Nailpolish & Nailart

How-to: Meloen nagels

Ik heb voor vandaag weer eens een leuke nailart how-to gemaakt. Een poosje terug zag je stiekem al een foto van mijn meloen nagels in het artikel over de Cha Cha tint van Benefit, het merendeel van jullie plaatste een berichtje over mijn nagels haha! Vandaag dan eindelijk het foto stappenplan…

Ook de meloen nailart heb ik gezien op deze blog, hier had ik een poos terug ook de appel nailart vandaan. Ze maakt zulke leuke dingen en ik probeer er voor jullie weer een how-to van te maken.

Wat heb je nodig?

  • Een zachtroze nagellak – ik gebruik Italian Love Affair van O.P.I
  • Een zacht mintgroene nagellak – Ik gebruik Miss Minty van GOSH
  • Een witte nagellak – Ik gebruik White Peony van Nubar
  • Een zwarte nagellak – ik gebruik de zwarte stempellak van Konad
  • Een topcoat – ik gebruik Seche Vite sneldrogende topcoat
  • Glittertjes – ik gebruik groene oogmake-up glittertjes van Make-up Studio in de kleur Apple, maar je kunt natuurlijk ook gewoon knutselglitters gebruiken (je doet het immers niet op je ogen)
  • Een dun kwastje – ik gebruik een kwastje van BornPretty

Begin met een kale nagel, je kunt eventueel nog een basecoat aanbrengen.

Breng een laagje (of 2) aan van de roze nagellak.

Met de mintgroene nagellak lak je ongeveer 1/3 van je nagel. Dit hoeft niet héél strak, we gaan er zo nog een wit lijntje overheen zetten.

Met het dunne kwastje trek je een dun streepje met de witte nagellak. Zoals je ziet kan ik dit ook niet heel netjes hihi…

Met de zwarte nagellak en het dunne kwastje ga je vervolgens de pitjes van de meloen tekenen, het is handig om met het dikke gedeelte van het pitje te beginnen.

Omdat de mintgroene nagellak nog niet helemaal droog is, dus nog een beetje plakkerig, kun je de glitters gewoon op de nog plakkerige nagellak deppen. Ik heb dit gewoon met mijn vinger gedaan! Je moet niet te hard drukken natuurlijk, anders krijg je deuken in je nagellak.

Nog een laagje topcoat en de meloentjes zijn klaar! Als je de topcoat aanbrengt heb je wel kans dat de glitters over heel je nailart zitten, zoals bij mij gebeurd is. Je kunt misschien beter wachten tot het helemaal droog is en vervolgens even de losliggende glitters van je nagels afvegen, daarna kun je veilig een topcoat aanbrengen.

Het resultaat

Wat vind jij van deze meloentjes?
Heb jij nog leuke ideeën voor een nailart how-to?

0 gedachten over “How-to: Meloen nagels

Geef een reactie

