Overige onderwerpen

Foto tutorial: Sleek ‘Avoir la pêche’ ooglook

Precies een maand geleden zagen jullie al de swatches online van het Sleek Paraguaya palette. Het is een doosje vol met prachtige roze, oranje en koraal tinten… Maar hoe draag je dat? Ik moest er ook even aan wennen, maar ik moet zeggen dat ik deze look wel lekker zomers vind!

Ik ga in een foto tutorial laten zien hoe ik deze look gemaakt heb, je ziet dus stap-voor-stap foto’s met daarbij een korte uitleg 🙂

Rij 1: Parfait  – Blush – Cameo – Persian orange – Peach pink –  Sandstone
Rij 2:  Bellini –  Redstone – Persimmon – Tangelo – Bittersweet  – Stone

Hierboven zie je de kleuren die ik gebruik voor mijn look: 1 Bellini, 2 Blush, 3 Persion orange, 4 Stone en 5 Peach pink. Verder maak ik gebruik van de Urban Decay primer potion, een Catrice liquid eyeliner, een zwart oogpotlood en een mascara van Pupa.

De stap-voor-stap foto’s

Begin met een oogschaduwbasis of primer, hierdoor blijft je oogschaduw véle malen langer zitten en voorkom je dat het in de lijntjes van je ogen gaat zitten (creasen). Ik gebruik hiervoor de Urban Decay Primer Potion.

Breng een klein beetje aan op je ooglid en smeer dit goed uit, helemaal tot aan je wenkbrauwen.

Dan begin ik met de lichtste kleur #1 Bellini. Deze breng ik aan in mijn binnenste ooghoek tot aan de helft van mijn ooglid. Ook dep ik een beetje onder mijn wenkbrauw, zodat de felle kleur strakjes makkelijk te blenden is. Hiervoor gebruik ik een normale oogschaduwkwast.

Kleur #2 Blush breng ik aan op het bewegende ooglid. Hiervoor gebruik ik een normale oogschaduwkwast.

Kleur #5 Peach Pink breng ik aan in mijn crease, hiervoor gebruik ik een stevige pencilbrush. Daarna blend ik hem naar boven toe uit, ik vervaag dus de harde lijn met een blendingbrush.

Met een dun kwastje trek ik een lijntje met de kleur #4 Stone langs mijn wimpers, dit geeft straks een mooi effect als ik de vloeibare eyeliner aanbreng.

Met de liquid eyeliner van Catrice (uit de oude collectie, helaas niet meer te koop) trek ik een heel dun lijntje langs mijn wimpers. Ik laat hem ietsjes uitlopen en maak er een mini wing aan.

Dan breng ik nog een klein beetje kleur aan onder mijn onderste wimperrand, dit doe ik met de kleur #3 Persian Orange.

Tot slot nog een laagje mascara en een dun zwart lijntje op de waterlijn. Dan is de ooglook helemaal klaar!

Ik hoop dat jullie deze stap-voor-stap foto tutorial handig vonden! Vind je een filmpje handiger of vind je deze foto tutorial juist handig, laat het vooral weten in de comments! Dan kan ik er rekening mee houden 🙂

Wat vind jij van deze zomerlook?

0 gedachten over “Foto tutorial: Sleek ‘Avoir la pêche’ ooglook

Geef een reactie

