Test & Review

Review – Kwasten van webshop Cherize

Kwasten, brushes, penselen of borstels… ik gebruik ze iedere dag! Kwasten zijn hele fijne beautytools om je make-up netjes mee aan te brengen en ze zijn er in alle soorten, maten en prijzen. Vandaag review ik 6 budgetkwasten van webshopcherize.nl en er zit zeker een favorietje tussen!

Er zijn 12 verschillende kwasten beschikbaar van dezelfde serie, waarvan ik er zelf 6 van heb om te laten zien. De prijzen variëren van €2,49 tot €3,49 wat deze kwasten dus goed betaalbaar maken.

Hieronder zie je 3 kwasten voor het gezicht en 3 kwasten voor de oogmake-up:

  • C-01 Foundation Brush
  • C-02 Powder Brush
  • C-04 Bronzer Brush
  • C-06 Angled Liner/Brow Brush
  • C-07 Blending Brush
  • C-08 Basic Eyeshaduw Brush
bronzer / foundation / poeder
oogschaduw / eyeliner-wenkbrauw / blending

Mijn mening

Hieronder lees je mijn mening over alle kwasten, ik bespreek ze individueel.

C-02 Powder Brush (€3,49) 

Ik begin maar gelijk met mijn favoriet, de poederkwast! Ik moet er wel even bij zeggen dat deze kwast gewoon netjes wit is als je hem nèt binnenkrijgt, maar de eerste foto’s waren niet gelukt! Dit zijn dus foto’s van de kwasten terwijl ik ze al lekker in de poeder, blush, bronzer en oogschaduw heb gedipt…

Het is een redelijk grote kwast met fijne zachte haren. Ik gebruik hem alleen niet voor mijn poeder, maar voor mijn poederblush en bronzer. Voor mijn poeder gebruik ik namelijk het liefste een (mega) grote kabukibrush, maar voor blush/bronzer vind ik deze kwast geweldig! In het begin komen er wel wat haren los, maar na een wasbeurt heb je hier geen last meer van.

C-04 Bronzer Brush (€3,49)

Met deze kwast heb ik nog wat moeite… Het is een hele fijne kwast om mijn MAC bronzerstick mee te blenden, maar voor mijn poederbronzer vind ik hem wat te compact. Je kunt er goed mee shapen, maar het vervagen doe ik liever met een fluffy kwast. Deze kwast heeft wel redelijk last van haaruitval in het begin, maar als je er een paar keer flink mee over je hand/arm wrijft is het ergste wel verholpen.

C-01 Foundation Brush (€3,99)

Dit is een stevige foundation kwast van synthetische haren om je foundation mee aan te brengen. Natuurlijk ben ik weer eigenwijs en gebruik ik de kwast weer voor een ander doel! Ik vind dit soort kwasten ideaal om een gezichtsmasker mee aan te brengen hihi… Natuurlijk kun je er prima je foundation mee aanbrengen, maar ik gebruik zelf het liefst een platte en compacte bufferkwast (dit duurt mij te lang!)

C-08 Basic Eyeshaduw Brush (€2,99)

Het is een heerlijk zacht, maar vooral klein oogschaduwkwastje. Ik vind hem ideaal om oogschaduw aan te brengen in mijn binnenste ooghoek, maar voor het gehele ooglid vind ik hem wat te klein. Het is echt een handig kwastje voor precisiewerk, maar voor het hele ooglid heb ik toch liever een groter kwastje (zoals bijvoorbeeld die van de Hema, die zijn prima!)

C-06 Angled Liner/Brow Brush (€2,99)

Dit is een smal schuin afgesneden kwastje die je voor verschillende doeleinden kan gebruiken. Ik vind hem erg fijn mijn wenkbrauwpoeder mee aan te brengen, maar hij is ook prima voor een gelliner of fluidliner! Hij is lekker stevig dus je kunt er precies mee werken. Verder heb ik weinig op of aanmerkingen over dit kwastje, prima in orde.

C-07 Blending Brush (€2,99)

Dit zou een blending kwast moeten zijn, maar daar vind ik hem zelf niet geschikt voor. Hij is erg fluffy, vrij zacht en ook erg klein… Ik gebruik hem echter wel graag om een donkere kleur mee aan te brengen in mijn crease, hij werkt heel precies omdat hij zo smal is! De haartjes zijn verder super zacht en vallen ook niet uit.

Conclusie

Wat mij opvalt is dat ik bijna alle kwasten voor een ander doeleinde gebruik dan waarvoor ze bedoeld zijn! Nu ben ik natuurlijk ook een beetje eigenwijs… Ik vind vooral de poederkwast erg fijn als blusher/bronzer kwast en het schuine eyeliner/wenkbrauwkwastje gebruik ik graag! Het minst enthousiast ben ik over de kleine blendingbrush en het uitvallen van de haartjes van de stevige bronzerkwast. De prijzen zijn goed te doen en de verzendkosten variëren van €0,46 tot maximaal €3,95.

Wil je graag budgetvriendelijke gezichtskwasten die fijn in gebruik zijn, dan vind ik dit wel een aanrader. Fijne budget oogschaduwkwastjes en blendingkwasten vind je ook heel voordelig bij de Hema, die vind ik zelf wat prettiger.

Hier vind je trouwens de webshop: www.webshopcherize.nl

Hoeveel verschillende make-up kwasten gebruik jij dagelijks?

0 gedachten over “Review – Kwasten van webshop Cherize

  1. Deze kwasten zien er erg mooi uit en de prijs is indd erg budget. Ik heb zelf een set van ELF en ondanks dat veel mensen deze kwasten niet fijn vinden, ben ik er erg over te spreken. Ik gebruik zo’n vijf verschillende kwasten per dag.

    Like

  2. Ik gebruik kwasten ook vaak ergens anders voor dan waar ze voor bedoelt zijn. Opzich hoeft dat niet erg te zijn (mijn lippenseel uit de Zoeva Bamboe-set gebruik ik voor oogschaduw onder mijn ogen, haha). Ziet er opzich goed uit, maar ik vind wel dat ze er ook vrij budget uitzien. Vooral de bronzerkwast.

    Like

  3. Ik gebruik zelf 4 tot 6 kwasten per dag, en heb verschillende merken liggen, maar merk toch echt verschillen.
    Heb een Hema kwast, yves rocher meerdere en een paar van Clinique. Ik vind zelf de Yves Rocher kwasten, vooral de poederkwast!, het fijnst.

    Like

Geef een reactie

