Overige onderwerpen·Winacties

Uitslag – De lipstick enquête

Iets meer dan een weekje terug zette ik een kleine ‘Lipstick enquête‘ online, met zeer positieve berichtjes als gevolg. Jullie hebben de enquête massaal ingevuld en ik vond het super leuk om de resultaten ervan te zien! Natuurlijk heb ik hier een verslagje van gemaakt, met de cijfertjes erbij.

Welke eigenschappen vind jij belangrijk aan een lipstick?

Goede pigmentatie vinden jullie toch wel het aller belangrijkste aan een lipstick, dit vind ik zelf ook een belangrijk punt! Verder vinden jullie het fijn als de lipstick ook nog een poosje blijft zitten op je lippen en dat het je lippen verzorgd.

Dat een lipstick volume geeft vinden jullie minder belangrijk, slechts 1,8% vindt dit belangrijk.

Bij ‘Ohter answers’ gaven jullie de volgende dingen aan:

  • Hij mag niet afgeven
  • De geur
  • De finish (crème, frost, glitter, matte)
  • Hij mag niet in de lijntjes gaan zitten
  • Hij moet niet te vet zijn

Wat is jouw favoriete merk?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze uitslag niet helemaal verwacht had, in ieder geval niet zo massaal 😉 Catrice is overduidelijk jullie favoriete merk, athans bij iets meer dan 41% … Ik vind de lipsticks zelf ook erg fijn, het is zeker mijn favoriete budget lipstickmerk. Mooie en luxe verpakking, veel kleurkeuze, makkelijk verkrijgbaar, de prijs is fijn en ze zijn heerlijk creamy!

Daarnaast vinden jullie de lipsticks van MAC en NYX erg fijn en ik kan me daar alleen maar bij aansluiten.

Natuurlijk was mijn lijstje niet helemaal compleet, er zijn nog véél meer fijne lipstickmerken! Bij ‘Other answers’ kwamen nog een aantal merken naar voren die bij jullie favoriet zijn: (deze kwamen een aantal keren voor)

  • Bourjois
  • Sephora
  • The Body Shop
  • Helena Rubenstein
  • YSL
  • Rituals
  • Rimmel
  • Estee Lauder

Wat geef jij maximaal uit aan een lipstick?

De meeste van jullie geven maximaal 5 á 10 euro uit aan een lipstick, wat ik zelf een gemiddelde prijs vind. Voor dat bedrag kun je een lipstick kopen van bijvoorbeeld GOSH, Rimmel of Maybelline.

Een ander groot deel vindt €5,- wel genoeg voor een lipstick… Catrice, Essence, NYX en heel veel huismerken kun je kopen voor een bedrag van maximaal 5 euro.

20% van jullie geeft aan 10 á 15 euro uit te geven aan een lipstick. Hier kun je dan weer de wat luxere drogisterij merken van kopen, zoals: L’oreal, Bourjois en Max Factor.

14% is bereidt wel wat meer te betalen voor een fijne lipstick, ze hebben 15 á 20 euro over voor een lipstick. Denk hierbij aan een lipstick van MAC, Pupa en Clarins.

Maar weinig dames geven meer dan 25 euro uit aan een lipstick. Dus de Chanel, Dior, YSL en Bobbi Brown lipsticks liggen iets te ver boven het gemiddelde budget.

Zelf heb ik gestemd op 15 á 20 euro. Ik wil namelijk nog wel eens een mooie Limited Edition lipstick van MAC kopen 😉 Verder vind ik de lipsticks van NYX á €2,50 en de lipsticks van Catrice á €3,99 ook prima hoor!

Welke kleur draag je het liefst?

Bijna de helft draagt het liefste roze lipstick! Ik hoor ook bij die 42% want ik ben dol op roze kleurtjes… Of het nu een zacht kleurtje is of een felle kleur, ik hou van roze!

Ook ben ik fan van peachy en koraal kleurtjes, maar daar zijn jullie blijkbaar niet zo’n fan van 😉

Andere antwoorden die voorbij kwamen waren:

  • My lips but better
  • Berry kleurtjes
  • ALLES!

Conclusie:

Ik vond het super leuk dat zoveel meiden/dames de enquête hebben ingevuld! De resultaten vond ik erg leuk om te bekijken en ik las in de comments dat jullie zo’n enquête een heel leuk idee vonden…

Ik zou het erg leuk vinden om bijvoorbeeld ook een nagellak-, oogschaduw-  of mascara enquête op te zetten, met natuurlijk een bijbehorende prijs 😉 ghehe! Vinden jullie dit een leuk idee?

Natuurlijk wil ik graag horen wat jullie van de uiteindelijke resultaten vinden! Had je dit verwacht, of had je juist een compleet andere uitkomst verwacht? Hoorde je bij het merendeel of was je misschien wel de enige?

Wat vind je van het uiteindelijke resultaat, verrassend?
Zie jij een nagellak-, oogschaduw-  of mascara enquête ook wel zitten?

p.s de winnares van de Pupa lipstick staat op de ‘winacties’ pagina.

0 gedachten over “Uitslag – De lipstick enquête

  1. Wat leuk om te lezen! Ik vond de enquete ook erg leuk, mag je vaker doen! En leuk om te lezen dat Catrice bijvoorbeeld zo populair is onder de invullers.

    Like

  2. Leuk om de resultaten te lezen! Was een fijne enquete! Ik moet precies die lipsticks van Catrice eens proberen 🙂 En ik zou zo’n enquetes over nagellak enzo ook wel fijn vinden! 🙂

    Like

  3. inderdaad leuk om de resultaten te lezen!!

    andere enquetes lijken me ook wel leuk!
    kost weinig tijd om in te vullen, en de antwoorden zijn grappig om te lezen..

    xoxo

    Like

  4. Eigenlijk heb ik nog geen lipsticks van Catrice. Ik betrap me erop dat ik dan vervolgens een duurdere lipstick koop die op dat moment in de aanbieding is. Kan gewoon nog geen goede kleur vinden ,haha!

    Like

Geef een reactie

