Verzorging & vertroetelen

Cattier-Paris || Roze & Geel Klei Masker

Ik smeer graag een masker op mijn gezicht, het liefst 2x in de week. Mijn huid lijkt op het moment net een krentebol door een stressvolle periode en dan is een klei masker toch wel erg prettig. Cattier-Paris heeft een breed assortiment natuurlijke biologische verzorgingsproducten die ook nog dier- en milieuvriendelijk zijn. Het fijne is ook dat deze grote tubes helemaal niet duur zijn! Lees verder voor mijn mening over deze klei maskers.

“Het gele klei masker biedt, door zijn optimale verhouding tussen gele en witte klei, een zachte en versterkende verzorging voor de droge en broze opperhuid. Het masker is rijk aan hydraterende en beschermende biologisch jojoba-olie, biologische pepermuntolie met verfrissende, antiseptische en stimulerende eigenschappen, biologische essentiële geraniumolie en kalmerend en ontstekkingsremmend biologisch toverhazelaarwater. De klei verzacht, kalmeert, zuivert en voedt de opperhuid. Dankzij de rijke hoeveelheid micronutriënten (vitaminen, mineralen en antioxidanten) in de klei, worden mineralen en oligo-elementen aan de huid afgegeven. Deze zorgen voor een gezonde en glanzende huid.”

Gele klei: absorbeert, maakt glad, versterkt, verwijdert onzuiverheden, peelend effect
Witte klei: absorbeert, gaat verstopte poriën tegen, kalmeert, antiseptisch, remineraliseert, bevordert de verwijdering van onzuiverheden en zorgt voor gezonde celherstelling.
Biologische jojoba-olie: hydrateert, beschermt en maakt de huid glad
Biologische pepermuntolie: verfrist, antiseptisch, stimuleert de stofwisseling en de doorbloeding van de huid
Biologische essentiële geranium olie: verzacht, kalmeert en ontspant
Melkzuur (plantaardige oorsprong): zacht reinigend en hydraterend bestanddeel
Biologisch toverhazelaarwater: kalmeert, stimuleert de microcirculatie en werkt ontstekingsremmend.

“Het roze klei masker biedt de mogelijkheid voor een gevoelige huid om te genieten van een zachte en zuiverende verzorging. Zonder gevaar voor allergiën of irritatie. Het masker is rijk aan biologische sheabutter, bekend door de helende werking, die beschermt tegen uitdroging, biologische pepermuntolie met verfrissende, antiseptische en stimulerende eigenschappen en aan aloe vera wat zorgt voor hydratatie en kalmering van de huid. De klei verzacht en voedt de opperhuid en zuivert de huid. Dankzij de rijke hoeveelheid micronutriënten (vitaminen, mineralen en antioxidanten) in de klei, worden mineralen en oligo-elementen aan de huid afgegeven. Deze zorgen voor een gezonde en glanzende huid.”

Roze klei: absorbeert, zuivert, kalmeert en zonder allergische reacties
Biologische sheabutter: voedt, herstelt, gaat uitdroging tegen en beschermt
Biologisch pepermuntextract: verfrist, antiseptisch, stimuleert de stofwisseling en de doorbloeding van de huid
Melkzuur (plantaardige oorsprong): zacht reinigend en hydraterend bestanddeel
Aloe Vera: ontstekingsremmend, hydrateert en kalmeert.

De beide maskers hebben een prettige dikte om over het gezicht uit te smeren, ook aan de kleur kun je goed zien met welk masker je bezig bent. Het is de bedoeling dat je een dikke laag aanbrengt op je gezicht en hals, maar oog- en lipcontouren moet je hierbij vermijden. Na 10 minuten kun je het masker eraf halen met lekker warm water.

Op de verpakking staat ‘na 10 minuten verwijderen ZONDER dat het masker kan drogen’ en op de website staat ‘na 10 minuten verwijderen ZODAT het masker kan drogen’. Ik denk dat het de bedoeling is dat je hem na 10 minuten verwijdert voor dat het kan drogen, omdat het anders zorgt voor een trekkerig gevoel. Als je het dun aanbrengt droogt het super snel, dus een dikke laag is zeker een must!

Wat vind ik ervan?

Ik vind het beide heerlijke klei maskers! Ik ben sowieso al dol op klei maskers omdat ik merk dat mijn onzuivere huid daar het meeste baat bij heeft. Klei absorbeert, zuivert en kalmeert en dat merk je. Verder vind ik het Roze klei masker nèt nog iets prettiger omdat deze voor de gevoelige huid is. Niet omdat ik een gevoelige huid heb, maar omdat deze net iets milder is dan het Gele klei masker. Ik heb hierbij helemaal geen trekkerig gevoel, alleen een gladde en schone huid. Het Gele klei masker laat wel een licht trekkerig gevoel achter, iets minder prettig. Na het aanbrengen van een masker sluit je sowieso af met een dag- of nachtcrème, dus dat is helemaal prima!

De prijs voor een grote tube van 100 ml kost €6,99 (hier kun je minimaal wel 5x mee doen als je het dik aan brengt)

Je kunt Cattier-Paris online kopen, maar ook bij de Gezond & Wel winkels en bij enkele DIO drogisterijen.

16 gedachten over “Cattier-Paris || Roze & Geel Klei Masker

  1. Lijkt me fijn! Maar ik hou het maar bij mijn zelfgemaakte maskertjes. Heb het gevoel dat mijn huid daar toch het best op reageert. Maar zo af en toe een masker uit een pakje is ook fijn! en het scheelt heel wat rommel haha.

    Like

Geef een reactie

