Gastartikelen·Nailpolish & Nailart·Overige onderwerpen

Marjoleins gastblog || Ga op safari met China Glaze!

Hoewel de zomer nog niet voorbij is (hoop ik, in ieder geval ;)), komen de herfstcollecties al langzaamaan in de winkels te liggen! Ook cosmeticamerken zijn weer aan de slag gegaan voor komende herfst en China Glaze komt met een “exotische expeditie” – de On Safari collectie. Twaalf kleuren waarvan 10 crèmes en 2 prachtige glitters! Vandaag de swatches van deze collectie.

In deze collectie vind je een mix van donkere tinten, vrij felle kleuren en glitter. Ik ben dol op donkere lakken dus van deze collectie word ik zeker blij, maar de fellere tinten zijn ook nog erg leuk voor de meer zonnige dagen! Ik heb vanwege het heerlijk zonnige weer van afgelopen week de swatches buiten gemaakt, per kleur zie je een foto in het zonlicht en een foto in de schaduw. En alle tinten dekken in 2 laagjes!

Prey Tell is een hele donkere, rood-bruine tint. Erg vampy en een kleur die ik sowieso wel vaker draag, omdat het een mooi contrast geeft met m’n lichte huid!

Call Of The Wild lijkt erg op Prey Tell, maar is bruiner met een paarsige ondertoon. Staat dus wat koeler dan Prey Tell, al zie je het verschil tussen de twee nauwelijks. Ik vind zelf Prey Tell wat mooier!

Adventure Red-Y valt me voor een rode tint echt niet tegen, vaak dekken rode tinten bij mij niet goed maar hier waren twee laagjes al voldoende! Bovendien vind ik het een mooie kleur rood, met iets framboos-achtigs erdoor.

Mijn persoonlijke favoriet van deze collectie is Man Hunt, een kobaltblauwe kleur. Fel en opvallend, ik vind hem ontzettend tof!

Exotic Encounters vind ik ook zeker een leuke kleur, een zeegroene tint. Ik ben geen fan van felgroen maar wel van zulke kleurtjes!

Purr-fect Plum is een burgundy paarse kleur, past leuk bij Man Hunt en Exotic Encounters!

De twee glitterlakken uit deze collectie zijn echt ahhhhh-mazing! Dit is I Herd That, een mix van koperen en gouden glitters, hier over Desert Sun aangebracht. Ook los dekt hij prima, 2-3 laagjes is voldoende. Zoals je ziet heeft hij ook nog iets holografisch-achtigs in zich. Love!

Desert Sun is zelf een karamelkleurtje, een oranje tint die niet hup Holland hup schreeuwt haha! Ik ben er niet zo’n fan van, maar ik moet wel toegeven dat ik zo’n kleurtje nog niet veel tegen gekomen ben.

De andere ahhhhh-mazing glitterlak is I’m Not Lion, een licht-gouden glitter met wederom iets holografisch. Hier aangebracht over Kalahari Kiss, maar ook deze is los wel dekkend te krijgen in 2-3 laagjes.

Jungle Queen is een kleur die we al vaker gezien hebben, een Chanel Paradoxal dupe. Paars/taupig met een paarse shimmer erin. Op de schaduwfoto lijkt hij trouwens duochrome maar dat is hij zeker niet, hij is net als de andere crème lakken heel shiny en besloot dus het zonnescherm te reflecteren qua kleur!

Kalahari Kiss is een hele lichte zandkleur, waar ik helaas niet zo’n fan van ben. Het staat niet heel erg mooi bij mijn lichte huid ;).

De laatste kleur is Elephant Walk, een grijze kleur met groene ondertoon en een lichte shimmer erin. De groene tint maakt hem minder saai, ik vind het wel wat hebben!

Wat ik leuk vind om te doen met de glitterlakjes is een soort accent-nagel te maken, door bijvoorbeeld je pink, ringvinger of duim van glitters te voorzien!

Hoewel ik het in eerste instantie niet een hele interessante collectie vond, is hij toch wel erg leuk! Vooral de glitterlakjes, Man Hunt en Prey Tell vind ik mooi, maar eigenlijk zijn ze bijna allemaal leuk! Bovendien dekken ze allemaal gewoon goed en lakken ze fijn, zoals ik van China Glaze gewend ben. De On Safari collectie is inmiddels al te koop, onder andere bij Nederlandse webshops zoals Enchantra, PrettyPolish en Boozyshop of onder andere bij Transdesign en op eBay.

Dit artikel is gemaakt door Marjolein, eigenaresse van Marjolean.nl en gastblogger van Beautypolish.

23 gedachten over “Marjoleins gastblog || Ga op safari met China Glaze!

Geef een reactie

