Beautypolish Comics·Personal stuff

Beautypolish Comics || Achter de schermen

Al bijna een jaar sieren de leuke Beautypolish Comics, gemaakt door Madelon, mijn blog! Op 28 november 2011 kwam de eerste online en sindsdien zijn er 32 originele stripjes online verschenen. Er komen regelmatig vragen over de stripjes, met vaak de vraag ‘hoe worden ze gemaakt?!’ en ‘wat gebruikt Madelon om ze te maken?’. Hierbij dus een ‘Achter de Beautypolish Comics’ artikeltje, met foto’s en een korte uitleg.

Hier is Madelon in actie! Zo ziet het er meestal uit als ze bij mij thuis aan de slag is… Heel mijn bureau volgebouwd met tekenspullen, make-upjes, verf en andere prullaria.

Eerst gaan we altijd even brainstormen, hebben we nog leuke ideetjes voor een Comic? Het is best lastig om een kort en bondig stripje te bedenken, dat enigszins leuk/grappig is, een beetje herkenbaar voor jullie Γ©n ook in 3 Γ‘ 4 paneeltjes uit te tekenen is voor Madelon.

Vaak proberen we inspiratie te halen uit onze eigen ervaringen met make-upjes, verzorgingsproducten, nieuwe producten uit de winkel en andere onhandige situaties. Maar ook de poezen, ’t werk en vriendinnen zorgen voor leuke inspiratie!

De spulletjes die Madelon gebruikt voor het maken van een Comic:

  • Schetsboek
  • Zwarte balpen
  • Potlood / gum
  • Aquamarkers (nu in de aanbieding bij boekenvoordeel €19,95 voor 12 stuks)
  • Verf
  • Potje water / kwastje

Eerst schetst ze de Comic in fijne lijnen en begint dan met de Aquamarkers & verf. Eenmaal droog worden de zwarte lijntjes gezet en komt de tekst erbij.

Als de strip klaar is maak ik er een foto van met mijn camera. Ik maak aparte Jpg’tjes van de stripplaatjes en daar maak ik vervolgens weer een artikeltje mee.

We vinden het nog steeds super leuk dat jullie de Comics zo leuk vinden en lieve reacties achterlaten! We hopen dat jullie het leuk vinden om dit ‘Achter de Beautypolish Comics’ artikeltje te lezen.

Heb jij nog een leuk ideetje voor een nieuwe Beautypolish Comic?

40 gedachten over “Beautypolish Comics || Achter de schermen

  1. Oh wauw, wat leuk om te zien! Ik krijg gelijk de kriebels om nu zelf ook te gaan tekenen en verven, ik vind dat zo leuk! πŸ˜€ Madelon kan het echt heel erg goed, respect! Haar schetsen zijn ontzettend mooi en hoe ze het inkleurt…… wauw.

    Like

  2. Hartstikke leuk om te zien hoe dit nou gaat, wat kan ze goed tekenen ook he:D Ik lees de comics ook altijd dus ik hoop wel dat jullie er nog een aantal maken πŸ˜‰ Ook al heb ik op dit moment even geen ideeen haha, misschien een halloween inspired comic?

    Like

  3. Ik vind het echt leuk om zo een kijkje achter de schermen te nemen! Madelon kan echt ontzettend goed en leuk tekenen, echt om een voorbeeld aan te nemen!
    Ik wordt altijd ontzettend blij van de comics!

    Like

    1. Hoi hoi!
      Sorry voor het late antwoord, ik zie je vraag nu pas. πŸ˜€ Ik gebruik verf van het mer Winsor & Newton. πŸ™‚ Kun je bij de meeste zaken die tekenspullen verkopen vinden en is niet zo duur!

      Xx

      Like

  4. Wat leuk dit artikel, ik wist niet dat het zoveel werk was (tekenen & inkleuren dacht ik, haha). Ben zelf niet handig met dit soort dingen, heb ook totaal geen talent, maar wat ik hierboven ook al las; het is echt een gave.

    Like

Geef een reactie

