Verzorging & vertroetelen

DIY || Avocado Maskertje

Dit masker begon allemaal met een ‘te vroeg geopende’ avocado. Mijn moeder dacht dat deze rijp was en wilde hem opeten… Helaas was hij nog erg hard en dus totaal niet lekker! Ze wilde hem weggooien en ik besloot er een lekker masker van te maken!

Wat heb ik gebruikt?

  • Een nog niet helemaal rijpe avocado
  • Yoghurt
  • Honing
  • Citroen/limoen sap

  1. De avocado schillen en in de hakmachine
  2. Een flinke lepel yoghurt en honing erbij en mixen maar!
  3. Naar wens meer honing en yoghurt erbij doen tot je een fijn mixje hebt
  4. Snel het citroensap erbij, avocado wordt héél snel bruin!

Dan is het masker klaar om aangebracht te worden! Het voelde ècht heel smerig voor mijn gevoel, de yoghurt was namelijk erg koud en ik voelde de klontjes goed zitten hihi ^^ De werking ervan was echter wel heel fijn, mijn huid was erna super zacht!

Ik ben geen expert in het benoemen van de werking van ingrediënten, maar ik weet wel dat dit fijne ingrediënten voor een maskertje zijn. Avocado is erg voedend door de goede vetten die erin zitten, citroensap heeft een reinigende werking, yoghurt exfoliëert en honing werkt antibacterieel…

Have fun met je DIY-maskertjes!

0 gedachten over “DIY || Avocado Maskertje

  1. Zulk soort maskertjes maak ik zelf ook heel vaak. Vind ik vaak veel leuker/lekkerder dan maskertjes die je in de winkel koopt. Wat kijk je trouwens lief op de laatste foto hihi 🙂

    Like

  2. Ik hou niet zo van dat geklieder. Vind avocado lekkerder om op te eten, hihi.
    Noooooit weggooien! Je kan hem ook geopend rijp laten worden.
    Wat lijk je enorm op je moeder trouwens! Leuk!

    Like

Geef een reactie

