Fashion & Outfits·Overige onderwerpen·Personal stuff

Persoonlijk || Grote voeten …

“Jeetje jij hebt grote voeten, zet je voet eens naast die van mij ZOOOOOOOO! Roeiboten zijn er niets bij…” Vandaag even een persoonlijk stukje, namelijk een artikel over het hebben van grote voeten en natuurlijk wat schoenentips! Dus voor meiden die voeten groter hebben dan maat 41 of die iemand kennen met sneeuwschuivers, lees dan vooral verder 🙂

Ik heb al eerder laten vallen dat ik grote voeten heb, ik heb maar liefst maat 45/46 en dat is geen geintje! Nu ben ik zelf natuurlijk wel groot (1.84m) en curvy, dus ècht héél erg opvallen doet het gelukkig niet… Maar het kopen van leuke/hippe schoenen blijft erg lastig! In mijn mailbox heb ik al een aantal keer een mailtje gevonden met de vraag: ‘Waar koop jij je schoenen? Ik heb ook grote voeten!’. Dus vandaar een artikeltje over BIG FEET vandaag ^^

Damesschoenen

Heel veel mensen staan er niet bij stil, maar de gewone winkels verkopen slechts damesschoenen t/m maat 41 (als je geluk hebt 42). Dus met mijn grote voeten hoef ik echt niet bij de damesschoenen te kijken, want die pas ik sowieso niet! Dan hebben sommige winkels een ‘grote maten collectie’ (Kuch Van Haren met 3 paar schoenen in maat 44)… Ook Cinderella heeft een paar modellen t/m maat 43 en anders kom je al snel bij de speciaalzaken.

Waar koop ik mijn schoenen?

Omdat ik van die héle grote voeten heb ben ik aangewezen op mannenschoenen òf speciaalzaken. Nu zijn er tegenwoordig gelukkig ook een hoop leuke Unisex schoenen (schoenen voor zowel mannen als vrouwen) te koop, denk aan: All Stars, Uggs, Hubs en vele merken sneakers. Nu is het probleem met Unisex schoenen dat vaak alleen de saaie, simpele en kleurloze modellen in grote maten te koop zijn.

Uggs zijn wel te koop, maar dan niet die leuke gebreide versie… All Stars zijn wel te krijgen, maar dan niet met een leuk roze printje en zo hetzelfde voor gekleurde sneakers van bijvoorbeeld Nike, NOPE geen luipaardprintje voor Ilja 😦 Daarom ga ik vaak naar speciaalzaken, gewoon omdat ik ook een mooi paar laarzen/pumps/ballerina’s wil!

Er zijn een aantal fijne speciaalzaken, ik zal ze hieronder even opsommen. Helaas voor mij is er zèlfs bij de speciaalzaken weinig keus, in maat 46 slechts een simpel rekje met hoogstens 20 paar schoenen (en daar moet natuurlijk ook met nèt wat tussen zitten naar je smaak) Vooral maat 43/44 is volop aanwezig bij de speciaalzaken, bijna alles is te krijgen tot maat 44! De meeste gaan ook nog tot 45, met een beetje geluk pas ik die ^^ (maar meestal niet haha) – reken wel op prijzen v.a. €100 – €250 want poeh grote schoenen zijn duur!

  • Calandschoen – t/m maat 46 || Calandschoen zit in Rotterdam en sinds kort ook in Amsterdam, ook hebben ze een webshop. Hier koop ik bijna altijd mijn ‘goede’ schoenen, dus mijn mooie lederen laarzen e.d.
  • Passo – t/m maat 46 || Passo zit in Alkmaar en heeft ook een mooie collectie, niet héél veel keus weer in maat 46, maar daaronder zeer zeker wel! Heeft ook een online shop.
  • BigShoe – t/m maat 46 || BigShoe zit in Amsterdam, hier ben ik zelf nog niet binnen geweest (de winkel is niet elke dag open en ik stond voor een dichte deur) Heeft helaas geen online catalogus.
  • Stravers Shoes – t/m maat 46 || Stravers zit ook in Amsterdam en heeft een redelijk aanbod tot maat 46 en heeft ook een webshop.

Meer tips:

  • SuChi heeft héle leuke slippers en sandalen t/m maat 45. Ik heb er al eens besteld en helaas pas ik ze allemaal nèt niet, ik heb iets te hoge voeten.
  • Als je graag op hoge hakken loopt kun je ook zoeken naar winkels die schoenen voor travestieten verkopen, hier zijn er ook aardig wat van. Niet alle schoenen zijn van rood lak leer 😉 Er zitten ook hele elegante sandaaltjes bij, maar allemaal met een flinke hak. De maten lopen zelfs soms tot 48!
  • Kijk eens op Marktplaats onder damesschoenen, typ je schoenmaat in en je komt toch best nog wel wat tegen. Vaak staan er wel zo’n 5 paar schoenen op in mijn maat, maar via internet blijf toch altijd lastig (gokken of je het past)
  • Soms gaan de wat duurdere schoenenwinkels ook t/m maat 44-45, al is het soms maar 1 of 2 paar… Zo kocht ik laatst bij Van Rutten een paar zwarte lederen laarzen voor €49,95. Er stond maar 1 paar in maat 45 en die paste toevallig, ze waren afgeprijsd van €229 !!
  • Versier’ je schoenen! Met een leuk bontrandje (die zie je nu veel bij winkels als Scapino, Van Haren, Dolcis, Sacha e.d.) of met bijvoorbeeld een paar beenwarmers óver je strakke laars heen ^^

Nu heb ik verder niets te klagen, want ik heb in de afgelopen jaren aardig wat schoenen verzameld ^^ Ik mag ’t zomer- en ’t winter seizoen een mooi (duur) paar schoenen van mezelf kopen en dat lukt toch meestal wel bij Calandschoen… Een voordeel is dat ik redelijk uniek ben met mijn schoenen, je vindt ze niet bij elke Van Haren of Dolcis 😉 Ook blijven ze over het algemeen lang mooi omdat ze van stevige kwaliteit zijn!

En met een paar toffe beenwarmers of een geinig bontje heb je zo TADA!! opeens een ander paar schoenen/laarzen. Ik hoop dat jullie dit een leuk artikel vonden, ook als je zelf geen kano-voeten hebt 😉

Mocht je nog een leuke tip hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag! Sharing is caring…

0 gedachten over “Persoonlijk || Grote voeten …

  1. Wat een goed artikel. En wat lijkt me dat lastig, niet rot bedoelt hoor. Ikzelf ben gezegend met mijn maatje 38(ja mijn voeten he)
    Maar mijn man, die heeft ook altijd problemen met zijn maat 46-47. Ook de herenschoenen stoppen bij 45. Ik ga eens bij die winkels in jou lijstje kijken.

    Like

  2. Das inderdaad een grote maat! Ikzelf heb 36, minivoetjes! 😉

    Het was me in je filmpjes en op de foto’s trouwens nog nooit opgevallen dat je zo groot bent! Voordeel: mensen raken jou nooit kwijt in n mensen massa èn je kunt altijd bij de bovenste plank! 😉

    Like

  3. Als ik mij goed herinner heeft de eigenaresse van Big Shoe ook schoenmaat 45/46, haar reden ook om een eigen zaak te beginnen. Volgens mij is de inkoop relatief gelijk aan Calland/Passo/Van Wonderen op enkele uitzonderingen na. Heb wel gemerkt dat hetzelfde paar schoenen bij Big Shoe duurder wordt verkocht dan elders. Mocht je meer naar de 45 neigen, de winkel Marie Antoinette bij de Haagsche Bluf verkoopt schoenen in buitengewone maten (32 tot 46, wederom vanwege een eigenaresse met een afwijkend maatje). Ik vrees dat het Italiaanse makelij tegen je zal werken, maar je kan het proberen. Succes!

    Like

  4. Het is verfrissend om dit te horen aankaarten. Ik ben man en heb bovendien zelfs helemaal geen grote voeten (41 1/2) , maar ik vind wel dat het een schande is dat schoenfabrikanten gewoon om reden van commercieel gemak, (vrijwel) niets maken voor de kleinste en voor de grootste maten.
    Ik ben voorstander van een wetgeving. Heel eenvoudig : een importeur of fabrikant zou om te MOGEN verkopen een staats-licentie moeten aanvragen. Die licentie zou omvatten, dat de fabrikant voor al zijn in productie genomen modellen, de nodige hoeveelheden MOET produceren, in ALLE voorkomende maten, op straffe van verlies van de licentie. De verdeling ( percentages) voor alle maten, zou een overheidsagentschap jaarlijks meedelen aan de sector. Dit kan, op basis van de statistieken.
    Alle problemen zouden op slag opgelost zijn !!
    🙂
    Groetjes

    Like

  5. Ik ken je probleem, zelf ben ik 1,83 en heb maat 43/44. -_-
    Wel heb ik een tip voor je. Bij Schuurmanschoenen heb je erg leuke grotematen schoenen voor niet veel geld. Ik koop er vaak schoenen en je hebt er ook gewoon leuke roze slippers. Nike en allstar gaan sinds kort al tot maat 45/46 voor vrouwen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!

    Like

  6. Hey, maat 45-46 is inderdaad groot voor een dame. Heb zelf maat 44. Vind het wel lastig dat mijn voeten best wel een pak groter zijn dan mijn vriend. Hij heeft maat 41 en bovendien nog een erg smalle voet voor een man. Wat is jullie ervaring hier mee? Zijn voet is echt wel klein ten opzichte van de mijne.

    Like

Geef een reactie

