Bakken met Ilja

Bakken met Ilja || Macarons van Xenos

Ik ben dol op leuke en zoete dingen bakken, dus ik besloot om de Macarons aardbeien bakmix van de Xenos mee te nemen ^^ Ik had ze al ergens voorbij zien komen en was zelf ook erg nieuwsgierig. Ik kon kiezen tussen chocolade en aardbei, maar roze Macarons vond ik toch wel het meest schattig.

Samen met mijn (stief)zusjes Anita probeerde ik een klein tijdje terug de bakmix uit en dat is goed bevallen! Voor €2,99 zijn de mixen te koop (je moet er wel zelf nog 2 eiwitten, 50 gram zachte boter en een eetlepel melk aan toevoegen).

Dit is het pak, volgens mij zijn deze ook gewoon te koop bij bijvoorbeeld Albert Heijn… Ik heb hem in ieder geval bij de Xenos vandaan ^^

Het recept is niet erg ingewikkeld, het enige waar je op moet letten is de stand van de oven én het scheiden van de eieren…

Je begint met het scheiden van 2 eieren, het eiwit klop je luchtig met een handmixer. Er mag géén eigeel bij komen, dit is namelijk vet en dan wordt je eiwit niet meer stijf.

Dan neem je het bakmix poeder voor de buitenkantjes, hier schep je voorzichtig het eiwitschuim doorheen. Dit moet je ook niet te hard doen, want dan verlies je de luchtigheid ^^

Je kunt hoopjes maken door middel van 2 eetlepels, maar ik vind het makkelijker om een spuitzak te gebruiken. De mix is voor 12 Macarons, dus dan heb je 24 ‘buitenkantjes’ nodig …

Dan gaan de buitenakantjes van de Macarons in de oven. Je begint in een koude oven en zet deze zodra ze erin gaan op 50 graden, na 20 minuten gaat de oven op 150 graden en moeten de koekjes nog 15 minuten bakken.

De koekjes waren goed gelukt! Ik was even bang dat ze niet omhoog zouden komen… zijn ze niet schattig?

Als ze aan het afkoelen zijn kun je de vulling maken.

De boter, melk en de bakmix goed door elkaar mixen en dan op de koekjes spuiten… Ik gebruik weer een (wegwerp) spuitzak en vul deze met de handige gummy spatel ^^

Natuurlijk moest er even geproefd worden 😉

Opspuiten…

Dekseltje erop…. EN KLAAR!

Haha Macarons to-go ^^ (delen is het leukste van bakken!)

Ze waren mier en mierzoet, maar ohhh zo lekker! Ik vond het een makkelijke mix, als je het receptje volgt is het goed te doen. Ik ga voor die €2,99 zeker nog de Chocolade variant proberen.

0 gedachten over “Bakken met Ilja || Macarons van Xenos

  1. Ik heb een tip voor jou als je graag mooie ronde macarons hebt, dan moet je anders spuiten met je spuitzak. Hou je spuitzak mooi recht en spuit dan een rondje zonder van plaats te veranderen. eigelijk gewoon op een en de zelfde plaats spuiten en blijven spuiten tot je je rondje hebt (niet naar boven gaan als ze platter moeten zijn). Ik doe bakkerij/banket en ik let nogal op kleine dingen. Binnenkort komt er een filmpje of foto’s op mijn site met technieken voor mooie rondjes te bekomen en sierletters in glazuur enzo.
    Het is maar een tip maar het ziet er zo ook al mooi en leuk uit voor thuis hoor ^^

    Like

Geef een reactie

