Overige onderwerpen

Sweet Valentine ooglook – Foto tutorial

Morgen is het alweer zover, dan is het Valentijnsdag. De een vindt het commerciële onzin en de ander vindt het de meest romantische dag van het jaar… Hoe je het ook wendt of keert, het is natuurlijk een prima dag voor een lieve roze ooglook! 😉

Ik heb er weer een stap-voor-stap foto tutorial van gemaakt. Dus als je hem leuk vindt, kun je hem lekker namaken!

Kijk snel verder voor de producten die ik heb gebruikt en de foto stappen van deze ooglook

Wat heb ik gebruikt?

  • MAC bare study Paint Pot als oogschaduwbasis
  • Zachtroze en antraciet (kleurtje nr.2 en nr.11) uit een oogschaduwpalette van POP to play clutch
  • Make-Up studio 2-way gel
  • Make-Up studio Glimmer effects in Strawberrie
  • Make-Up studio Jewel effects in Silver
  • Wenkbrauw kitje van GOSH
  • Pupa oogpotloodje en mascara (review)
  • Wimperkruller van Douglass
  • Kwasten van Zoeva (kleine oogschaduwkwast, pencilbrush, fluffy blendingkwast, eyelinerkwastje)
  • Catrice Liquid Eyeliner in black

De stappen:

Breng een oogschaduwbasis aan

Breng een zachtroze kleur over het gehele bewegende ooglid aan

Met een kleine pencilbrush kun je gemakkelijk de grijsachtige kleur in je crease aanbrengen.

Nu pak ik een fluffy blendingkwast en blend ik de grijze kleur naar boven toe uit, om de harde lijnen de vervagen.

Voor een frisse en meer open blik breng ik wat lichtreflecterend zilver ‘Jewel effect’ poeder aan in mijn binnenste ooghoek.

Nu breng ik een flinke eyeliner aan die ik wat breder laat uitlopen aan het einde, dit vind ik zelf gewoon erg leuk 😉

Op de waterlijn breng ik een zwart oogpotloodje aan en onder mijn wimpers breng ik een klein beetje 2-way gel aan, want hier komen straks de losse roze glitters.

Met een klein kwastje breng ik nu de roze/gouden glitters aan van Make-up Studio. Deze blijven mooi plakken op de gel die erbij hoort (ik heb er nu 4 kleurtjes van, binnenkort komt er een artikeltje van online)

Nu nog een laagje mascara

Mijn tip is om eerst de onderste wimpers te voorzien van mascara, want als je eerst de bovenste wimpers doet en je moet daarna naar boven kijken… dan kunnen je wimpers je oogschaduw raken en dat is zonde!

En klaaaaaaaaaar is de ooglook!

Ik heb vandaag geen full face shot voor jullie, want ik had niet echt een fotogenieke dag haha! En ik wilde jullie niet bang maken 😉

Zelf doe ik trouwens niet zo veel aan Valentijnsdag… Joey en ik zijn in juni wel alweer 9 jaar! samen, maar hebben er nooit écht een feestdag van gemaakt ofzo. Ik vind eigenlijk dat je heel het jaar lief tegen elkaar moet zijn, maar stiekem vind ik het natuurlijk wel leuk als hij opeens met een grote bos rozen voor de deur zou staan!

Ik ben benieuwd wat jullie van deze ooglook vinden!
Ga jij nog wat speciaals doen voor Valentijnsdag?

0 gedachten over “Sweet Valentine ooglook – Foto tutorial

  1. Wauuuwwww wat een super mooie look heb je gemaakt. Ik vind deze kleuren echt prachtig bij je ogen staan. Ik vind ook dat je het hele jaar gewoon lief tegen elkaar moet zijn. Ik heb zelf ook echt niets met valentijnsdag!
    Ik heb je trouwens getagged! 😀
    My recent post Ive Been Tagged! -D

    Like

Geef een reactie

