Beautypolish Comics·Overige onderwerpen·Personal stuff

Vakantie || Praag here we come!

Praag baby! Samen met Madelon (je kent haar inmiddels wel, ’t vriendinnetje dat de Comics tekent) ga ik 6 daagjes naar Tsjechië. Het komt neer op 4 volle dagen door de ongunstige vliegtijden, maar dat gaat de pret niet drukken! We kijken al 5 maanden uit naar onze vakantie en het is nog tot 2 weken geleden spannend geweest wat de bestemming nou zou worden… Barçalona, Rome en Lissabon, alles is voorbij gekomen. Uiteindelijk vonden we een hele leuke aanbieding voor 5 nachtjes Praag, so Praag it is ^^.

Het wordt een echte city trip en we gaan dan ook echt de toerist uithangen. Lekker shoppen, een prachtige Kathedraal bezoeken en lopen over de bekende brug met allemaal kraampjes en kunstenaars.

Natuurlijk gaan we ook lekkere restaurantjes opzoeken en hopen we hier en daar een terrasje te kunnen pakken!

Na wat gesnuffel op internet zagen we dat er ook een grote dierentuin te vinden is in Praag en voor de zekerheid nemen we ook maar onze zwemkleding mee (ergens een zwembad opzoeken bij een regenachtige dag).

Verder zit in Praag ook de DM drogist (deze zit o.a. ook in Duitsland) waar ze andere make-up merken verkopen dan hier in Nederland.

Natuurlijk gaan we ook even snoepen van de Praagse lekkernijen, broodrolletje (Trdelník) en héél veel ijsjes ^^. We vliegen vanavond rond half 8 weg en na een vlucht van 1,5 uur komen we aan in Praag. Natuurlijk gaan we daarvoor nog even rondsjouwen op Schiphol, taxfree shoppen en een lekkere Laté drinken bij Starbucks.

Er verschijnen wel gewoon nieuwe updates hier op Beautypolish, deze heb ik van te voren voor jullie klaargezet. Ik ga duimen voor lekker weer, duimen jullie mee?!

Tot zaterdag!

50 gedachten over “Vakantie || Praag here we come!

  1. Wat ik je kan aanraden is met de tram naar de Vitus Dom (die grote kerk bovenop). Daarnaast zit het parlementsgebouw en dan van daaruit naar beneden naar de Karelsbrug lopen. Als je wilt shoppen zou ik het Palladium en Kotva opzoeken. Ow en je goede schoenen en arniflor niet vergeten (van die zalf tegen kneuzingen, helpt ook goed bij zere loopvoeten). Veel plezier!

    Like

  2. Ik ben vorig jaar in Praag geweest en kan de stad je zeker aanraden. De stad is heel schoon, groot en prachtig! De Karelsbrug is zeker de moeite waard maar let daar wel ontzettend goed op je portemonnee! Ook de dierentuin is z’n geld dubbel en dwars waard. Trek daar een hele dag vooruit want hij is ècht gigantisch en ze hebben er alle dieren (check even mijn Praag foto album op Facebook anders). Wat ik je verder aan kan raden is een lunch in het hardrock café en ga nét buiten de stad op zoek naar restaurantjes. Douwe en ik hebben ons bezoek twee dagen gegeten in een overheerlijke pizzeria met de meest smakelijke (en cheape) Pizza’s. Veel restaurants hebben een happy hour tussen 4 en 6 en dat betekent vaak eten voor de helft van ’t geld! Zeker doen! Je kan later op de avond altijd nog een lekker broodje, ijsje of andere lekkernij halen.

    De DM in Praag vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen maar dat komt misschien omdat ik de DM’s in Bochelt gewend ben. Verder wens ik je heel veel plezier. Praag is een heerlijke shop- en toeristenstad.

    Fijne vakantie!

    Like

  3. Oh! En als je nog tijd over hebt.. (waarschijnlijk niet… maar hé ’t zou kunnen he) dan kan ik je net buiten Praag, Terézin aanraden. Dat is een dorpje waar in de tweede wereld oorlog een concentratiekamp heeft gezeten. Dit kamp hebben wij bezocht en we vonden ’t behoorlijk indrukwekkend. Tijdens ons bezoek was ’t ook een hele druilerige regenachtige dag, dus dat heeft zeker meegespeeld aan het sfeerbeeld. Je moet er van houden, en ook tegen kunnen maar mocht je interesse liggen bij de Tweede Wereld oorlog dan is Terézin zeker een mooie bestemming om te bezoeken. Het kamp is niet te vergelijken met grote kampen zoals Auschwitz want ’t was maar een relatief klein doorreiskamp maar desondanks (naar mijn mening) zeker de moeite waard om te bezoeken.

    Like

  4. Heel veel plezier in Praag! Geniet er van 🙂
    Enne, neem een dikke beurs mee als je naar DM gaat. Ik ga regelmatig hier in de buurt de grens over naar de DM, en ze hebben erg veel fijn spulletjes en LE collecties die hier niet komen bijvoorbeeld. Ga zelden met lege handen naar buiten 😛

    Like

Geef een reactie

