Test & Review

Parfum || Sex and the City ‘By Night’

Ik ga écht nooit zonder een vleugje parfum of eau de toilette de deur uit, zelfs niet als ik in mijn comfo-outfit in het weekend even een boodschap moet doen… Ik ruik gewoon graag lekker! De geur die ik de afgelopen week vrolijk in het rond heb gespoten is de nieuwe geur van Sex and the City, of beter gezegd, de eerste geur! Hierboven zie je namelijk SATC ‘By Night‘, één van de twee mooie flesjes.

Steeds meer bekende mensen brengen een parfum op de markt… Beyonce, Christina Aguilera, Katy Perry, Avril Lavinge en ook Madonna komt met een eigen geur. Het verbaast mij eigenlijk dat SATC nu pas met een eigen geurlijn komt! Ik vind het erg leuk al die variërende, betaalbare luchtjes en dat gewoon bij de drogist ^^

* op de foto’s zie je trouwens de 60 ml flacon

Hierboven zie je het zwarte glazen flesje ‘By night’, deze is bedoeld om ’s avonds te dragen. Ook is er nog een goudkleurige flacon genaamd ‘By day’, dit is een geur voor overdag.

Nu vind ik ‘By night’ ook prima geschikt om overdag te dragen, de afgelopen week heb ik niets anders gedaan. Als ik door het lijstje met geurnoten ga snap ik ook meteen waarom dit parfum bij mij in de smaak valt, ik ben namelijk dol op geuren die vanille/musk/patchouli bevatten.

  • Topnoten: sprankelende bergamot, peerbloesem, neroli en zachte fresiablaadjes.
  • Hartnoten: een weelderig boeket van nachtjasmijn, pioenroos, vanille en fruitige granaatappel.
  • Basisnoten: een warme combinatie van sandelhout, amberkristallen, tonkabonen, muskus en patchouli.

De verpakking is niet héél bijzonder, maar wel elegant. Het glazen flesje heeft een fijne vorm om vast te houden en het zwarte ‘gradient’ effect vind ik mooi. De dop lijkt op een diamant, dat vind ik dan weer een erg leuk detail.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de andere variant ‘By day’. (geurnoten: taliaanse mandarijn, bloedsinaasappel, rode en roze bessen , passievrucht,  jasmijn, gardeniablaadjes, oranjebloesem,  muskus, sandelhout, karamel en amber)

Het parfum blijft niet héél lang zitten, ik zou eerder denken dat het een Eau de Toilette is. Gelukkig is het geen duur parfum, dus dan kun je met een gerust hart nog een keer bij sprayen in de loop van de dag 😉 (ik heb hem al in mijn mini parfumverstuiver van Ici Paris zitten) 

Beide parfums worden exclusief bij Etos verkocht, het gaat hier dus niet om de SATC parfum van de Action…

  • Eau de Parfum 30 ml €12,50
  • Eau de Parfum 60 ml €17,50
  • Eau de Parfum 100 ml €25,00

Van welke geurnoten word jij helemaal happy?

0 gedachten over “Parfum || Sex and the City ‘By Night’

  1. er staat ‘Beide parfums worden exclusief bij Etos verkocht, het gaat hier dus niet om de SATC parfum van de Action…’ maar je bedoeld waarschijnlijk SITC ,, die van de action heet sex IN the city. ipv sex AND the city!
    (A) (A) (A) (A)

    Like

  2. Jammer dat het meer op een eau de toilette lijkt, hij klinkt heerlijk maar eau de toilettes verdwijnen zo snel bij mij… En bij mijn Etos zijn er geen testers, boeh 😦

    Like

Geef een reactie

