Test & Review

Review || Bourjois Flower Perfection foundation

Bourjois heeft weer een nieuwe foundation op de markt gebracht, namelijk de Flower perfection ‘Youth Extension Foundation’. Ik heb deze foundation nu al een aantal dagen achter elkaar gebruikt en ga jullie vertellen wat ik ervan vind. Gelukkig zit de kleur van mijn lichte huidje ertussen en laat ik gezellig een full-face zien met deze nieuwe foundation.

De verpakking heeft voor mij zowel een aantal +punten als -punten. Het glazen flesje vind ik erg mooi, even als de roze glanzende lettertjes en het handige pompje. Het vastgeplakte witte sponsje heeft voor mij geen toevoegende waarde, hij brengt niet prettig aan. Ik gebruik liever mijn vingers of een bufferkwast. Ook zit deze vastgeplakt aan de dop en is hij daardoor lastig te reinigen. De hoge plastic dop ‘floept’ gemakkelijk van de foundation af.

  • #52 Vanilla
  • #53 Light beige
  • #54 Beige
  • #55 Dark beige
  • #56 Light Bronze
  • #57 Bronze
Dat zijn de kleuren van links naar rechts, van licht naar donker. Ook zag ik in het persbericht dat er nog één lichtere kleur beschikbaar is (#51 Light vanilla) voor de sneeuwwitjes onder ons en één donkerdere kleur (#58 Dark Bronze) voor de pretty chocolate babes!
Zonder foundation – sorry voor de half gare foto (herfstweer + herfsthumeur)
Met een laagje #52 vanilla foundation (en een beetje blush)
.
De foundation dekt met 1 pompje al aardig goed en dat heb ik helaas wel nodig. Ik heb op het moment ook erg last van rode plekjes, puistjes en velletjes… Hij bedekt alles netjes, maar de hobbeltjes en bobbeltjes blijf je natuurlijk altijd wel iets zien. Een groot voordeel is dus, dat hij zuinig in gebruik is!
.
De foundation zou 16 uur moeten blijven zitten, dat is bij mij helaas niet het geval. Ik heb toch wel last van een iets vettige huid, dus halverwege de dag (na zo’n 6 uur) heb ik wel een touch-up nodig. De foundation bevat SPF15 en dat is in de herfst/winter ook erg belangrijk, ook al kun je niet in je bikini buiten liggen, de zon geeft toch haar nodige straling af…
.
De Bourjois Flower Perfection foundation kost €14,90 en is o.a te koop bij Etos, Douglas, Ici Paris & de Sephora.
.
0 gedachten over “Review || Bourjois Flower Perfection foundation

  1. Doe mij maar Dior hahaha! :$

    Maar ziet er goed uit.. ben alleen momenteel lijkbleek dus alles is te donker. :<

    Als de lichtste kleur voor jou goed is, dan betekent dat vaak te donker voor Madelon. 😦

    Like

Geef een reactie

