Overige onderwerpen·Test & Review

Bourjois || Black & Light ‘The power of contrast’

Vanaf half januari liggen er weer een aantal fijne, nieuwe producten in de schappen van Bourjois, namelijk de ‘Black & Light’ winterproducten. De volledige collectie bestaat uit meerdere producten, waarvan ik de 3 nieuwe highlighters en 6 nieuwe oogpotloodjes laat zien. Kijk snel verder!

Shadow & Light – Khol & Contour potloden

Hierboven zie je de Khol & Contour potloden. Deze potloden hebben een donkere en een lichte kant, dus twee kleurtjes voor de prijs van één 😉 !!  Het zijn 6 verschillende potloodjes, met ieders een donkere matte ‘shadow’ kant en een lichte shimmer ‘light’ kant.

De donkere kant van het potloodje

1. Noir –  2. Kaki – 3. Ebene – 4. Brun – 5. Marine – 6.Gris 

De lichte kant van het potloodje

a. Neige – b. Vanille – c. Argent – d. Caramel – e. Dragee – f. Petale

Noir & Neige, Kaki & Vanille, , Ebene & Argent,  Brun & Caramel, Marine & Dragee, Gris & Petal

De potloden zijn fijn in gebruik en het feit dat je 2 kleurtjes in 1 koopt, vind ik zelf erg handig! De kleuren passen goed bij elkaar, maar zijn ook prima afzonderlijk van elkaar te gebruiken. De donkere kleuren zijn mat en de lichte kleuren hebben een mooie glans/shimmer.

De donkere kant is prima te gebruiken langs de wimperrand, maar ook om schaduw te creëren (je crease wat aanzetten bijvoorbeeld) en in de buitenste ‘V’ van je oog. De lichte kleur is mooi onder de onderste wimpers, maar ook heel mooi op het wenkbrauwbot als highlighter!

De donkere kant geeft goed donker kleur af en is redelijk creamy, maar niet té. De lichte kleuren zijn iets zachter en zouden daardoor wat sneller in de lijntjes van je ogen kunnen gaan zitten (mocht je hem op het ooglid gebruiken). Ik heb dit zelf ook gedaan en dit gaat gewoon goed, zolang je maar een oogschaduwbasis gebruikt en het geheel nog even afpoedert.

De potloden kosten €7,99 per stuk.

Light Concentre de Lumiere oogschaduw

Ook nieuw in deze collectie zijn de 3 ‘Light’ highlighters, deze zitten in dezelfde soort doosjes als de mono-oogschaduw. Het zijn 3 kleurtjes die vrij veel op elkaar lijken, ze verschillen maar heel lichtjes van elkaar (warme en koele highlighters)

01  ||  02 ||  03

  1. een champagne-achtige goud/gele tint
  2. een lichtblauwe, bijna ijzige kleur blauw
  3. een subtiel zachtroze glansje

De doosjes sluiten trouwens met een magneetje, erg handig! De ‘oude’ doosjes van Bourjois gingen open met zo’n drukknopje, waar ik nog wel eens ruzie mee had!

Héél erg gekleurd zijn deze highlighters niet (maar dat wil je natuurlijk ook niet als highlighter), maar ze geven wél veel pigment af! Ze hebben alle drie een mooie glans en subtiele shimmer.

Het is fijn dat er verschillende tinten beschikbaar zijn, matchend bij eigenlijk wel alle looks die je kunt bedenken. Ik vind zelf de #01 het meest gangbare, de champagne shimmer kleur past eigenlijk overal wel bij!  Je zou eventueel de witte of roze nog als highlighter op je wangen kunnen gebruiken, multifunctioneel.. daar hou ik van 😉

De highlighters kosten €11,49 per stuk voor een doosje van 1 gram (echt veel vind ik dat persoonlijk niet! bijv. MAC mono = 1.3 gr /Catrice mono = 2,5 gr)

Hierboven nog even een snelle ooglook met het potloodje ‘Kaki & Vanille’ in combinatie met highlighter #01. De Kaki kant heb ik gebruikt langs mijn bovenste wimpers, waterlijn en in mijn crease. Vanille heb ik onder mijn onderste wimpers aangebracht en op mijn bewegende ooglid. Het geheel heb ik ‘geset’ met highlighter #01, deze heb ik ook onder mijn wenkbrauw gebruikt ^^

Welk potlood-duo vind jij het mooiste?
Gebruik jij dagelijks een highlighter, wat is jouw favoriet?

0 gedachten over “Bourjois || Black & Light ‘The power of contrast’

  1. Ik wil sowieso het potloodje in Brun & Caramel, die is zo mooi! Hoop dat Etos ze sneller binnenheeft dan ze me wisten te vertellen. Op Twitter zeiden ze 20-2, maar dat lijkt me nogal stug. Vanavond vast even kijken! 🙂

    Like

  2. Potlood duo’s: Marine & Dragee en Gris & Petal zijn sehr schön! Van de mono’s spreekt alleen de zachtroze mij aan.
    (maar ik heb ook een soft-spot voor roze. (A) )

    Like

Geef een reactie

