Test & Review·Verzorging & vertroetelen

Filmpje: Batiste Blush droogshampoo

Als ik mijn haar los draag zit ik de hele dag aan mijn haar te pielen, ik denk dat ik wel 100 keer per dag mijn hand door mijn haar haal… Daar wordt het natuurlijk sneller vettig van en dat is geen fraai gezicht! Als ik mijn haar heb gewassen zit het 1 dag mooi en de dag erna is het eigenlijk alweer wat vettig. Het is niet goed voor je haar om het รฉlke dag te wassen en eerlijk gezegd heb ik daar ook niet zoveel zin in.

Batiste droogshampoo is voor mij een ideale oplossing! Het houdt mijn haar ‘schoon’ tussen wasbeurten door, het zorgt ervoor dat het er niet zo vet uitziet. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het gebruikt in plaats van shampoo, maar geeft je haar even een kleine opfrisbeurt.

Hoe werkt het? Hoe ziet het eruit? Waar kun je het kopen? Ik laat het ‘live’ zien in het onderstaande filmpje ๐Ÿ˜‰

Batiste Blush Dry Shampoo is dus een droogshampoo. Het is de bedoeling dat je de bus goed schud en vervolgens het poeder van een afstandje (ongeveer 30cm) op je vette haar aanbrengt, vanaf de haaraanzet. Dit laat je eventjes intrekken, het poeder camoufleert als het ware de vettigheid door het te absorberen. Na een minuutje of 2 kam je je haar goed door en ziet je haar er weer netjes uit.

Het is natuurlijk niet te vergelijken met een echte wasbeurt, de droogshampoo maakt je haar immers niet schoon. Het zorgt er alleen voor dat tijdelijk de vettigheid uit je haar wordt opgenomen ๐Ÿ™‚

De Batiste droogshampoo is te koop bij Kruidvat en is verkrijgbaar in verschillende varianten/geuren. Ik kocht de kleine spuitbusjes voor โ‚ฌ0,99 per stuk (50 ml) en de grote voor โ‚ฌ3,79 (150 ml) in Rotterdam.

Heb jij wel eens een droogshampoo geprobeerd?

0 gedachten over “Filmpje: Batiste Blush droogshampoo

  1. Ik heb zelf altijd zo’n fles in huis, eerst altijd de original, tegenwoordig de blush versie. Ik vind het vooral veilig om zoiets in huis te hebben, haha. ๐Ÿ˜› Voor verslapen bijvoorbeeld inderdaad, je loopt gewoon niet meer het risico dat je om wat voor reden dan ook met vet haar de deur uit loopt, heel fijn!

    Like

  2. Ja!! ik gebruik het heel vaak! was mijn haar maar 3 keer per week en voor de overige dagen gebruik ik regelmatig een droogshampoo. Heb altijd wel een lok die een beetje vettig lijkt, en dit werkt super!

    Like

  3. Ik heb ook nog nooit droogschampoo gebruikt.
    Ik dacht eerlijk gezegd dat het net zoals een echte wasbeurt was met shampoo, maar dan voor mensen met dreadlocks zo.
    Maar nu ik je filmpje heb gezien, krijg ik wel zin om het ook eens uit te proberen. ๐Ÿ™‚

    Like

  4. Ik heb het nog nooit gebruikt, wil het wel een keer proberen. Ik kan soms ook niet van mijn haar afblijven en als er ook styling in zit wordt het ook veel vetter dan het was. En inderdaad elke dag wassen is niet goed en is dit een uitkomst.

    Like

  5. Ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik heb bijna nooit vet haar en als ik het wel heb dan was ik gewoon weer mijn haar. Het lijkt me wel een super handig product voor op vakantie als je bijv. echt aan het rondreizen bent en je hebt geen beschikking over een douche ๐Ÿ™‚

    Like

  6. Ik heb donker haar en kreeg van deze echt witte vlekken, hoe weinig ik ook gebruikte. Heb nu van Lee Stafford een droogshampoo voor bruin haar en die is echt geweldig, geen witte waas meer. Al gebruik ik het alsnog niet vaak want ik heb niet snel last van vet haar. Leuk filmpje!

    Like

  7. Gelukkig heb je dat ene stukje eruit geknipt hahahahha ik was al bang dat ik met me face erop zou staan:P Maar bij mij was dat kleine flesje binnen 1 keer op, me haar was echt anti-vet hihi.

    Like

  8. Leuk dat je dit eventjes gefilmd hebt. Ik heb hier ook zo’n mini van, maar voor mij werkt dit spul gewoon niet aangezien ik een dikke bos met krullen heb. Wanneer ik de borstel door mn haar heen haal is het zo pluizig en onhandelbaar dat ik dit spulletje liever laat voor wat het is. Kan me voorstellen dat dit voor mensen met stijl haar wel een uitkomst kan zijn.

    Like

    1. Wanneer je de spray op je vingers doet wrijf je het met je vingertoppen tussen je haren. Dus niet op het haar maarte ruil je vingers als kam. Dit die je ook wanneer het product is geabsorbeerd. Nu zal je haar niet pluizen en is je kruin een stuk minder vet….succes!!

      Like

  9. Ooooh ik houd hier zo van!! Ik ben nog geen fijnere droogshampoo tegen gekomen! Ik heb een paar fullsize bussen in de opslag, meegenomen uit Afrika (!). ‘T kwam waarschijnlijk uit UK. ๐Ÿ˜›

    Like

  10. de grote is duurder dan de kleintjes..? 150ml is 3x 50ml.. En 3x 0,99 is 2,97 ipv 3,79,! De grote fles is een euro duurder. Ik ga dit ook eens halen, altijd al Willen proberen.

    Like

  11. Handig filmpje!
    Ik wil zelf ook graag een keer droogshampoo proberen, maar ik zou niet weten wanneer ik het gebruik, ik douche namelijk elke dag, alleen voor op vakantie is het misschien soms wel handig.

    Like

  12. Ik zag laatst die reisverpakkingen in de Kruidvat inderdaad, maar ik had niet zoveel zin om het te kopen ๐Ÿ˜› Volgende keer ga ik het zeker halen. Ik heb niet echt snel vet haar, maar heel soms dan komt het wel eens voor dat het ineens vet is en als ik dan ’s avonds ofzo nog wat ga doen dan is dit wel handig denk ik! Goede review ๐Ÿ™‚

    Like

  13. Ik heb deze droogshampoo oook, maar dan in de geur “Diva”. Gekocht bij de Boots (UK) voor 1pond geloof ik. ๐Ÿ˜› Vind ‘m superfijn werken! Gebruikte hem eerst niet omdat ik het niet erg vond om elke dag mijn haren te wassen. Maar nu merk ik wel dat het erg handig is als je even geen tijd hebt om uitgebreid te douchen =)

    Like

Geef een reactie

