Overige onderwerpen·Personal stuff

Relaxen, zo doe je dat!

Werken, cursussen, school, examens, huiswerk…. Sjonge jonge wat hebben wij mensen het toch altijd druk! En dat meen ik echt, soms heb ik het idee dat we in een sneltrein zitten en geen tijd meer hebben voor leuke (onzinnige) dingen. Gespannen schouders, een knoop in je rug, pijn in je hoofd en een onrustig gevoel… BAH!

Vandaag ga ik een relaxed stukkie schrijven over, je raadt het al, relaxen ๐Ÿ˜‰

Gewoon even niets denken’, dat lukt mij dus niet ๐Ÿ˜‰ Er is dan een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: ‘ik mag nergens aan denken, ik mag nergens aan denken, ik mag nergens aan denken’ haha!

Tegenwoordig gaat het relaxen mij een stuk beter af en neem ik af en toe lekker even de tijd om te ontspannen ๐Ÿ™‚
Hieronder geef ik een aantal relaxย tips. (die voor mij werken)

Zorg voor een lekker ontspannend geurtje om je heen, zoals lavendel, mandarijn of zoete marjolein. Ik gebruik hiervoor een aromabrandertje en de roze ‘snoepjes’ die je hierboven ziet zijn waxmelts ๐Ÿ™‚ย Deze smelten door het kaarsje wat je eronder brandt en de heerlijke geur wordt verspreid door de kamer. Je kunt natuurlijk ook water in het bakje doen met ’n druppeltje geurolie (dit kun je onder anderen krijgen bij De Tuinen en The Body Shop).

Zet een ontspannend muziekje op…

Voorheen zette ik eigenlijk altijd direct de radio aan wanneer ik wakker werd of thuis kwam vanuit mijn werk, maar ik begon me steeds meer te ergeren aan het gelul en de reclame op de radio (serieus, waar is de muziek?) Dat geratel de hele tijd terwijl ik een artikel probeer te typen ๐Ÿ˜‰

Sinds twee weken zit nog steeds dezelfde cd in mijn cd-speler, namelijk een cd met vogelgeluiden! Als ik nu uit mijn werk kom, plof ik op mijn stoel en ‘trek ik een blik vogels open‘ … Het is net of ik in een hutje op de hei woon!

Ik heb ’s avonds wel eens moeite om in slaap te komen en van t.v. kijken blijf ik alleen maar langer wakker. De radio vind ik dan weer te druk, maar als het helemaal stil is kan ik ook niet slapen! Deze relax-natuur cd’s zijn voor mij echt een uitkomst ๐Ÿ™‚

Lekker hersenloos ergens in kneden werkt heerlijk ontspannend. Dit (knal)paarse kneeddeeg ruikt ook nog heerlijk naar lavendel, wat ik een heerlijke geur vind. Ik voel me weer even helemaal kind, lekker kleien hihi…

Het is de Mohdoh, kneedbare aromatherapie in ‘Unwind’.
De etherische oliรซn van Lavendel, Jeneverstruik, Geranium , Rozenhout in Mohdohโ„ข UNWIND helpen nervositeit, stress enย spanningen verlichten. De intens paarse kleur heeft een ontspannend effect op de geest.

Omdat je druk aan het kneden bent, ben je even helemaal nergens anders mee bezig… Geen werk, geen huiswerk, geen computer, telefoon, helemaal niets! De geur die vrijkomt is erg ontspannend en ik voel mijn spieren ook ontspannen terwijl ik met het spul ‘speel’.

Hier nog wat foto’s van de Mohdoh kneedbal, gewoon omdat het zulk leuk spul is ๐Ÿ˜‰

Andere dingen die ik graag doe om te ontspannen:

  • Een warm bad nemen, met een lekker geurende badolie en het liefst een muziekje aan (helaas heb ik geen bad, dus dat feest gaat niet op)
  • Lekker een dagje naar een saunapark (op badkledingdag hihi) om daar vervolgens van top tot teen te ontspannen!
  • Een dagje doelloos shoppen, dus gewoon lekker kijken zonder dat je een ‘verplicht’ lijstje bij je hebt… Lekker lunchen, terrasje pakken ๐Ÿ™‚
  • Een stapel tijdschriften lezen
  • Gewoon zomaar tutten, gewoon een leuke make-up look creรซren, zomaar!
  • Een beetje rondsnuffelen op Tumblr. en mooie fotootjes bekijken (wel met de laptop op bed natuurlijk, anders vind ik het niet ontspannend genoeg hihi)
  • Lekker in je pyjama een leuke serie kijken (Glee, Desperate Housewives, Ugly Betty, Friends e.d.)
  • Iets leuks bakken, dus niet omdat het moet… Denk aan: cupcakes, taartjes e.d.
  • Een lekkere kop thee nemen, natuurlijk wel uit mijn Blond Amsterdam beker (extra leuk!)

Info

Voor het geval jullie het interessant vinden, hier een lijstje met prijzen e.d. ๐Ÿ™‚

Het bovenstaande aromabrandertje komt bij de Xenos vandaan en kost โ‚ฌ1,29. Die geurblokjes kun je in heel veel webwinkels bestellen, ze heten ook wel Soy Wax Melts of Soy Scents. Ik kocht de mijne op Zeepfun en ik weet dat PureSoap ze ook verkoopt. (Een cupje van 20gr kost โ‚ฌ0,90 en daar heb je ongeveer 8 uur plezier van)

De relax en natuur cd’s die je op mijn foto’s ziet komen van deze webshop: www.oreade.com
Mijn favoriete vogeltjes cd: ย ‘Morning Birds‘ โ‚ฌ11,99
De ‘Music for Meditation’ en ‘Awakening in Magic Woods’ kosten โ‚ฌ18,99 per stuk.

De MohDoh kneedbare aromatherapie kost โ‚ฌ7,99 en is verkrijgbaar in 8 kleuren/geuren. Je kunt ze bestellen op I-Beauty ๐Ÿ™‚

Ik ben erg benieuwd wat jullie van dit artikel vinden, het is toch een beetje anders dan normaal ๐Ÿ˜‰
Ik wens jullie in ieder geval een relaxte woensdag toe!

Wat doe jij om te relaxen?

0 gedachten over “Relaxen, zo doe je dat!

  1. Die MohDoh klei lijkt me ook heel erg leuk om uit te proberen. Ga ik misschien toch ook een keer doen. Je andere tips komen mij bekend voor, dat zijn dus ook de dingen die ik doe om lekker te relaxen. Ik moet zeggen dat doelloos shoppen echt relaxt is, helaas lukt het niet altijd (lichamelijke klachten).

    En alleen taartjes bakken doe ik niet, ik kijk veel kookprogramma's en dat vind ik leuk, maar om het zelf te doen? Niet echt :P.
    My recent post Mijn nieuwe aanwinsten

    Like

  2. Hmm ik moet mijn brandertje ook maar weer eens gaan gebruiken, rustgevend muziekje erbij… mijn mohdoh is alleen wat stevig aan het worden dus is meer spiertraining dan ontspannen helaas. ๐Ÿ˜›

    Like

  3. Ik wil MohDoh klei!! Heerlijk ๐Ÿ™‚ Als ik wil ontspannen kies ik ervoor om de keuken in te gaan en uitgebreid cupcakes te gaan bakken en ze daarna lekker zelf schaamteloos op zitten eten.

    Like

  4. Dank je voor je artikel en tips! Die Mohdoh vind ik geweldig, wist niet van het bestaan.En ik ga ook vaak wat bakken, zomaar voor de ontspanning.

    Like

  5. Die Mohdoh kom ik een keer bij je proberen! Vraag me af hoelang zoiets geurt?
    Die waxmeltjes heb ik al!
    Heerlijk om ff op te zetten terwijl je met een mega kop thee boekjes aan het lezen bent. :p

    Like

  6. Erg leuk artikel! Ik vind het heerlijk om even met een goed boek te gaan zitten, maar dan moet ik echt wel eerst alle andere dingen af hebben. Ik kan mij niet ontspannen, als mijn kamer een troep is, dus dan ga ik eerst alles opruimen en dan is het pas tijd om te ontspannen!
    My recent post Orly – Green apple

    Like

  7. Goede tips, ik ga binnenkort mijn eind toetsweek in en ik sta op dit moment blijven zitten. Dat wordt dus stressen, eigenlijk stress ik hem nu al. Dit is wellicht handig dan.

    x

    Like

Geef een reactie

