Personal stuff

Het Wet ’n Wild ‘Drama’ || Gefixt!

Van mijn lieve vriendinnetje Madelon (van de Beautypolish Comics) kreeg ik, vanuit haar tripje Finland, een heel mooi Wet ’n Wild paletje… Nou ja, nu is hij mooi 😉 Hij had de vlucht namelijk niet overleefd en de aller donkerste bruine kleur had zich vrolijk verspreid over het gehele paletje!

Natuurlijk heb ik geprobeerd om hem te fixen en dat is best nog wel goed gelukt! Het Wet ’n Wild paletje heet trouwens ‘Comfort Zone E738′, echt héél mooi!

Kijk snel verder naar het foto-drama en de manier waarop ik hem gemaakt heb ^^

Dit is hoe het palette uit de cadeauverpakking kwam…. Zielig ziet ‘ie eruit hè!?

Alle oogschaduw was bruin, terwijl er op de achterkant toch echt andere kleurtjes beschreven stonden 😉

Natuurlijk gooi je ‘m niet gelijk weg, ik wilde eerst nog proberen om het paletje te redden! Met een hele zachte stippling brush heb ik alle bruine oogschaduw op een tissue geveegd, opeens waren de kleuren eronder weer zichtbaar!

Omdat ik zo’n leeg vakje ook zonde vond, besloot ik hem te ‘pressen‘. Ik heb alle donkerbruine oogschaduw verzameld op een schaaltje en door middel van pure (70%) alcohol heb ik er een papje van gemaakt (niet te dun).

Dit papje heb ik voorzichtig terug in het lege vakje gesmeerd en na een uurtje of 3 kon ik het voorzichtig plat drukken (met een tissue ertussen). Normaal kun je, als je een ronde pan hebt, een muntje gebruiken om de oogschaduw plat te drukken. Maar omdat deze pan langwerpig was kon dat helaas niet, ik heb gebruik gemaakt van een doosje tandflos haha! (dat had precies die langwerpige vorm)

Helaas was de lichte oogschaduw rechts bovenin ook gesneuveld, er was een flinke hap uit… Ik besloot om deze ook maar gelijk opnieuw te pressen, ik was immers toch al bezig!

Als je het eenmaal netjes platgedrukt hebt, duurt het wel nog eventjes voordat de alcohol verdampt is en je de oogschaduw weer kunt gebruiken, ik heb 2 daagjes gewacht ^^

Hier zie je het palette zoals hij nu is, bijna zo goed als nieuw! Natuurlijk zie je wel de ‘littekens’ van de operatie, maar ik had niet verwacht dat hij er nog zo goed uit zo komen!

Natuurlijk is het wel jammer dat de lettertjes er al compleet af zijn, maar na een paar keer gebruiken zie je deze ook niet meer bij de andere kleurtjes…

De bovenste 4 lichte kleuren

De onderste 4 donkere kleuren

Het was even wat werk en rommel, maar dat was het zeker waard! Ik vind het een héél mooi paletje en de naam ‘Comfort Zone’ vind ik erg toepasselijk, het is namelijk een erg makkelijk en easy palette voor elke dag (naar werk e.d.) Je kunt de kleuren goed combineren en je zit altijd goed!

p.s WOW wat is die duo-chrome kleur (rechts onderin) prachtig! Volgens mij hebben ze van Catrice nu zo’n soortgelijke oogschaduw te koop ^^

Heb jij wel eens een make-up product gefixt?

0 gedachten over “Het Wet ’n Wild ‘Drama’ || Gefixt!

Geef een reactie

