Gastartikelen·Overige onderwerpen·Test & Review·Verzorging & vertroetelen

Marjoleins gastblog || 3x langer fris met Andrélon!

Droogshampoo vind ik toch wel een van de betere uitvindingen! Mijn haar wordt vrij snel vet bovenop en ik probeer het niet te vaak te wassen (om de dag), om te voorkomen dat het nog sneller vet wordt. Maar in de dagen ertussen vind ik het soms wel fijn om m’n haar even een frisse opkikker te geven en droogshampoo is dan zeker welkom! Van Ilja mocht ik de drie nieuwe droogshampoos van Andrélon uitproberen en in deze blogpost ga ik jullie uiteraard vertellen of ze me zijn bevallen.

Maar first things first, wat is er nieuw aan deze droogshampoos? Andrélon heeft nog niet zo lang droogshampoo in het assortiment, maar had voorheen alleen de Verrassend Volume in het assortiment. Die beviel me zeer goed en ik heb die dan ook veel gebruikt, maar nu heeft Andrélon en de verpakking een update gegeven, en nog twee andere varianten geïntroduceerd. Jeej! En waar eerst meer de focus lag op droogshampoo presenteren als een product wat volume geeft, heeft Andrélon nu ook wel door dat we het vooral gebruiken voor vette lokken ;).

Droogshampoo is uiteraard geen vervanging van het wassen van je haren, maar voor een paar uurtjes frisheid is het ideaal. Even schudden, spuiten bij je vette haarwortels, een minuut of 2 laten zitten en dan uitborstelen of föhnen en je haar ziet er weer een stuk frisser uit! Helaas voelt het niet erg fris, ook niet met deze droogshampoo. Je haar voelt stugger aan en dat is toch wel apart, al zorgt dat stugge wel voor meer volume!

Er zijn nu dus drie versies te koop, elk voor een ander doel. Zomer Blond is bedoeld voor blonde lokken die wel een opfrisser kunnen gebruiken, Langer Fris is specifiek bedoeld voor normaal tot vet haar en bevat organic green tea en Verrassend Volume is juist meer geschikt voor slap en futloos haar. Het grote verschil wat ik gemerkt heb tussen de droogshampoos is vooral de geur en ik moet zeggen dat Andrélon wat dat betreft al een streepje voor heeft, ik vind ze alle drie veel lekkerder en frisser ruiken dan droogshampoos van de concurrenten! De Verrassend Volume versie vind ik zelf het lekkerste, zowel de oude als de nieuwe versie ruiken limoen-achtig en daarmee het meest fris van de drie. Langer Fris ruikt wat “warmer” en minder fris, maar alsnog prima. De Zomer Blond versie doet me wel een beetje denken aan haarlak, niet zo heel lekker ;).

Maar werken ze ook verschillend? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verschil merkte.. Alle drie doen ze hun taak goed, ze geven me fris uitziend en lekker ruikend haar zonder een witte waas en met volume! Mijn voorkeur gaat vanwege de geur wel uit naar Verrassend Volume, maar je zit bij alle drie eigenlijk wel goed. Ik merk ook niet dat de versie voor Blond haar iets witter of geler is dan de andere twee, al valt dat waarschijnlijk ook niet op bij mijn rode lokken. Andrélon belooft wel dat het je blonde lokken er nog blonder uit laat zien, dus als je blond haar hebt zou ik voor die versie gaan! Maar al met al vond ik ze al fijner dan bijvoorbeeld Baptiste, Syoss of Kruidvat vanwege de geur en dat ze bij mij net wat beter werken. En die mening is ook zeker niet veranderd!

De Andrélon droogshampoos kosten €4,99 per stuk en van de Verrassend Volume versie is er ook een mini verpakking verkrijgbaar voor €1,99, handig voor op vakantie of als je hem graag een keertje uit wilt proberen. Ik zou ze in ieder geval zeker een kansje geven als je nog op zoek bent naar een fijne droogshampoo!

Dit artikel is gemaakt door Marjolein, eigenaresse van Marjolean.nl en gastblogger van Beautypolish.

12 gedachten over “Marjoleins gastblog || 3x langer fris met Andrélon!

  1. Ben het helemaal met je eens. MAAR 😉 mijn ervaring is dat Andrélon flessen “opeens” leeg zijn, na maar een aantal keer gebruiken. Ik dacht dat mn nichtje t stiekem had gebruikt of mijn moeder per ongeluk. Batiste gaat zeker langer mee.

    Like

Geef een reactie

