Gastartikelen·Overige onderwerpen

Marjoleins gastblog: Hoera voor herfst!

 Inmiddels is het al ruim een maand officieel herfst en dit hebben we natuurlijk al mogen voelen (hallo regen, hallo wind, doei mooi kapsel). Voordat we het goed en wel doorhebben staat de goedlachse meneer met zijn witte baard en rode mijter alweer in het land en nog erger, is het ineens 2012 en kunnen we weer bedenken of we dit afgelopen jaar eigenlijk nog wat nuttigs met ons leven hebben gedaan. Maar zover is het nog niet, vandaag ga ik jullie inspireren met mooie foto’s en leuke tips om de herfst goed en wel door te komen!

 Ik vind zelf de koude maanden van het jaar niet eens zo erg. Waarom? Stiekem wil ik me het liefst altijd inpakken als een eskimo of een winterslaap houden, gewoon omdat het zó lekker is als je met dit koude weer op een warme plek bent. Al is dit dan wel weer wat vervelender als ’s ochtends de wekker gaat en je je warme nestje moet verlaten, maar toch ;). En wat dacht je van lekker opgekruld op de bank zitten met een kopje warme thee, koffie of chocomelk, met teveel slagroom en het liefst nog met een warm dekentje? Heer-lijk!

 De donkere dagen zijn ook ideaal voor wat quality time met je familie of vrienden, want ’s avonds is het toch veel te koud en donker om nog buiten te zijn. Voorheen vond ik dit niet zo leuk, net als bijvoorbeeld de feestdagen waarbij je verplicht aardig en leuk moet zijn voor je hele familie. Maar ik ben het toch wel meer gaan waarderen, het zijn toch belangrijke mensen in je leven en je moet er lekker van genieten!

 Een wijze les heb ik wel weer op de koude en natte manier geleerd dit jaar: koop goede schoenen. Want als je dus met je half kapotte nep All Stars over straat huppelt na een herfstbui, is de kans dat je sokken nat worden ongeveer 99,99%, plus nog eens dat het koud is en je tenen er daarna als extra verrassing af vriezen. Goede schoenen is echt de investering waard! Veel mensen kiezen voor Uggs, maar ik ben eigenlijk meer fan van schoenen zoals HUBs of lekkere, stevige en warme laarzen van (nep) leer. Doe je lang mee, ze houden je voeten droog en warm en ze zijn lekker comfy!

 Handige dingen om in je tas te mikken bij het herfstige weer zijn sowieso zo’n opvouwbare paraplu (niet sterk dus wellicht niet gebruiken bij windkracht 2 en hoger.. ;)), een borstel, haarserum, een spiegeltje en voor echte noodgevallen dingen als haarelastiekjes en schuifjes. Houd je make-up simpel als je nog op de fiets moet, kies voor waterproof producten (mascara, eyeliner) en kies er desnoods voor om 5 minuutjes eerder van huis te gaan en op school of je werk pas wat foundation en/of poeder op te doen. Je hoeft namelijk niet perse heel veel make-up op te doen om er gewoon prima uit te zien, focus je meer op de basics en het frisjes houden van je look!

 En zoals ik al eerder zei, geniet. Ga het bos in met een camera en maak mooie foto’s, speel met bladeren als een klein kind, regel een hond en geniet met hem van het hondenweer, duik de schuur in om regenlaarzen te zoeken en trommel een vriendin op om je toch door de regenbuien heen te slaan en daarna te genieten van iets lekker warms. Verzamel bladeren en kastanjes en maak je moeder blij met een herfstige schaal voor op tafel. Of geniet gewoon schaamteloos van je warme bedje, het feit dat je net voordat de regenbui begon binnenstapte, je die ene sjaal toch echt moest kopen vanwege het weer of dat je voorlopig even niet in bikini hoeft te verschijnen. Hoera voor herfst!

Dit artikel is gemaakt door Marjolein, eigenaresse van Supketchup en gastblogger van Beautypolish.

0 gedachten over “Marjoleins gastblog: Hoera voor herfst!

  1. Wat mooi geschreven Marjolein! Ik vind de herfst ook een prachtig seizoen, maar dan zonder de wind en de regen. De sfeer die de herfst met zich meebrengt en het uitzicht op de mooie kleuren buiten vind ik wel erg fijn.

    Like

  2. Ik vind de herfst ook wel leuk, maar niet overdreven wow! Je kunt inderdaad leuke foto’s maken in de herfst, maar in de zomer/winter kan dit ook vind ik. En jammer van het koude weer natuurlijk 🙂

    Like

  3. prachtige foto’s weer, Marjolein! Ilja boft maar met jou als gastblogger.
    in de winter wil ik heel graag een kuil in de grond, berenvel erin, ik er bovenop en een berenvel over me heen. Maak me maar wakker als het lente is. lijkt me heeeeerlijk!

    Like

Geef een reactie

