijn écht prachtig!
    X

    Like

  3. Wat leuk, zo’n vakantie met je vader! Gezellig =D
    En Portugal lijkt me supertof, wel jammer dat het water koud was ondanks dat het zo lekker weer was. Dat levende schelpenbeestje vind ik wel een beetje eng hoor :#
    En toffe dingen heb je geshopt, die kettingen zijn mooi maar ook die oogschaduwdoosjes ❤

    Like

  4. Don’t make me jealous! Wat een heerlijke vakantiefoto’s, en dan te bedenken dat wij hier in ons koude kikkerlandje bibberend van de kou onder de dekens liggen.. Leuke dingetjes heb je ook geshopt, ik vind de oogschaduwpalletjes echt pretty! =)

    Like

  5. aah zo leuk om te zien! ik was afgelopen zomervakantie ook in Albufeira. hadden appartement op 2min lopen van het oude centrum & de zee. Prachtig stadje. Balen dat ik die oogschaduws zelf niet heb gezien.

    Like

Geef een reactie

