Test & Review·Verzorging & vertroetelen

Review: Clear Skin maskertje – Dr. van der Hoog

Zo eens in de week neem ik een lekker maskertje, vandaag nam ik er eentje van Dr. van der Hoog. Ik testte voor jullie het ‘Clear Skin’ masker voor een vette/onzuivere huid. Dit is een masker van los poeder, dat je zelf nog aan moet maken met gekookt water.

Kijk snel verder voor foto’s, informatie en mijn mening van dit maskertje
 


De achterkant van het zakje.
Het is geen kant en klaar maskertje, dus je hebt nog wat dingetjes nodig voordat je het kunt opsmeren. Je hebt een bakje nodig, iets meer dan een eetlepel gekookt water en de inhoud van het zakje ^_^ Ik vind het fijn om dit soort maskers aan te brengen met een foundationkwast, zo voorkom ik dat ik helemaal tot aan mijn ellebogen onder zit hihi… 
Hier zie je de inhoud van het zakje, het is een heel fijn poeder.
Je mengt het poeder met een eetlepel gekookt water, ik heb er ietsje meer bij gedaan omdat ik het te dik vond (en ook iets te weinig met maar 1 lepel water) Je hebt gelijk wat meer en het smeert wat makkelijker. Doe er niet te veel bij, dan kun je het niet meer smeren en loopt het zo je nek in!
Nu is het masker klaar voor gebruik, smeren maar! Laat wel altijd je lippen en de huid rond je ogen vrij… Hier is je huid een stuk dunner en daar is een kleimasker veel te agressief voor.
Ik gebruik een foundationkwast om het masker aan te brengen, dit doe ik meestal met het aanrebengen van een masker. Ik vind het wat makkelijker te verdelen en je handen zitten niet gelijk helemaal onder ^_^
Je kunt er gewoon een goedkope kwast voor gebruiken.
Na 15-20 minuten is het masker hard geworden en begint het af te brokkelen als je je gezicht beweegt. Pas wel op voor de korreltjes, deze geven mooie witte strepen op je kleding (dus trek lekker een huispak of je pyjama aan als je dit maskertje neemt)

Was het er af met een washandje en warm water, daarna lekker créme eroverheen en klaar!

Mijn mening:

Ik vond het een heerlijk masker! Mijn huid was super zacht en voelde heel schoon aan. Het masktertje zelf gaf geen verschrikkelijk trekkerig gevoel, dat wil nog wel eens gebreuren bij een kleimasker. 
Ik vind het alleen erg onhandig dat je het masker eerst zelf moet aanmaken, wat is de meerwaarde daarvan? Ik vind een kant en klaar masker handiger!

Je kunt de maskertjes van Dr. van der Hoog kopen bij de meeste drogisterijen. Dit maskertje kost €1,89 en hij is goed voor 1x gebruiken.

Zou ik dit maskertje nog een keer gebruiken? Jazeker, het gaf een super fijn resultaat! 
Ik zou het alleen makkelijker vinden als het een kant en klaar maskertje zou zijn.

Neem jij wel eens een maskertje?
Wat is jouw favoriete masker?

0 gedachten over “Review: Clear Skin maskertje – Dr. van der Hoog

Geef een reactie

