Test & Review

Review: 4x Mineral Evolution oogschaduw + Ooglook

Vorige week schreef ik een artikel waarin ik het nieuwe merk Mineral Evolution liet zien, deze kun je hier lezen. Vandaag ga ik uitgebreid de 4 doosjes oogschaduw laten zien en dit gaat gepaard met véél foto’s! Natuurlijk heb ik ze een aantal keren gebruikt en ga ik vertellen wat ik ervan vind, kijk snel verder voor de swatches en voor mijn mening.

“Onze minerale oogschaduw collectie biedt voor elk wat wils. Vijftien matte en glanzende kleuren kunnen individueel of gecombineerd worden om de juiste look te creëren. De geperste poeder oogschaduw kan droog of nat worden opgebracht.”

Dit staat op de website van ME (Mineral Evolution). Je kunt ze inderdaad ook prima nat aanbrengen (met bijvoorbeeld een beetje Fix+ van MAC of eventueel lenzenvloeistof) Je kunt dan makkelijk een lijntje onder je wimperrand of een mooie eyeliner maken. Ik vind dit altijd wel een leuk trucje om bijpassende eyeliner te creëren!

Normaal kosten deze mooie doosjes €24,95 (!!) en nu zijn ze ter introductie €17,95 per stuk. Dit is natuurlijk flink aan de prijs, dus ik ben zeer kritisch gaan kijken of ze het waard zijn…

De doosjes zelf vind ik erg chique, mooi strak en zilver. Ze zijn gemakkelijk te openen en in elk doosje zit een fijn spiegeltje. Op de achterkant staan wel alleen de nummers vermeldt en niet de namen, dit vind ik wel jammer want nu weet ik niet precies welke kleur in het doosje zit. Ik vind namen altijd makkelijker te onthouden dan een nummer.

Een nadeel van de glanzende, zilverkleurige doosjes: Vingerafdrukken!

Eye Shadow 13 – Peacock

Eye Shadow 18 – Rainbow Shimmer

Eye Shadow 26 – Twilight Purple

Eye Shadow 01 – Bronze

Hierboven zie je de kleuren die ik heb ontvangen en ze lijken precies op de productafbeeldingen van de website, dit wil namelijk nog wel eens verschillen. Ik vind het namelijk erg vervelend als je iets online besteld en je krijgt iets heel anders dan je verwacht! De producten hebben dus wel een naam, maar deze kun je eigenlijk alleen online vinden en niet op de verpakking zelf.

Bronze / Twightlight Purple / Peacock / Rainbow Shimmer

Hierboven zie je de droge swatches van de oogschaduw, ik ben helemaal weg van Peacock en Rainbow Shimmer. De laatste lijkt in z’n doosje namelijk vrij saai en grijs, maar eenmaal aangebracht zit er een hele mooie glans over! Hij past zich een beetje aan aan de kleur waar je hem bij draagt…

Natuurlijk heb ik ook de kleurtjes nog op mijn oogleden geprobeerd, hierboven heb ik een simpele look gemaakt met de kleuren Peacock & Rainbow Shimmer. Ze zijn heel fijn in gebruik en geven flink pigment af, hierboven heb ik geen oogschaduwbasis gebruikt (maar dit is natuurlijk wel een must als je wil dat je oogschaduw heel de dag netjes blijft zitten)

Conclusie

Ik moet zeggen dat ik erg enthousiast ben over deze doosjes met minerale oogschaduw! Ze zijn goed gepigmenteerd, brengen fijn aan en blijven zelfs zonder oogschaduwbasis al goed op zijn plek. De kleuren op de plaatjes komen prima overeen met de echte kleuren en de verpakking vind ik heel chique. De oogschaduw is zowel nat als droog mooi te gebruiken en hebben een mooie glans.

Maar… de prijs ligt wel erg hoog, €24,95 (nu €17,95) vind ik héél veel voor 1 kleurtje. Voor €15,- heb je bij wijze van spreken een MAC oogschaduw en €25,- gaat toch wel een beetje de Chanel en Dior kant op. (Nu moet ik zeggen dat ik deze oogschaduw vele malen prettiger en gepigmenteerder vind dan de doosjes die ik van Dior heb) Voor dames met gevoelige ogen is dit wellicht een toppertje, de make-up is namelijk zonder talk, conserveermiddelen en chemische kleurstoffen.

Verder is het (volgens mij) alleen nog maar online te krijgen, dus lekker je arm vol smeren en swatchen is er niet bij. Je kunt wel op alle mogelijke wijzen betalen (Ideal, PayPal, overschrijving, creditcard) en de verzendkosten bedragen €3,95 of €5,50.

Welke kleur is jouw favoriet?
Wat geef jij màximaal uit aan een oogschaduw mono?

 

0 gedachten over “Review: 4x Mineral Evolution oogschaduw + Ooglook

  1. Aan oogschaduw zou ik max 5 euro uitgeven.. maar mocht het iets heel bijzonders zijn, dan zou ik wel meer uitgeven. Ik vind deze kleurtjes trouwens echt mooi:-)

    Like

  2. De prijzen van de mono’s liggen inderdaad vrij hoog, maar de pigmentatie is geweldig! Ik heb zelf ook de kleur peacock en een zwarte mono van mineral evolution, en ik ben echt een fan. Maar ik zelf koop dan eerder een mac oogschaduw dan deze..

    Like

  3. Wow wat vind ik de eerste foto mooi zeg! De kleuren van de oogschaduws en jouw oog matchen zo goed!
    Ik zou maximaal 10 euro uitgeven voor een mono denk ik.. maar dan moet het wel een super speciaal kleurtje zijn.

    Like

  4. ik ben helemaal verliefd op dit nieuwe merk. het is inderdaad wat aan de prijzige kant maar gelukkig zijn er altijd verjaardags-, sinterklaas- en kerstverlanglijstjes waar deze producten met grote letters op kunnen staan! 🙂

    Like

  5. Wauw, wat een supermooie foto’s, die eerste sprong echt in het oog!
    Mooie look ook, maar inderdaad wel erg dure oogschaduw. Voor een mono geef ik niet meer uit dan 5 euro, en als ik echt echt echt een mooie zie, dan misschien nog ietsje meer, maar boven de 10 no way!

    Like

Geef een reactie

