Make-up & Looks·Test & Review

Clinique || Age Defense BB cream SPF 30

Helemaal hot & happening: BB-cream! Een mix van dekking, verzorgende crème en SPF, waardoor je in 1x smeren klaar bent voor de dag! Ook Clinique heeft een BB-cream naar Nederland gebracht, de Age Defense SPF 30 Crème Perfection. Deze BB-cream heb ik uit mogen proberen en ik ga jullie er graag wat meer over vertellen in deze blogpost. Lees mee!

Wat als eerste opvalt is de typische Clinique verpakking, een groene tube met glanzende dop! Hij heeft een handig tuutje waarmee je hem goed kunt doseren en omdat het een tube is, kun je hem helemaal opmaken. Er zit 40ml in, wat meer is dan in de meeste normale foundations. Bovendien heb je er niet super veel van nodig, dus kun je er lekker lang mee doen!

Ieh, een foto van m’n hoofd zonder make-up.. Dat vind ik toch wel een beetje eng, hihi! Maar zo kun je de dekking wel goed zien, rechts heb ik de BB-cream wel op. Hij egaliseert je teint en kleine onzuiverheden, maar grotere plekjes kunnen nog wel wat concealer gebruiken. Hierdoor vind ik de BB-cream perfect voor als m’n huid wat rustiger is. Hij geeft een natuurlijk resultaat, wat ik erg mooi vind! De BB-cream is in drie tinten verkrijgbaar en ik heb zelf shade #2, welke goed bij mijn huidskleur met gelige ondertoon past. Wel glimt hij redelijk na het aanbrengen, afpoederen is wel aan te raden! Verder zit er SPF 30 in, wat een fijne bescherming is voor je huid en huidveroudering gedeeltelijk kan voorkomen.

Fan ben ik zeker van dit product! Hij geeft een natuurlijke en mooie dekking waardoor je huid egaal en rustig oogt en dat er SPF 30 in zit vind ik ook een groot pluspunt. Wel is de dekking niet sterk genoeg voor echte onzuiverheden, maar daar is uiteraard concealer voor gemaakt ;). Waar ik ook blij mee ben is dat er een goed aanbod in tinten is, ook al zijn het er maar 3. Er is rekening gehouden met bepaalde ondertonen, want de tinten zijn als volgt:

  • Tint 1 : voor de zeer bleke huid met roze ondertoon
  • Tint 2 : voor de bleke huid met gouden ondertoon
  • Tint 3 : voor de lichtbruine huid met gouden ondertoon

De BB-cream is wel aan de prijzige kant, al krijg je een vrij grote tube en doe je er zeker wel een tijdje mee! Hij kost €28,30 en Clinique is onder andere te koop bij Ici Paris, Douglas, luxe DA drogist en bijvoorbeeld de Bijenkorf.

17 gedachten over “Clinique || Age Defense BB cream SPF 30

  1. Fijn om je review te lezen, maar veel fijner dat je de ‘voor’ en ‘na’ foto naast elkaar plaatst. Vind ik zooo handig, dan hoef ik niet naar beneden en naar boven scrollen om het resultaat te bekijken. Ik vind dat je mooie en scherpe foto’s maakt. Dank je wel voor je gezellige site en je reviews.

    Like

Geef een reactie

