Nailpolish & Nailart

Kerstnagels || Rudolph Loves Glitter! (ook korte nagels)

Door alle Kerstliedjes op de radio ben ik helemaal in de Christmas-mood! Ik besloot weer eens aan het nail-arten te gaan en heb een vrolijke Rudolph op mijn nagel geschilderd ^^ Kijk snel verder voor de stap-voor-stap foto tutorial!

Wat heb je nodig?

  • Roze nagellak voor de wangetjes – ik gebruik ‘Love this City’ van de Berlin collectie
  • Lichtbruine nagellak voor ’t hoofdje – ik gebruik #905 van Pupa
  • Witte nagellak als basis en voor de oogjes – ik gebruik ‘White Peony’ van Nubar
  • Rode nagellak voor Rudolph’s zijn neus – ik gebruik ‘Hey Saylor’ van China Glaze
  • Donkerbruine/bordeaux rode nagellak voor zijn gewei – ik gebruik ‘Foxy’ van China Glaze
  • Witte glitters voor de overige nagels – ik gebruik een nep pigment van ‘mac’ via Ebay
  • Een zwarte nagellak voor de oogjes – staat niet op de foto
  • Een dottingtool
  • Een dun kwastje
  • Een topcoat – ik gebruik INM Out The Door (sneldrogende topcoat)

Lak alle nagels wit, mooi dekkend.

Breng een laagje topcoat aan en strooi daar direct de witte glitters overheen. Hierdoor blijven ze kleven aan de, nog natte, topcoat. Sla de nagel waar je het rendier op wilt maken over…

Als de topcoat droog is kun je de resterende glitters gemakkelijk wegvegen. Wacht hier wel op, anders beschadig je de nagellak.

Begin nu met het hoofdje van Rudolph, ik heb dit gewoon met het nagellakkwastje zelf gedaan. Lukt dit je niet, pak er een dunner kwastje bij 🙂

Met de donkerbruine/bordeaux rode kleur maak je het gewei van Rudolph, 2 strepen en 2 kleine streepjes. Hiervoor gebruik ik de dunne kant van de dottingtool.

Maak nu met de vuurrode kleur Rudolph’s neus, deze mag best flink zijn ^^

Pak dan de witte basisnagellak en maak daar 2 oogjes mee, vergeet niet de witte stip op zijn neus! Dit geeft nèt weer iets meer dimensie.

Met de lieve roze kleur maak je 2 blozende wangetjes en met 2 kleine zwarte stipjes zijn zijn oogjes af!

Nu alleen nog een laagje (sneldrogende)topcoat en de Kerstnagels zijn klaar!
Hier komt de inspiratie vandaan ^^

0 gedachten over “Kerstnagels || Rudolph Loves Glitter! (ook korte nagels)

  1. heey
    ik vind je website echt geweldig!(vooral de nail art!)
    ik doe zelf ook aan nail art maar ik zit al even met een vraagje!
    ik heb hele dunnen nagels en daarom gebruik ik nagelverharder maar ik vind het heel leuk om ook nagelak op mijn nagels te hebben!
    nu is mijn vraag: als je die verharder op je nagels hebt gedaan kun je er dan gewoon nog nagelak overheen doen? zo ja worden je nagels dan nog steeds harder?
    alvast bedankt!!!
    ps. je maakt fantastische dingen!!!

    Like

    1. Dankje! Je kunt gewoon nagellak over de nagelverharder aanbrengen, het is alleen een hoop werk omdat je dan elke dag je nagels opnieuw moet lakken. Het is namelijk de bedoeling dat je de nagelverharder elke dag opnieuw aanbrengt (bij de meeste soorten dan)

      Like

Geef een reactie

