Test & Review

Duo Review || Essence Circus & Pupa Crème Highlighter

Vandaag heb ik een 2-in-1 review voor jullie, van 2 mooie glimmie-glitter-shiny-shimmer producten. Over beide producten wilde ik nog snel een artikel maken, over Pupa omdat het een super product is voor Oud&Nieuw en over Essence omdat dit een Limited Edition is (en alweer bijna plaats maakt voor een andere!)

Voor swatches en meer informatie… Lees verder!

Essence Circus – Long Lasting Eyeshadow

De Circus Circus collectie is een Limited Edition van Essence, eentje die lastig te krijgen is! Niet alle filialen van Kruidvat hebben namelijk het LE schapje staan, sommige hebben alleen de glitternagellak staan helaas. Deze 2 potjes zijn Long Lasting Eyeshadow, een soort crème Paint Pots…

#02 Raise the curtain for … is een gouden crème oogschaduw, prachtig als gouden basis. Over deze variant ben ik zeer te spreken, ik gebruik hem als een soort budget PaintPot en dat werkt prima! Dit potje geeft prima kleur af en met een dun laagje blijft hij ook prima zitten op mijn vettere oogleden.

Een stuk minder enthousiast ben ik over #03 My sprakling acrobat … Deze is namelijk een stuk minder goed gepigmenteerd en brengt niet gelijkmatig aan. Hij is lastig op te bouwen op het ooglid en geeft niet veel kleur af, erg jammer! Over de gouden kleur ben ik héél erg te spreken, maar deze valt een beetje tegen…

* Hij is ook nog in het zilver te krijgen, deze heet #01 It’s magic en heeft hetzelfde goede pigment als de gouden.

De Stay all day eyeshadow kost €2,79  en is verkrijgbaar in de kleuren 01 It’s magic, 02 Raise the curtain for … en 03 My sprakling acrobat.

Pupa – Precious Creamy All Over

Een leuk product voor Oud&Nieuw vind ik deze Crème Illuminator, de Precious Creamy All Over van Pupa! Het is een apart product, wat ik dan wel weer erg leuk vind. Het is een transparante, niet vette crème, met zilveren glittertjes en flakies. Je kunt het – zoals de naam het al zegt – overal voor gebruiken.

Hij dient als highlighter op de jukbeenderen, glitter voor op de lippen, onder de wenkbrauwen, het decolleté en eventueel op de rest van het lichaam…

De Illuminator zit in een ronde plastic verpakking met een spiegelrand. Op mijn vingers zie je goed hoe de highlighter eruit ziet, dit was erg lastig vast te leggen! Je ziet de kleine glittertjes en de flakie stukjes hier goed zitten. Natuurlijk is dit een vrij dikke laag en breng je het op je gezicht subtieler aan…

Om een beter beeld te geven van het effect heb ik nog een bewegende .gif  foto gemaakt van de highlighter.
Pupa glitter

Eenmaal aangebracht blijven de glitters mooi op hun plek zitten, beter dan wanneer je bijvoorbeeld een glitterspray gebruikt. Je kunt eventueel een kwast gebruiken om de glitter aan te brengen (denk aan een foundationkwast bijvoorbeeld) maar met je vingertoppen gaat het toch het gemakkelijkste.

Pupa zie je niet in elke winkel, maar is o.a. te bestellen bij de webshop van John Beerens (gratis verzenden v.a. €35,-) De highligter kost daar €21,56 en is ook verkrijgbaar in het goud.

Conclusie: Ik vind het een erg leuk product voor de feestdagen, maar de prijs vind ik aan de hoge kant voor een highlighter.

0 gedachten over “Duo Review || Essence Circus & Pupa Crème Highlighter

  1. Die highlighter ziet er leuk uit, alleen toch nog best duur voor als je het maar een enkele keer gebruikt voor een feestje 😦 de cream eye shadows can Essence heb ik niet want ben zoiezo al geen fan van cream eye shadows 🙂

    Like

  2. Slim dat je er een gifje van hebt gemaakt. ^^
    Ziet er goed uit! Wel een beetje duur alleen, zeker omdat ik zoiets niet dagelijks zou gebruiken.. Ook ben ik niet zo’n fan van créme producten. :$

    xxx

    Like

  3. Echt vreselijk irritant dat die Circus Circus producten zo slecht te krijgen zijn, ik wilde nog wel van die nagellakjes maar dat was hopeloos.. Jammer van de prijs van die highlighter, hij ziet er op zich wel mooi uit :).

    Like

  4. Die van Pupa is mooi! Over een oogschaduw heen ofzo (A)!
    Die van Essence had ik gezien in de winkel. Ook leuk, maar niet echt hebben-hebben! Maar dat heb ik met deze beide producten niet.

    Like

Geef een reactie

